Home > Rubriky a sekce > Představení, Technika > Článek
Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně
1.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Není ničím novým, že Toyota a Subaru společně vyvíjejí malé sportovní kupé. Karoserii už jsme viděli, teď můžeme nahlédnout pod ni.
Již dnes ráno se k nám dostaly obrázky předprodukční verze kupé FT-86 II, jak Toyota svou verzi nazývá. Je na nich malý sporťák s agresivně řezanými rysy. Pokud by člověk měl soudit jen podle vzhledu, mohl by se domnívat, že se pod kapotou nachází alespoň V6. Je to ale jinak, nachází se tam plochý boxer z produkce Subaru, který přes automatickou převodovku typu CVT pohání zadní kola. Jak přesně je vše uspořádáno si můžeme prohlédnout na konceptu Boxer Sports Car Architecture, který je vystaven na stánku Subaru v Ženevě.
Znalcům se teď asi kroutí uši, Subaru a zadní náhon? Ano, je to tak, Subaru v tomto případě opustilo jedno ze svých hlavních know-how a při zachování typického motoru s protiběžnými písty vytvořilo šasi s pohonem jen jedné nápravy. To ovšem přineslo své výhody. Odpadla tím totiž spousta železa, která je za normálních okolností pod úrovní motoru a za ním. Motor tak mohl být posunut vzad a níž. Sedí v podstatě těsně nad přední nápravou.



To bude jistě mít pozitivní vliv na jízdní vlastnosti nového kupé. Už tak úplně pozitivní nejsou zprávy o použitém motoru. „Toyobaru” bude pohánět atmosféricky plněný dvoulitr o zatím nespecifikovaném výkonu. Vsadil bych se ale, že se bude jednat o jednotku FB20, která byla nedávno představena ve Forestru. Navazuje na předchozí EJ20 a jedním ze základních rozdílů je změna poměru vrtání a zdvihu. Při hodnotách 84 x 90 mm se jedná o naddčtvercový motor, jehož hlavní výhodou má být nižší spotřeba paliva. Maximálním výkonem 148 k při 6 000 ot./min ale ve spojení se sportovním kupé rozhodně neoslní. Je ale možné, že Subaru připravuje něco lepšího. A když ne, jistě pomůže nějaký úpravce a vymyslí, jak pod vysokou kapotu dostat třeba kompresor.
Rozměry ani hmotnost zatím neznáme, jediným oficiálním číslem je rozvor. Přesně 2 570 mm v kombinaci s relativně krátkými převisy Toyoty FT-86 II naznačuje, že by se auto mohlo s délkou vejít do 4 metrů. Interiér tedy bude dvoumístný, maximálně v uspořádání 2+2.
Zanechme ale spekulací, jsem přesvědčen, že se zanedlouho dozvíme mnohem více, během zítřka vám nabídneme i živé fotografie ze Ženevy. Produkční verze by totiž měla ke slovu přijít už v příštím roce.
Subaru Boxer Sports Car Architecture
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins