Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Exiga 2012: sedmisedadlové STi jako zakázané ovoce z Japonska
7.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vůz se štítkem STi může být nejen Impreza, ale v Japonsku třeba také sedmisedadlový van tvářící se jako přerostlé Legacy kombi.
Subaru jako výrobce automobilů pro početnější rodiny dost dobře neznáme. SUV Tribeca se (jako jedno z mála větších vozů koncernu FHI) poroučelo poměrně brzy a náhrady se Evropa tak skoro asi nedočká. Na japonském trhu však Subaru jednoho zajímavého a poněkud obtížně zaškatulkovatelného zástupce má, který navíc absolvoval modernizaci, takže bychom se na něj mohli podívat.
Jmenuje se Exiga, vyrábí se od roku 2008 a kromě Japonska byste jej našli třeba v prodejnách v Austrálii nebo Indonésii. Přestože na první pohled vypadá jako poněkud přerostlé kombi, ve skutečnosti je jedná o sedmisedadlový van s klasicky otevíranými dveřmi. Exiga je dlouhá 4,74 m, široká 1,77 m, vysoká 1,66 m a rozvor měří 2,72 metru. Samozřejmostí je permanentní pohon všech kol a motory boxer.
Nejslabší jednotkou v nabídce je atmosférický dvoulitr o výkonu 150 koní, prostřední volbu zastupuje dvou a půl litr se 173 koňskými silami a na vrcholu sedí boxer ze starší Imprezy WRX o objemu 2,0 litru, s turbodmychadlem a výkonem 225 koní v provedení Exiga STi. Aktualizovaná verze dostala systém stop-start, nové nárazníky, přepracovanou mřížku chladiče a detailnější studium tiskové zprávy prozrazuje, že auto můžete mít s novými koly, pozměněným čalouněním, bohatší standardní výbavou nebo novými odstíny laku.
Ani to ovšem nic nemění na tom, že Exiga nadále zůstává zakázaným ovocem nejen pro EU, ale také třeba i pro Spojené státy či Jižní Ameriku.
Exiga nahradila ve výrobním programu model Traviq, což byl vlastně Opel Zafira první generace s logem Subaru
Zdroj: Subaru přes Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva