Home > Rubriky a sekce > Představení, Technika > Článek
Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně
1.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Není ničím novým, že Toyota a Subaru společně vyvíjejí malé sportovní kupé. Karoserii už jsme viděli, teď můžeme nahlédnout pod ni.
Již dnes ráno se k nám dostaly obrázky předprodukční verze kupé FT-86 II, jak Toyota svou verzi nazývá. Je na nich malý sporťák s agresivně řezanými rysy. Pokud by člověk měl soudit jen podle vzhledu, mohl by se domnívat, že se pod kapotou nachází alespoň V6. Je to ale jinak, nachází se tam plochý boxer z produkce Subaru, který přes automatickou převodovku typu CVT pohání zadní kola. Jak přesně je vše uspořádáno si můžeme prohlédnout na konceptu Boxer Sports Car Architecture, který je vystaven na stánku Subaru v Ženevě.
Znalcům se teď asi kroutí uši, Subaru a zadní náhon? Ano, je to tak, Subaru v tomto případě opustilo jedno ze svých hlavních know-how a při zachování typického motoru s protiběžnými písty vytvořilo šasi s pohonem jen jedné nápravy. To ovšem přineslo své výhody. Odpadla tím totiž spousta železa, která je za normálních okolností pod úrovní motoru a za ním. Motor tak mohl být posunut vzad a níž. Sedí v podstatě těsně nad přední nápravou.
To bude jistě mít pozitivní vliv na jízdní vlastnosti nového kupé. Už tak úplně pozitivní nejsou zprávy o použitém motoru. „Toyobaru” bude pohánět atmosféricky plněný dvoulitr o zatím nespecifikovaném výkonu. Vsadil bych se ale, že se bude jednat o jednotku FB20, která byla nedávno představena ve Forestru. Navazuje na předchozí EJ20 a jedním ze základních rozdílů je změna poměru vrtání a zdvihu. Při hodnotách 84 x 90 mm se jedná o naddčtvercový motor, jehož hlavní výhodou má být nižší spotřeba paliva. Maximálním výkonem 148 k při 6 000 ot./min ale ve spojení se sportovním kupé rozhodně neoslní. Je ale možné, že Subaru připravuje něco lepšího. A když ne, jistě pomůže nějaký úpravce a vymyslí, jak pod vysokou kapotu dostat třeba kompresor.
Rozměry ani hmotnost zatím neznáme, jediným oficiálním číslem je rozvor. Přesně 2 570 mm v kombinaci s relativně krátkými převisy Toyoty FT-86 II naznačuje, že by se auto mohlo s délkou vejít do 4 metrů. Interiér tedy bude dvoumístný, maximálně v uspořádání 2+2.
Zanechme ale spekulací, jsem přesvědčen, že se zanedlouho dozvíme mnohem více, během zítřka vám nabídneme i živé fotografie ze Ženevy. Produkční verze by totiž měla ke slovu přijít už v příštím roce.
Subaru Boxer Sports Car Architecture
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch