Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Impreza 2017: nová generace odhalena, je hezčí a větší
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční sedan vůči stávajícímu provedení povyrostl a zkrásněl. Určen je hlavně pro americký trh, Evropa by se měla dočkat spřízněného hatchbacku.
Newyorský autosalon sice ještě naplno neotevřel své brány, nicméně některé značky asi samou nedočkavostí nemohly dospat. Jednou z nich je Subaru, jež do americké metropole přivezlo produkční verzi nové generace sedanu Impreza. Ta vychází z loňského konceptu, přičemž již na první pohled je patrné jisté zjemnění veškerých linií. Rozhodně však již nejde o tak výrazné změny, jaké automobilka předváděla v posledních letech. Mluvit tedy můžeme o přitažlivém vzhledu, zvláště ve srovnání s dosavadními generacemi.
Aktuálně máme k dispozici pouze obrazovou část samotného představení, na tiskovou zprávu je třeba ještě vyčkat. Nevíme ovšem, jak podrobná bude - přeci jen prodej nebude zahájen přímo na autosalonu, ale až někdy ve druhé půli letošního roku. Řeč je v tomto ohledu navíc o americkém kontinentu, na ten evropský sedan s největší pravděpodobností dorazí jen jako WRX STi. Dočkat bychom se měli až hatchbacku, který se nejspíše ukáže v Paříži.
Obě karosářské verze budou stát na nové modulární architektuře Subaru Global Platform, díky níž je sedan vůči předchůdci o 41 milimetrů delší a 38 mm širší. Mimo to poklesla o 10 mm výška, zatímco rozvor byl protažen o 25 mm. To vše má vliv nejen na dynamičtější vzhled než kdy předtím, ale rovněž prostor v kabině. Ta zároveň působí modernějším dojmem, především díky rozměrnému centrálnímu dotykovému displeji.
Mimo to se nová Impreza chlubí také dalšími dvěma digitálními displeji, z nichž jeden najdeme na vrcholu palubní desky, druhý pak uprostřed přístrojového štítu. Jeho levá a pravá část však setrvává u analogových ciferníků. Pro petrolheady je asi podstatné zachování klasické ruční brzdy, ačkoliv ta byla v případě vystaveného exempláře spárována s automatickou převodovkou. Nejspíše přitom půjde o typ Lineatronic CVT.
Standardem má být ve všech verzích tradiční symetrický pohon všech kol, pod kapotu nás ovšem Subaru nakouknout nenechalo. Víme ovšem, že verze WRX STi má být nejradikálnějším provedením svého druhu vůbec, přičemž bude párovat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem. Cílem je minimálně 320 koní a působivá jízdní dynamika kombinovaná s nízkou papírovou spotřebou.
Více bychom si mohli říci během pár hodin. Aktuálně tak již jen dodáme, že nová generace dostane do vínku rovněž bezpečnostní systém EyeSight s autonomními brzdami, hlasové ovládání nebo celou řadu aplikací určených pro mobilní využití. Ke spárování telefonu a vozu přitom poslouží technologie Subaru Starlink.
Nové Subaru Impreza se prozatím odhalilo pouze po stránce vizuální. Ta sice již není tak přitažlivá jako v případě konceptu, stále je tu však vůči současné generaci pořádné zlepšení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva