Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Levorg: nové kombi slibuje až 300 koní, manuál však v nabídce chybí
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kombi bude zřejmě k mání jen v Japonsku, kde nabídne dva benzinové motory spřažené s CVT a pohonem všech kol. „Kecat“ bude i do řízení.
Japonská automobilka s plejádou hvězd ve znaku o sobě v poslední době dávala vědět především díky produkční verzi nového WRX. Subaru však není živo pouze tímto sportovním sedanem, ale i dalšími koncepty. Nedávno jsme vám tak mohli představit budoucí Legacy, nyní přišla řada na kombi Levorg. To navzdory obdobně znějícímu názvu nakonec není jen praktičtější variantou toho prvního, ale zcela novým modelem, který má jít v rodném Japonsku do prodeje na jaře příštího roku.
Momentálně bohužel není jasné, zda Subaru svou novinku nabídne i ve zbytku světa, pokud jste ovšem milovníky manuálních převodovek, pak vás jeho absence na českém trhu dozajista nevzruší. Nic jiného než automat CVT totiž pod kapotou nehledejte, což je při pohledu na výkon dvoulitrového přeplňovaného boxeru opravdu škoda - podle automobilky má totiž produkovat 300 koní a 400 Nm točivého momentu.
Jízdní dynamika momentálně není známa, údaj o spotřebě však nechybí. Počítat bychom tak měli s průměrem 7,6 l/100 km. Ještě méně žíznivý (5,9 l/100 km) je pak nový 1,6litrový plochý čtyřválec, který pro změnu produkuje koní 170 a Nm 250. I v jeho případě přitom máme počítat s automatem CVT, standardem pro oba modely je rovněž pohon všech kol.
Tím de facto všechny známé údaje končí, na závěr tak můžeme zmínit snad jen venkovní dimenze. Ty počítají s délkou 4 690 mm, šířkou 1 780 mm a výškou 1 485 mm, přičemž rozvor byl oproti níže postavenému Subaru Impreza natažen o 30 milimetrů na 2 650 mm. Pět cestujících a jejich náklad tak japonské kombi ubytuje bez zbytečných strkanic.
Více zřejmě Subaru oznámí s blížícím se zahájením prodeje, kdy bude zároveň představena produkční verze. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že Levorg je stále titulován jako koncept, podle všech indicií se ale měnit bude jen máloco. A to platí i o bezpečnostním systému EyeSight druhé generace, který již zvládne i zasahovat do řízení.



























Subaru Levorg je sice oficiálně ještě konceptem, do jarního zahájení prodeje se ale již prakticky nic nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 5 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 6 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 8 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 9 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins