Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce

(+ video) Vzpomínáte na dvoudveřové GT od Giugiara se šestiválcovým boxerem a 230 koňmi ? Připomeneme. Dostane prý nástupce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce

12.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Vzpomínáte na dvoudveřové GT od Giugiara se šestiválcovým boxerem a 230 koňmi ? Připomeneme. Dostane prý nástupce.

Subaru SVX bylo naprosto neobvyklým vozem, který jste dosud možná nikdy nezaregistrovali. Zaslouží si o to větší pozornost, když dodáme, že japonská automobilka proslulá boxery a pohonem všech kol připravuje jeho následovníka. Dvoudveřové kupé vzniklo na základě dobrých ohlasů předprodukční verze vystavené v roce 1989 na tokijském autosalonu.

Debut sériové verze s názvem SVX (akronym pro Subaru Vehicle X) se odehrál o dva roky později, přičemž na designu do té doby ještě pracovalo studio Italdesign Giorgetta Giugiara. Velmi neobvyklým stylingovým prvkem je dodnes řešení bočních oken, a sice oken uvnitř oken. Podle všeho se tvůrci tohoto elementu nechali inspirovat u letadel. Jak asi můžete tipovat z fotografií, vůz měl velmi dobrou aerodynamiku - koeficient odporu vzduchu dosahoval dodnes výtečné hodnoty 0,29.

Pod přední kapotou vůz ukrýval podélně uložený šestiválcový boxer o objemu 3,3 litru, který disponoval solidním výkonem 230 koní (při 5 400 otáčkách). Jednotka EG33 nedostala přeplňování a přitom poskytovala 309 Nm, kvůli nimž muselo Subaru nabídnout jako prostředníka k pohonu 4x4 jedinou, a sice čtyřstupňovou automatickou převodovku. Manuální skříně automobilky z té doby totiž na takové parametry nebyly stavěny. Vůz byl i tak schopen akcelerovat z klidu na stovku za 7,3 sekundy a na maximálních 230 km/h ho v rozletu zastavil až elektronický omezovač.

Permanentní pohon všech kol, nízkoprofilové šestnáctipalcové pneumatiky, víceprvková zadní a lichoběžníková přední náprava, panely karoserie z kompozitů, velmi bohatá výbava (klimatizace v základní výbavě) - to vše vypadalo dobře. Stejně tak i jízdní projev, který hrál do karet sportu i pohodlnému cestování. Do roku 1996, kdy byla ukončena výroba, si však větší slávu minimálně v našich zeměpisných šířkách přízeň nezískal. Zřejmě trpchu předběhl dobu. Subaru toho litovat rozhodně nemusí a zřejmě ani nelituje - chystá totiž jeho nástupce.

Comeback se chystá v opět v duchu šestiválcového boxeru, avšak tentokrát doplněného o hybridní pohon. Pokud se navíc zamyslíte a prohlédnete si koncept crossoveru Viziv 2, může ve výsledku vypadnout z celé skládanky pěkně rozkročené ostré kupé. A nemohli bychom se divit ani jinému jménu a premiéře v USA. Ve fotogalerii si můžete prohlédnout jeho první počítačovou skicu, která je podle všeho postavena na věrohodných zdrojích. Spolu s Vizivem by mělo mít příbuzné světlomety, přední masku a vysoký ponton karoserie. Pokud si pamatujeme správně na slova designéra Mamoru Ishii, pak hodlá Subaru stavět atraktivnější auta než stavělo - ostatně nový Outback je toho docela dobrým důkazem.

Podle dalších informací bude novinka vynikat dlouhou karosérií a vysokým výkonem, přičemž posádce (pravděpodobně až čtyřmístné) nabídne luxus a pohodlí hodné gé-téček. Tímto způsobem hodlají u Subaru nalovit nové zákazníky a ty stávající dále utvrzovat o svých kvalitách. Nové SVX má být dokonce vlajkovou lodí, která se usadí nad příští generací SUV Tribeca a hlavním odbytištěm se stane severoamerický trh. Zároveň se zpráva zmiňuje o Anglii, což už k nám není rozhodně tak daleko.

Nová interpretace SVX bude postavena na globální platformě SGP, jejíchž služeb využije jako první právě Tribeca chystaná pro rok 2016. Hlavním úkolem nového šasi bude možnost posunutí spalovacího motoru tak, aby se k němu vešly komponenty hybridní soustavy v čele s elektromotorem. Zároveň ale bude brán zřetel na vynikající jízdní vlastnosti a zároveň splnění emisních limitů. Ke splnění má automobilka využívat nového ležatého 3,3litrového šestiválce s přímým vstřikováním a delším zdvihem, který spojí s plug-in hybridní jednotkou od Lexusu, která je stavěna na vyšší výkony. Typický pohon Symmetrical-AWD však bude zachován.

Pokud vše dopadne, jak tvrdí první zprávy, dočkáme se v roce 2017 nového japonského konkurenta pro Teslu Model S, údajně s výkonem 380 koní. Splní-li se všechny předpoklady, mohlo by být novodobé Subaru dokonce levnější. Tak na tenhle souboj se při vší úctě docela těšíme.

Fotogalerie Subaru SVX


Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 1 - Subaru SVX spekulace 2014 01Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 2 - Subaru SVX spekulace 2014 02Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 3 - Subaru SVX spekulace 2014 03Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 4 - Subaru SVX spekulace 2014 04Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 5 - Subaru SVX spekulace 2014 05Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 6 - Subaru SVX spekulace 2014 06Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 7 - Subaru SVX spekulace 2014 07Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 8 - Subaru SVX spekulace 2014 08Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 9 - Subaru SVX spekulace 2014 09Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 10 - Subaru SVX spekulace 2014 10Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 11 - Subaru SVX spekulace 2014 11

Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 12 - Subaru SVX spekulace 2014 12Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 13 - Subaru SVX spekulace 2014 13Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 14 - Subaru SVX spekulace 2014 14Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 15 - Subaru SVX spekulace 2014 15Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 16 - Subaru SVX spekulace 2014 16

Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 17 - Subaru SVX spekulace 2014 17Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 18 - Subaru SVX spekulace 2014 18Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 19 - Subaru SVX spekulace 2014 19Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 20 - Subaru SVX spekulace 2014 20Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 21 - Subaru SVX spekulace 2014 21Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 22 - Subaru SVX spekulace 2014 22Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 23 - Subaru SVX spekulace 2014 23Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 24 - Subaru SVX spekulace 2014 24Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 25 - Subaru SVX spekulace 2014 25Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 26 - Subaru SVX spekulace 2014 26

Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 27 - Subaru SVX spekulace 2014 27Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 28 - Subaru SVX spekulace 2014 28
Subaru SVX skrývalo jako jedinné vpředu uložený šestiválcový boxer

Skica nástupce SVX

Subaru SVX: avantgardní šestiválcové kupé z devadesátých let dostane nástupce - 29 - Subaru SVX spekulace 2014 29
Novinka prý vyjede na nové globální platformě SGP od SUV Tribeca v roce 2017

Oficiální video z roku 1992

Zdroj: Motoring

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.