Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Legacy 2015: je sexy koncept opět předzvěstí nudné sériovky?
15.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncepční sedan má ostře řezané rysy, 21palcová litá kola a čtyřmístný interiér. Jsme zvědavi, zda aspoň jednu vlastnost převezme sériový model.
Japonské automobilce musí být stoprocentně jasné, že finální vizáží nového modelu WRX asi příliš fanoušků nepotěšila. Pokud se totiž prozatím neoficiální snímky ukážou být pravdivými, pak produkční verze sedanu je od newyorského konceptu na hony vzdálená. A rozhodně si nemyslíme, že s tímto zjevem by Subaru mohlo vyrazit na přehlídku krásy, i když o titul nejošklivějšího vozu první generaci SsangYongu Rodius asi nepřipraví. Je prostě jen nevýrazné.
Na autosalonu v Los Angeles, kde se má WRX ukázat, se proto automobilka rozhodně bude snažit strhnout větší pozornost na koncept modelu Legacy. První snímky přitom naznačují, že s tím nebude mít zrovna těžkou práci, neboť nová generace čtyřdveřového sedanu vypadá více než působivě z každého úhlu. Díky ostře řezané přední a zadní části, klenutým blatníkům a mohutným prahům z ní totiž čiší agrese.
Při pohledu na siluetu připomínající spíše kupé než sedan však máme obavy, abychom za pár měsíců nemuseli pomalu kopírovat první odstavec dnešního článku. Subaru se přeci jen v tomto směru drží více konzervativní noty než třeba taková Honda, u které designéři v mnoha případech mění na produkčních verzích konceptů jen ty nejmenší detaily. Je však dost možné, že se nakonec ve Fuji Heavy Industries „hecnou“.
Ať již vše dopadne jakkoliv, jisté jsou změny v interiéru. Ten sice Subaru na fotkách neukázalo, v tiskové zprávě však zmiňuje jen čtveřici sedadel. Produkční verze však dostane zadní třímístnou lavici, k jejímuž „ubytování“ vybízí již rozměry vozu. Koncept totiž na délku měří 4 930 mm, na šířku 1 940 mm a na výšku 1 500 mm. Rozvor 2 880 mm pak jasně naznačuje, že nedostatkem místa cestující trpět nebudou.
Automobilka přitom slibuje, že zapracuje rovněž na zvýšení komfortu. Díky zlepšenému tlumení a materiálům by dovnitř mělo pronikat méně hluku a vibrací, přičemž o luxusní stránku věci se u konceptu postará hnědé kožené čalounění s modrými doplňky. Středovou konzoli pak má okupovat displej, jehož řadu funkcí bude možné ovládat skrze mobilní telefon nebo tablet.
O motorovém prostoru momentálně můžeme pouze spekulovat, neboť Subaru nezmínilo jediný detail. U produkčního modelu se ale dá očekávat 2,5litrový čtyřválec o výkonu 175 koní, který u vyšších úrovní výbavy doplní přeplňovaný dvoulitr naladěný na 253 koní. Namísto 3,6litrového šestiválce pak prý máme spíše očekávat model vybavený hybridním ústrojím.
Na veškeré detaily si ale zřejmě budeme muset počkat do druhé půli příštího roku, na kdy je plánováno představení produkční verze. Ta by pak do prodeje měla zamířit na jaře 2015, přičemž chybět nebude tradiční pohon všech kol. Je ale otázkou, zda alespoň za příplatek bude možné sáhnout po 21palcových ráfcích, jež zdobí koncept.










Koncept nového Legacy vypadá opravdu působivě. Subaru nám však pravidelně ukazuje, že produkční realita je první studii na hony vzdálená
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 10 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins