Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Exiga 2012: sedmisedadlové STi jako zakázané ovoce z Japonska
7.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vůz se štítkem STi může být nejen Impreza, ale v Japonsku třeba také sedmisedadlový van tvářící se jako přerostlé Legacy kombi.
Subaru jako výrobce automobilů pro početnější rodiny dost dobře neznáme. SUV Tribeca se (jako jedno z mála větších vozů koncernu FHI) poroučelo poměrně brzy a náhrady se Evropa tak skoro asi nedočká. Na japonském trhu však Subaru jednoho zajímavého a poněkud obtížně zaškatulkovatelného zástupce má, který navíc absolvoval modernizaci, takže bychom se na něj mohli podívat.
Jmenuje se Exiga, vyrábí se od roku 2008 a kromě Japonska byste jej našli třeba v prodejnách v Austrálii nebo Indonésii. Přestože na první pohled vypadá jako poněkud přerostlé kombi, ve skutečnosti je jedná o sedmisedadlový van s klasicky otevíranými dveřmi. Exiga je dlouhá 4,74 m, široká 1,77 m, vysoká 1,66 m a rozvor měří 2,72 metru. Samozřejmostí je permanentní pohon všech kol a motory boxer.
Nejslabší jednotkou v nabídce je atmosférický dvoulitr o výkonu 150 koní, prostřední volbu zastupuje dvou a půl litr se 173 koňskými silami a na vrcholu sedí boxer ze starší Imprezy WRX o objemu 2,0 litru, s turbodmychadlem a výkonem 225 koní v provedení Exiga STi. Aktualizovaná verze dostala systém stop-start, nové nárazníky, přepracovanou mřížku chladiče a detailnější studium tiskové zprávy prozrazuje, že auto můžete mít s novými koly, pozměněným čalouněním, bohatší standardní výbavou nebo novými odstíny laku.
Ani to ovšem nic nemění na tom, že Exiga nadále zůstává zakázaným ovocem nejen pro EU, ale také třeba i pro Spojené státy či Jižní Ameriku.
Exiga nahradila ve výrobním programu model Traviq, což byl vlastně Opel Zafira první generace s logem Subaru
Zdroj: Subaru přes Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.