Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru WRX STI 2015 oficiálně: s 309 koňmi dorazí pouze manuál
14.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Japonská ikona bude k mání výlučně jako sedan s manuálem a 2,5litrovým turbem. Na trhu bude ještě letos.
Druhý den detroitského autosalonu je očividně zasvěcen japonské ofenzivě - krátce po premiéře Lexusu RC F se totiž představilo také Subaru WRX STI. I o něm jsme tedy psali už minulý týden, jenže tehdy šlo pouze o únik, a tak stejně jako v případě zmiňovaného kupé máme nyní i k novému STi k dispozici celou řadu nových informací. Nabídnout vám můžeme také živé fotky, na kterých se sedanem můžete pokochat ze všech stran a nechybí ani pohled do interiéru, který bude pro fanoušky tohoto modelu tím nejzásadnějším. Odhaluje totiž přítomnost manuální převodovky.
Podle dosavadních informací by přitom tento typ měl být jediným, jaký bude vlajkové lodi Subaru k mání, alespoň mimo Japonsko. Zamávat tedy můžeme automatu CVT, se kterým je možné objednat slabší WRX, nebo spekulované dvouspojkové převodovce. Stejně tak se ovšem můžeme rozloučit i s novým přeplňovaným dvoulitrem, neboť pod přední kapotou modelu STI se i nadále skrývá 2,5litrový plochý čtyřválec. Ten přitom bude produkovat 227 kW (309 koní) v 6 000 otáčkách a 395 Nm točivého momentu při 4 000 ot./min.
Jízdní dynamika bohužel známa není, se stovkou pod 5 sekund se ale dá stoprocentně počítat. Stejně jako bude nejvyšší rychlost omezena maximálně na 250 km/h. Jistotu však v těchto ohledech budeme mít až po zveřejnění hmotnosti, což platí také o spotřebě. Dá se ale předpokládat, že vlivem několika drobných zásahů do pohonné jednotky se dočkáme menšího čísla než v případě předchůdce.
Mimo tradiční pohonnou jednotku ovšem nebudou chybět ani další prvky typické pro WRX STI, tedy pohon všech kol, který počítá se středovým diferenciálem a rozložením sil v poměru 41:59. Tuto svornost je však možné manuálně přenastavit, stejně jako si můžete hrát s ovládáním SI-Drive. To přitom zvládá přemapovat kontrolní jednotku motoru i odezvu plynového pedálu.
Z dalších fines lze zmínit aktivní vektorování točivého momentu, které je součástí dynamické trakční a stabilizační kontroly VDC. Jeho podstatou je přitom přibržďování vnitřního kola za účelem mnohem neutrálnějšího chování v zatáčkách. A zapomínat bychom neměli ani na novou platformu, jež nabízí mnohem vyšší tuhost a zároveň čilost.
Prodej bude zahájen ještě v tomto roce, přičemž prvních 1 000 exemplářů bude výhradně k dispozici ve verzi Launch Edition. Ta oproti základu dostala kratší převody, tradiční modrou barvu, zlatá 18palcová kola BBS s pneumatikami o rozměru 245/40 nebo Alcantarou potažený interiér. Na ceny si ovšem budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Nové Subaru WRX STI si díky živým fotkám můžeme prohlédnout ze všech stran včetně interiéru
Oficiální fotogalerie je ve srovnání s tím skromná. Na druhou stranu však nové WRX STI zachycuje v pohybu
Zdroje: Subaru, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva