Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko
19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z lepších brzd, tužšího podvozku a komunikativnějšího řízení budeme možná profitovat i v Evropě. Na vyšší výkon ale můžeme zapomenout.
Není tomu dlouho, co se Subaru pochlubilo s koncepčním BRZ tS. Souběžně s jeho představením však přišlo zároveň také zklamání. Z předchozích avíz jsme totiž doufali v příchod „poctivého” STi, které přinese BRZ vylepšení na všech frontách. Odhalení verze tS ale naznačovalo, že aktuálním vrcholem snah divize STi bude právě tahle verze. Ta přitom měla zůstat i nadále u standardního výkonu 200 koní, navíc měla být vyhrazena pouze domácímu trhu. Nic pěkného pro evropské fandy téhle povedené zadokolky.
S odhalením plně produkčního modelu máme jednu dobrou a jednu špatnou zprávu. Tou druhou je, že „pravé STi” se zatím skutečně nechystá, ta první se pak váže k místům prodeje, v jejichž případě Japonci zřejmě změnili názor. BRZ tS tak možná bude k dispozici po celém světě, i když s největší pravděpodobností v ještě menším počtu než původně oznámených 500 exemplářů.
Co bychom tedy mohli očekávat? V motorovém prostoru bude dle výše zmíněného změn jako šafránu. Kromě rozpěrné tyče se totiž na plochém dvoulitrovém čtyřválci nezměnilo vůbec nic, po stránce sprintů a nejvyšší rychlosti tak Subaru zůstává u standardních hodnot. V zatáčkách ale nabídne jiný šálek kávy. Pod hlavičkou divize STI totiž byla pozměněna charakteristika pružin a tlumičů, tužší jsou stabilizátory a zadní náprava těží z nového zavěšení.
Standardem jsou nově 18palcová kola, která v základním provedení dostanete stříbrně lakovaná, provedení BRZ tS GT však nabízí černou úpravu. Sedmnáctipalcové brzdy se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu jsou však již pro obě úpravy shodné, stejně jako čelní karbonový spoiler nebo ozdoby na bocích. Zadní křídlo z uhlíkových vláken je ale již určeno jen verzi GT, stejně jako uvnitř sedadla Recaro a čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.
Tato fakta jsou ale již důvěrně známá. S tou nejdůležitější informací, tedy kdy a zda doopravdy se u nás Subaru BRZ tS objeví, ovšem bohužel nemůžeme posloužit. Dá se ale předpokládat, že při zahlcení továrny objednávkami standardního modelu tomu hned tak nebude, však i výroba prvních 500 kusů určených pro Japonsko se má natáhnout někdy do listopadu. Pokud tak Subaru opravdu uvažuje i o ostatních světových trzích, pak letos je určitě zásobovat nezvládne.
Těmito kroky se navíc potvrzuje, že na skutečné STI bychom měli alespoň na nějaký čas zapomenout. Pokud totiž Subaru nezvládá ani výrobu jedné nepříliš specifické či početné limitované edice, pak rozhodně nemá kapacity na vývoj a produkci vrcholného modelu. Zvláště, pokud jej Toyota pověří ještě montáží kabrioletu. BRZ s výkonem převyšujícím standardních 200 koní se tak zřejmě nedočkáme, alespoň ne oficiálně.
Subaru BRZ tS se ukázalo na nových fotkách, kde dává plně najevo změny, jež mají přispět k lepší ovladatelnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus