Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Forester 2013: známe české specifikace i dostupnost nové generace
1.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nový „Lesník“ míří na český trh. K mání bude již od počátku března, dorazí také jako Turbo a jeho ceny by nemusely být vyšší než u předchůdce.
S většími nebo menšími přestávkami se věnujeme nové, čtvrté generaci Subaru Forester od září loňského roku, kdy byla v předpremiéře odhalena díky úniku oficiálního katalogu. Za tu dobu se vůz formálně představil na autosalonu v Los Angeles, viděli jsme jeho evropské provedení, popsali změny ve srovnání s předchůdcem, ale poněkud vlažně jsme se kvůli nedostatku informací věnovali motorizacím, se kterými zde bude prodáván. To můžeme nyní napravit, pár dalších detailů, včetně termínu nástupu na českém trhu a odhadované ceny již známe.
Předně můžeme potvrdit, že se Forester bude do Evropy dovážet výlučně s dvoulitrovými motory. Plochý čtyřválec o objemu 2,5 litru, atmosférickým plněním a výkonu 172 koní, který se stal základem ve Spojených státech, se k nám zkrátka oficiálně nepodívá. Místo něj se opět připravte na zážehový boxer o objemu 2,0 litru s nejvyšším výkonem 150 koní při 6 200 ot./min a maximálním točivým momentem 198 newtonmetrů při 4 200 ot./min.
Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou akceleruje japonský crossover z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy, měl by být schopen dosáhnout 190 km/h a v normovaném testu spotřeby vykázal průměrných 6,9 litru na sto kilometrů. Tuto pohonnou jednotku dostanete rovněž s převodovkou s plynule měnitelným převodem Lineartronic, přičemž v této kombinaci stoupne maximálka na 192 km/h, zrychlení na stovku se zhorší o 1,2 sekundy a spotřeba naopak spadne na 6,5 litru.
Počítat lze rovněž s dieselovým boxerem o objemu 2,0 litru, který dorazí s výkonem 147 koní při 3 600 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 350 newtonmetrů, produkovaným v rozmezí od 1 600 do 2 400 otáček. Dynamika je hodně podobná zážehové variantě. S jedinou převodovkou v nabídce (šestistupňovým manuálem) pojedete 100 km/h při plném využití potenciálu za 10,2 vteřiny a nejvyšší rychlost činí 190 km/h. Průměrná spotřeba se pohybuje od 5,7 do 5,9 l/100 km v závislosti na výbavě a použitých sedmnácti nebo osmnáctipalcových kolech a příslušném rozměru pneumatik.
Potvrdit můžeme rovněž vrcholnou variantu 2,0XT, osazenou benzínovým čtyřválcem s turbodmychadlem. Ve srovnání s japonským provedením je o 10 koní slabší, přesto se poddimenzovaná být nezdá. Bude mít 240 koní při 5 600 ot./min. a 350 newtonmetrů od 2 400 do 3 600 otáček za minutu. Vzhledem k tomu, že Subaru jej bude prodávat výlučně s variátorem Lineartronic, je zřejmé, že o nějaké sportování zde nejde, přesto auto tabulkově líně nevypadá. Na stovku akceleruje za 7,5 sekundy a zvládne 221 km/h. Průměr činí 8,5 l/100 km. Aby FHI alespoň trochu eliminovalo chybějící manuál, elektronika bude schopna „řadit“ se šesti přednastavenými převody a přepnutí do „sportovního módu“ zvýší jejich počet na osm.
Kdy bude novinka k mání? Oficiální zastoupení Subaru nám potvrdilo, že auta bude možné objednávat podstatně dříve, než jsme si původně mysleli. Místo léta můžete do prodejny zaskočit ještě před ženevským autosalonem, 1. března. Ceny prozatím známé nejsou, z neoficiálních zdrojů se k nám ale doneslo, že by měly být ve srovnání s předchůdcem citelně vyšší, údajně až o pětinu. Reálné se nám to však nezdá. Italská pobočka ceny již zveřejnila (2,0 stojí 29 900 Eur, 2,0D 31 990 Eur a špičkové 2,0 Turbo 43 390 Eur) a vychází z nich spíše to, že nové auto bude možná ve skutečnosti levnější nebo nejhůře stejně. Ono drastické navýšení ceny možná platí pouze ve srovnání s výprodejovým ceníkem.
Základní cena nejlevnější motorizace by mohla být kolem 770 tisíc Kč, na oficiální informace si ale ještě musíme počkat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.