Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko
19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z lepších brzd, tužšího podvozku a komunikativnějšího řízení budeme možná profitovat i v Evropě. Na vyšší výkon ale můžeme zapomenout.
Není tomu dlouho, co se Subaru pochlubilo s koncepčním BRZ tS. Souběžně s jeho představením však přišlo zároveň také zklamání. Z předchozích avíz jsme totiž doufali v příchod „poctivého” STi, které přinese BRZ vylepšení na všech frontách. Odhalení verze tS ale naznačovalo, že aktuálním vrcholem snah divize STi bude právě tahle verze. Ta přitom měla zůstat i nadále u standardního výkonu 200 koní, navíc měla být vyhrazena pouze domácímu trhu. Nic pěkného pro evropské fandy téhle povedené zadokolky.
S odhalením plně produkčního modelu máme jednu dobrou a jednu špatnou zprávu. Tou druhou je, že „pravé STi” se zatím skutečně nechystá, ta první se pak váže k místům prodeje, v jejichž případě Japonci zřejmě změnili názor. BRZ tS tak možná bude k dispozici po celém světě, i když s největší pravděpodobností v ještě menším počtu než původně oznámených 500 exemplářů.
Co bychom tedy mohli očekávat? V motorovém prostoru bude dle výše zmíněného změn jako šafránu. Kromě rozpěrné tyče se totiž na plochém dvoulitrovém čtyřválci nezměnilo vůbec nic, po stránce sprintů a nejvyšší rychlosti tak Subaru zůstává u standardních hodnot. V zatáčkách ale nabídne jiný šálek kávy. Pod hlavičkou divize STI totiž byla pozměněna charakteristika pružin a tlumičů, tužší jsou stabilizátory a zadní náprava těží z nového zavěšení.
Standardem jsou nově 18palcová kola, která v základním provedení dostanete stříbrně lakovaná, provedení BRZ tS GT však nabízí černou úpravu. Sedmnáctipalcové brzdy se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu jsou však již pro obě úpravy shodné, stejně jako čelní karbonový spoiler nebo ozdoby na bocích. Zadní křídlo z uhlíkových vláken je ale již určeno jen verzi GT, stejně jako uvnitř sedadla Recaro a čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.
Tato fakta jsou ale již důvěrně známá. S tou nejdůležitější informací, tedy kdy a zda doopravdy se u nás Subaru BRZ tS objeví, ovšem bohužel nemůžeme posloužit. Dá se ale předpokládat, že při zahlcení továrny objednávkami standardního modelu tomu hned tak nebude, však i výroba prvních 500 kusů určených pro Japonsko se má natáhnout někdy do listopadu. Pokud tak Subaru opravdu uvažuje i o ostatních světových trzích, pak letos je určitě zásobovat nezvládne.
Těmito kroky se navíc potvrzuje, že na skutečné STI bychom měli alespoň na nějaký čas zapomenout. Pokud totiž Subaru nezvládá ani výrobu jedné nepříliš specifické či početné limitované edice, pak rozhodně nemá kapacity na vývoj a produkci vrcholného modelu. Zvláště, pokud jej Toyota pověří ještě montáží kabrioletu. BRZ s výkonem převyšujícím standardních 200 koní se tak zřejmě nedočkáme, alespoň ne oficiálně.





















Subaru BRZ tS se ukázalo na nových fotkách, kde dává plně najevo změny, jež mají přispět k lepší ovladatelnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva