Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška

(+ video) Crossover s technikou z Legacy odhalil karty. Nejhezčí Subu poslední doby dostane i boxer 3,6.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška

17.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Crossover s technikou z Legacy odhalil karty. Nejhezčí Subu poslední doby dostane i boxer 3,6.

Není mnoho allroadových verzí aut, která se opravdu nebojí sjet mimo silnici za dobrodružstvím. Subaru Outback však mezi tu hrstku rozhodně patří a tuto pověst si hodlá udržet i nadále. Nová generace se nám až do této chvíle ukázala pouze přední světlomet, který naznačil, že příbuznost a sdílení techniky s modelem Legacy opět nebude nijak zatajovat.

Hexagonální mřížka chladiče s chromem je v souladu s firemní identitou posledních modelů, přičemž umístěna je stejně jako mlhovky o kus níže. Nová generace crossoveru, který spojuje praktičnost klasického kombíku se schopnostmi SUV se bez podivu dočkala i ochranných lemů karoserie (použitých ve větším rozsahu) a vyšší světlé výšky než Legacy. Přesto se podle Subaru dají předměty daleko snáze upevnit na střešní nosiče. Na krytech spodní části dveří se objevily nápisy Outback. Novinka si z posledního modelového roku bere také mazaný systém střešních ližin, který je možné několika jednoduchými kroky proměnit v příčníky.

Dle mého názoru se podařilo tvůrcům dosáhnout u Outbacku zatím nejzdařilejšího designového podání, jaké jsme od Subaru v posledních letech viděli. Nový vůz působí zkrátka hezčím a daleko vyváženějším dojmem než předchozí dějství. Už není rozhodně tak oteklý a nesourodý. Do všech směrů narostl Outback o necelé dva centimetry, a tak v kabině nabízí ještě více prostoru pro ramena, kyčle, kolena i nárty všech cestujících. Pokud správně počítáme, s roletou narostl objem zavazadelníku o 34 litrů na 560 litrů v základní konfiguraci. Jakmile však sklopíte dělená opěradla zadních sedadel do roviny, k dispozici je až 1 783 litrů. Snadnější přístup zajistí elektricky ovládané páté dveře.

Kabina by měla být útulnější díky vylepšené zvukové izolaci dané akustickou fólií čelního skla, silnějšími panely a použití většího množství izolační pěny. Již od prvního nastoupení by ve vás měl Outback navodit „prémiovější“ pocit zejména měkčími plasty a novými materiály. Totéž se dá tvrdit už o základní výbavě, která čítá 17palcová kola, dvouzónovou klimatizaci, veškeré moderní prvky včetně couvací kamery, uvítacího osvětlení, či informačně zábavního systému s rozšířenou konektivitou a dotykovou obrazovkou. Ta disponuje až sedmipalcovou úhlopříčkou, ovládáním dvouzónové klimatizace i navigací. V nabídce jsou opět tři stupně výbavy.

Příplatková výbava je obohacena například o mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáček a to u verzí vybavených systémem EyeSight poslední generace. Novinkou je například monitoring mrtvého úhlu nebo asistent upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu a na vozidla, která vás křižují při vycouvávání z řady zaparkovaných aut.

Pokud nadzdvihneme hliníkovou kapotu, v základní verzi uvidíme 2,5litrový ležatý čtyřválec o výkonu 177 koní a maximálním točivém momentu 236 Nm, který už v jeho útrobách neslaví premiéru. Dočkal se však modifikací souvisejících se snížením spotřeby, která u evropské verze dosahovala 7,6 l/100 km. Na nižší spotřebě se má podílet i aktivní mřížka chladiče a elektrický posilovač řízení. Vrcholem nabídky se stane taktéž boxer, a sice šestiválec 3,6 R roztáčející všechna kola silou 260 koní. Jeho maximum točivého momentu najdeme na hodnotě 335 Nm.

V obou případech se nedá vybírat typ převodovky, jelikož obě motorizace jsou spojeny výhradně s CVT, i když to má podle tiskové zprávy nižší tření než dosud. Zda to tak bude i u nás, ještě nevíme. Pro Evropu však do budoucna počítáme s tím, že Outback dostane i vznětový dvoulitr. Podle dřívějších zpráv o Legacy by také mohl časem adoptovat nové benzinové čtyřválcové turbo s objemem dva litry, jehož výkon je odhadován na 253 koní a hodnota nejvyššího točivého momentu na 349 Nm.

Z dalších prvků novinky lze zmínit optimalizovaný pohon všech kol se systémem variabilního rozdělení točivého momentu. To by mohlo v kombinaci s tužším šasi a novým naladěním elastokinematiky pomoci k větší jistotě v zatáčkách, stejně tak i chování v terénu. Pro terénní radovánky je pozitivní zprávou zástavba systému X-Mode z Foresteru. Jakmile ho aktivujete spínačem u voliče převodovky X -Mode optimalizuje výkon motoru a nastaví vhodný převodový poměr CVT, zvýší zapojení pohonu všech kol a bude i lépe využívat stabilizačního systému (VDC) ke snížení prokluzu jednotlivých kol. Aktivuje také asistent sjezdu, který využívá k brždění vyjma posílené brzdové soustavy i motoru. Dále je tu kontrola rozjezdu a Hill Holder.

Pro japonskou automobilku je americký trh setsakra důležitý, neboť loni zde prodala téměř 425 tisíc nových vozů, nejvíce v dlouholeté historii. Kupříkladu Toyota za stejné období dodala na americké půdě 408 484 kusů sedanu Camry, zatímco Fordu se povedlo udat 295 280 exemplářů modelu Fusion. Nebylo tedy snad lepší příležitosti než ukázat novinku tamnímu publiku jako prvnímu a to přímo na autosalonu v New Yorku. Do prodeje zamíří americká verze nového Outbacku už v létě.


Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 1 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 01Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 2 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 02Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 3 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 03Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 4 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 04Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 5 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 05Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 6 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 06Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 7 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 07Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 8 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 08Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 9 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 09Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 10 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 10Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 11 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 11Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 12 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 12Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 13 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 13Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 14 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 14Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 15 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 15Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 16 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 16Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 17 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 17Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 18 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 18Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 19 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 19Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 20 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 20Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 21 - Subaru Outback 2015 avizoSubaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 22 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 21Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 23 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 22Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 24 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 23Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 25 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 24Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 26 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 25Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 27 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 26Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 28 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 27Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 29 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 28Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 30 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 29Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 31 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 30Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 32 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 31Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 33 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 32Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 34 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 33Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška - 35 - Subaru Outback 2015 oficialni sada 34
Nové Subaru Outback se nám konečně odhalilo. Technika byla známá díky modelu Legacy

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.