Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko
19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z lepších brzd, tužšího podvozku a komunikativnějšího řízení budeme možná profitovat i v Evropě. Na vyšší výkon ale můžeme zapomenout.
Není tomu dlouho, co se Subaru pochlubilo s koncepčním BRZ tS. Souběžně s jeho představením však přišlo zároveň také zklamání. Z předchozích avíz jsme totiž doufali v příchod „poctivého” STi, které přinese BRZ vylepšení na všech frontách. Odhalení verze tS ale naznačovalo, že aktuálním vrcholem snah divize STi bude právě tahle verze. Ta přitom měla zůstat i nadále u standardního výkonu 200 koní, navíc měla být vyhrazena pouze domácímu trhu. Nic pěkného pro evropské fandy téhle povedené zadokolky.
S odhalením plně produkčního modelu máme jednu dobrou a jednu špatnou zprávu. Tou druhou je, že „pravé STi” se zatím skutečně nechystá, ta první se pak váže k místům prodeje, v jejichž případě Japonci zřejmě změnili názor. BRZ tS tak možná bude k dispozici po celém světě, i když s největší pravděpodobností v ještě menším počtu než původně oznámených 500 exemplářů.
Co bychom tedy mohli očekávat? V motorovém prostoru bude dle výše zmíněného změn jako šafránu. Kromě rozpěrné tyče se totiž na plochém dvoulitrovém čtyřválci nezměnilo vůbec nic, po stránce sprintů a nejvyšší rychlosti tak Subaru zůstává u standardních hodnot. V zatáčkách ale nabídne jiný šálek kávy. Pod hlavičkou divize STI totiž byla pozměněna charakteristika pružin a tlumičů, tužší jsou stabilizátory a zadní náprava těží z nového zavěšení.
Standardem jsou nově 18palcová kola, která v základním provedení dostanete stříbrně lakovaná, provedení BRZ tS GT však nabízí černou úpravu. Sedmnáctipalcové brzdy se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu jsou však již pro obě úpravy shodné, stejně jako čelní karbonový spoiler nebo ozdoby na bocích. Zadní křídlo z uhlíkových vláken je ale již určeno jen verzi GT, stejně jako uvnitř sedadla Recaro a čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.
Tato fakta jsou ale již důvěrně známá. S tou nejdůležitější informací, tedy kdy a zda doopravdy se u nás Subaru BRZ tS objeví, ovšem bohužel nemůžeme posloužit. Dá se ale předpokládat, že při zahlcení továrny objednávkami standardního modelu tomu hned tak nebude, však i výroba prvních 500 kusů určených pro Japonsko se má natáhnout někdy do listopadu. Pokud tak Subaru opravdu uvažuje i o ostatních světových trzích, pak letos je určitě zásobovat nezvládne.
Těmito kroky se navíc potvrzuje, že na skutečné STI bychom měli alespoň na nějaký čas zapomenout. Pokud totiž Subaru nezvládá ani výrobu jedné nepříliš specifické či početné limitované edice, pak rozhodně nemá kapacity na vývoj a produkci vrcholného modelu. Zvláště, pokud jej Toyota pověří ještě montáží kabrioletu. BRZ s výkonem převyšujícím standardních 200 koní se tak zřejmě nedočkáme, alespoň ne oficiálně.
Subaru BRZ tS se ukázalo na nových fotkách, kde dává plně najevo změny, jež mají přispět k lepší ovladatelnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch