Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Exiga 2012: sedmisedadlové STi jako zakázané ovoce z Japonska
7.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vůz se štítkem STi může být nejen Impreza, ale v Japonsku třeba také sedmisedadlový van tvářící se jako přerostlé Legacy kombi.
Subaru jako výrobce automobilů pro početnější rodiny dost dobře neznáme. SUV Tribeca se (jako jedno z mála větších vozů koncernu FHI) poroučelo poměrně brzy a náhrady se Evropa tak skoro asi nedočká. Na japonském trhu však Subaru jednoho zajímavého a poněkud obtížně zaškatulkovatelného zástupce má, který navíc absolvoval modernizaci, takže bychom se na něj mohli podívat.
Jmenuje se Exiga, vyrábí se od roku 2008 a kromě Japonska byste jej našli třeba v prodejnách v Austrálii nebo Indonésii. Přestože na první pohled vypadá jako poněkud přerostlé kombi, ve skutečnosti je jedná o sedmisedadlový van s klasicky otevíranými dveřmi. Exiga je dlouhá 4,74 m, široká 1,77 m, vysoká 1,66 m a rozvor měří 2,72 metru. Samozřejmostí je permanentní pohon všech kol a motory boxer.
Nejslabší jednotkou v nabídce je atmosférický dvoulitr o výkonu 150 koní, prostřední volbu zastupuje dvou a půl litr se 173 koňskými silami a na vrcholu sedí boxer ze starší Imprezy WRX o objemu 2,0 litru, s turbodmychadlem a výkonem 225 koní v provedení Exiga STi. Aktualizovaná verze dostala systém stop-start, nové nárazníky, přepracovanou mřížku chladiče a detailnější studium tiskové zprávy prozrazuje, že auto můžete mít s novými koly, pozměněným čalouněním, bohatší standardní výbavou nebo novými odstíny laku.
Ani to ovšem nic nemění na tom, že Exiga nadále zůstává zakázaným ovocem nejen pro EU, ale také třeba i pro Spojené státy či Jižní Ameriku.







































Exiga nahradila ve výrobním programu model Traviq, což byl vlastně Opel Zafira první generace s logem Subaru
Zdroj: Subaru přes Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB