Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Subaru Viziv je zatím jen koncept. Představovat má budoucnost značky v designovém a možná i technickém smyslu.
Ještě před rokem 2007 byla typickým modelem japonské automobilky Imreza s modrým lakem, zlatými koly, žehlicím prknem místo zadního křídla, bezrámovými okny a benzinovým motorem. Tyto časy se ale současnosti pozvolna vzdalují, jak nedemonstruje pouze aktuální Subaru WRX STI, které ve svém názvu přišlo o slovo Impreza, veškeré dveře však doplnilo zarámovanými okny, ale i nové modely jako crossover XV. Nejnověji trvající posun do trochu jiných sfér naznačuje rovněž koncept Viziv, čtyřmístný dvoudveřový crossover, který momentálně debutuje na ženevském autosalonu. Ten podle značky nabízí náhled do budoucnosti Subaru nejen po stránce designové, ale také v rámci nových technologií.
Benzín požírající přeplňovaný čtyřválec tak pod kapotou novinky neočekávejte ani náhodou. Místo toho Viziv zapojuje do hry turbodiesel spřažený s automatickou převodovkou CVT a dvěma elektromotory roztáčejícími zadní nápravu. Z tradic tak zůstala pouze plochá koncepce motoru, to však Subaru zřejmě příliš netrápí. Podle slov značky totiž absence klasického pohonu všech kol umožnila lépe využít zadní prostor a nabídnout tak cestujícím více místa pro nohy i pro zavazadla.
Kromě toho by uložení elektromotorů na odlišných stranách a pohon rozličných zadních kol měl také přispívat k lepší ovladatelnosti. Každá pohonná jednotka totiž bude moci výkon dávkovat dle aktuálních podmínek, čímž třeba vnější více zatížené kolo částečně odpojí od výkonu, který přesměruje na vnější nezatížené. Stranou pak nezůstává ani lepší akcelerace nebo bezproblémový pohyb v terénu.
Samotné podrobnosti o diesel-elektrickém ústrojí, které využívá lithium-iontových baterií, Subaru momentálně tají. Podle všeho bychom se však v budoucnu měli dočkat klasické hybridní pohonné jednotky, která bude v závislosti na rychlosti a stavu baterií využívat buď klasický turbodiesel, elektromotory či obojí. Chybět tak nebude ani ovladač Hybrid SI-Drive, s nímž bude možné měnit mezi sportovním či třeba ekonomickým režimem.
Více informací aktuálně není o konceptu s délkou 4 320 mm, šířkou 1 900 mm, výškou 1 510 mm a rozvorem 2640 mm k mání. Tedy samozřejmě až na fakt, že v této formě se do výroby rozhodně nedostane, což platí i o vzhůru výklopných dveřích. Lecjaký z dalších, níže viditelných nebo výše popsaných prvků bychom ale v nabídce Subaru v nejbližších letech najít mohli.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.











Živé fotky vyzývavého Vizivu na ženevském Palexpu
Koncept Subaru Viziv má předznamenávat budoucnost značky. Ta tedy očividně bude diesel-elektrická
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva