Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Fuji Heavy Industries má svůj první produkční hybrid. Zabalený do crossoveru XV jej Subaru představilo na autosalonu v New Yorku.
Při výběru úsporného Subaru se evropští zákazníci budou ve většině případů i nadále spoléhat na naftový boxer, klientela ve Spojených státech však i vzhledem ke svému značnému odporu k dieselům takovou možnost nemá. Pro ni, především pak ale pro legislativu pokutující vyšší než stanovenou spotřebu nechal koncern FHI sestrojit svůj vůbec první hybridní model.
Platformou pro benzín-elektrickou jednotku se stal crossover XV, prodávaný ve Spojených státech s přídomkem Crosstrek. Jádrem pohonného systému je plochý zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, výkonu 150 koní a točivém momentu 196 newtonmetrů a původní je rovněž převodovka s plynule měnitelným převodem Lineartronic. Navíc byl do vozu instalován elektromotor o výkonu 10 kW integrující rovněž funkci generátor a startéru zapojeného do systému stop-start.
Automobilka se při výběru zdroje pro elektromotor rozhodla použít místo modernějších lithium-iontových akumulátorů nikl-metal hydridové baterky, jejich kapacitu ovšem nezveřejnila. Známá není ani jejich hmotnost, Subaru však alespoň přiznalo, že hybridní technologie zvýšila hmotnost dřívějšího auta „přibližně o 136 kg“.
Zbytek techniky se neměl, hybridní XV si proto nadále zachovává permanentní pohon všech kol Symmetrical AWD. Subaru uvádí, že jejich novinka je „nejúspornějším crossoverem 4x4 na severoamerickém trhu“ a toto tvrzení podporuje kombinovanou papírovou spotřebou 7,6 litru na 100 kilometrů.
Zvnějšku se XV Crosstrek Hybrid od svých běžných sourozenců (kromě nápisů Hybrid) neodlišuje a to samé platí rovněž pro kabinu. Jinak vypadá pouze menu multimediálního rozhraní, které kromě obvyklých parametrů zobrazuje rovněž tradiční piktogramy zachycující aktuální směrování výkonu na kola a energií mezi jednotkami a akumulátory.
Cena auta dosud zveřejněna nebyla, Subaru však pospíchat nemusí. Prodej hybridu se ve Spojených státech rozjíždí až koncem letošního roku jako modelový rok 2014. Jestli dorazí také do Evropy, teprve uvidíme.
Subaru slibuje průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km měřenou podle realističtější normy EPA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 2 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva