Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Outback 2015 oficiálně: derivát Legacy je nejhezčí Subaru dneška
17.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Crossover s technikou z Legacy odhalil karty. Nejhezčí Subu poslední doby dostane i boxer 3,6.
Není mnoho allroadových verzí aut, která se opravdu nebojí sjet mimo silnici za dobrodružstvím. Subaru Outback však mezi tu hrstku rozhodně patří a tuto pověst si hodlá udržet i nadále. Nová generace se nám až do této chvíle ukázala pouze přední světlomet, který naznačil, že příbuznost a sdílení techniky s modelem Legacy opět nebude nijak zatajovat.
Hexagonální mřížka chladiče s chromem je v souladu s firemní identitou posledních modelů, přičemž umístěna je stejně jako mlhovky o kus níže. Nová generace crossoveru, který spojuje praktičnost klasického kombíku se schopnostmi SUV se bez podivu dočkala i ochranných lemů karoserie (použitých ve větším rozsahu) a vyšší světlé výšky než Legacy. Přesto se podle Subaru dají předměty daleko snáze upevnit na střešní nosiče. Na krytech spodní části dveří se objevily nápisy Outback. Novinka si z posledního modelového roku bere také mazaný systém střešních ližin, který je možné několika jednoduchými kroky proměnit v příčníky.
Dle mého názoru se podařilo tvůrcům dosáhnout u Outbacku zatím nejzdařilejšího designového podání, jaké jsme od Subaru v posledních letech viděli. Nový vůz působí zkrátka hezčím a daleko vyváženějším dojmem než předchozí dějství. Už není rozhodně tak oteklý a nesourodý. Do všech směrů narostl Outback o necelé dva centimetry, a tak v kabině nabízí ještě více prostoru pro ramena, kyčle, kolena i nárty všech cestujících. Pokud správně počítáme, s roletou narostl objem zavazadelníku o 34 litrů na 560 litrů v základní konfiguraci. Jakmile však sklopíte dělená opěradla zadních sedadel do roviny, k dispozici je až 1 783 litrů. Snadnější přístup zajistí elektricky ovládané páté dveře.
Kabina by měla být útulnější díky vylepšené zvukové izolaci dané akustickou fólií čelního skla, silnějšími panely a použití většího množství izolační pěny. Již od prvního nastoupení by ve vás měl Outback navodit „prémiovější“ pocit zejména měkčími plasty a novými materiály. Totéž se dá tvrdit už o základní výbavě, která čítá 17palcová kola, dvouzónovou klimatizaci, veškeré moderní prvky včetně couvací kamery, uvítacího osvětlení, či informačně zábavního systému s rozšířenou konektivitou a dotykovou obrazovkou. Ta disponuje až sedmipalcovou úhlopříčkou, ovládáním dvouzónové klimatizace i navigací. V nabídce jsou opět tři stupně výbavy.
Příplatková výbava je obohacena například o mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáček a to u verzí vybavených systémem EyeSight poslední generace. Novinkou je například monitoring mrtvého úhlu nebo asistent upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu a na vozidla, která vás křižují při vycouvávání z řady zaparkovaných aut.
Pokud nadzdvihneme hliníkovou kapotu, v základní verzi uvidíme 2,5litrový ležatý čtyřválec o výkonu 177 koní a maximálním točivém momentu 236 Nm, který už v jeho útrobách neslaví premiéru. Dočkal se však modifikací souvisejících se snížením spotřeby, která u evropské verze dosahovala 7,6 l/100 km. Na nižší spotřebě se má podílet i aktivní mřížka chladiče a elektrický posilovač řízení. Vrcholem nabídky se stane taktéž boxer, a sice šestiválec 3,6 R roztáčející všechna kola silou 260 koní. Jeho maximum točivého momentu najdeme na hodnotě 335 Nm.
V obou případech se nedá vybírat typ převodovky, jelikož obě motorizace jsou spojeny výhradně s CVT, i když to má podle tiskové zprávy nižší tření než dosud. Zda to tak bude i u nás, ještě nevíme. Pro Evropu však do budoucna počítáme s tím, že Outback dostane i vznětový dvoulitr. Podle dřívějších zpráv o Legacy by také mohl časem adoptovat nové benzinové čtyřválcové turbo s objemem dva litry, jehož výkon je odhadován na 253 koní a hodnota nejvyššího točivého momentu na 349 Nm.
Z dalších prvků novinky lze zmínit optimalizovaný pohon všech kol se systémem variabilního rozdělení točivého momentu. To by mohlo v kombinaci s tužším šasi a novým naladěním elastokinematiky pomoci k větší jistotě v zatáčkách, stejně tak i chování v terénu. Pro terénní radovánky je pozitivní zprávou zástavba systému X-Mode z Foresteru. Jakmile ho aktivujete spínačem u voliče převodovky X -Mode optimalizuje výkon motoru a nastaví vhodný převodový poměr CVT, zvýší zapojení pohonu všech kol a bude i lépe využívat stabilizačního systému (VDC) ke snížení prokluzu jednotlivých kol. Aktivuje také asistent sjezdu, který využívá k brždění vyjma posílené brzdové soustavy i motoru. Dále je tu kontrola rozjezdu a Hill Holder.
Pro japonskou automobilku je americký trh setsakra důležitý, neboť loni zde prodala téměř 425 tisíc nových vozů, nejvíce v dlouholeté historii. Kupříkladu Toyota za stejné období dodala na americké půdě 408 484 kusů sedanu Camry, zatímco Fordu se povedlo udat 295 280 exemplářů modelu Fusion. Nebylo tedy snad lepší příležitosti než ukázat novinku tamnímu publiku jako prvnímu a to přímo na autosalonu v New Yorku. Do prodeje zamíří americká verze nového Outbacku už v létě.
Nové Subaru Outback se nám konečně odhalilo. Technika byla známá díky modelu Legacy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva