Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Advanced Tourer Concept: nové Legacy se rýsuje
7.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přivítejte další hvězdu blížící se tokijské Motor Show. Na svědomí ji má opět Subaru a i když jde jen o koncept, jasně naznačuje podobu nového Legacy.
Zdá se, že i letošní autosalon v Tokiu se novinkami japonských automobilek bude jen hemžit. Možná si říkáte, že tato asociace je překvapivá asi tak jako plzeňská hospoda plná Prazdroje, ale to jste zapomněli na jarní zemětřesení, které drtivě otřáslo nejen japonským průmyslem. Bylo tedy velkou otázkou, jak moc tato událost zdrží práci vývojových oddělení tamních automobilek, nyní to ovšem vypadá, že se Japonci dokázali přes tyto nepříjemnosti přenést.
V Tokiu totiž již nyní, stále více než tři týdny před startem samotného autosalonu, očekáváme premiéry sporťáků Subaru BRZ STi a Toyota FT-86, předobrazu nové Mazdy 6 v podobě konceptu Takeri a nejnověji i Advanced Tourer Concept od Subaru. To už jsou čtyři velké věci a předpokládáme, že většinu trumfů japonští výrobci stále pevně svírají v rukou. Nespekulujme ale nyní o tom, co za novinky můžeme ještě v Zemi vycházejícího slunce očekávat a pojďme se blíže podívat na tu nejžhavější.
Jméno Advanced Tourer Concept (v češtině něco jako „pokročilý cestovní koncept”) zní poněkud nejednoznačně, při pohledu na první uvolněné snímky je ale zřejmé, k jakému sériově vyráběnému modelu tento vůz spěje. Jde o jakéhosi ideového následníka starší studie Hybrid Tourer, kterou více přibližuje sériovému provedení, tedy budoucímu modelu Legacy. I když oficiálně uvolněné snímky jsou zatím dosti „upoutávkové” a novinku dokonale neodhalují, je i z toho co vidíme zřejmé, že design vozu o délce The 4 580 mm, šířce 1 840 a výšce 1 430 mm vyrazil směrem k hranatějším tvarům. Dá se snad i říci, že v tomto směru překonává novou Imprezu, která též pozbyla většiny oblin, Advanced Tourer Concept jde ale ještě dál.
Zatímco exteriér se produkční podobě značně blíží, vnitřek odhalený na zrovna detailně propracované počítačové ilustraci má k jakékoli finální podobě zjevně dosti daleko. Slovně výrobce upozorňuje na kompletně prosklenou střechu a nový palubní systém schopný dokonce i přístupu na internet. Hmatatelného ale nevidíme nic.
Krom přiložených obrázků a pár obecných frází toho Subaru k tomuto konceptu neřeklo zrovna mnoho, to nejpodstatnější ale víme. Neboť každý na trhu uplatnitelný vůz dnes musí být „sportovní, praktický a ohleduplný k přírodě” (tedy spíše se tak musí tvářit), je prý přesně takové i toto nové Subaru. Pod jeho kapotou tak najdeme hybridní pohonné ústroj sestávající z čtyřválcového spalovacího motoru o objemu 1,6 litru s přeplňováním turbodmychadlem. Na Subaru trochu nezvyklá míra, tradicionalisty ale jistě potěšíme tím, že jde stále o agregát s protiběžnými písty neboli o boxer. Zážehové jednotce pomáhá i zatím blíže nespecifikovaný elektromotor, který bude zřejmě přímo navazovat na motor či převodovku. Pohon všech kol je totiž stále řešen přes tradiční kardany a diferenciály (tedy žádná elektrická čtyřkolka) a elektromotor zároveň při brzdění slouží jako generátor elektrické energie.
Tento relativně jednoduchý systém prý Subaru použilo kvůli jeho jednoduchosti a nízké hmotnosti, krom pomoci spalovacímu motoru a rekuperaci kinetické energie pak také samostatně zajišťuje pohyb auta v nízkých rychlostech. Do jaké rychlosti si s autem poradí sám ale opět nevíme. Ze zbylých prvků se výrobce pochlubit už jen z dřívějška známým systémem EyeSight, který se pomocí kamer „dívá okolo auta” a upozorňuje řidiče na nebezpečí hrozící od objektů v blízkém okolí.
Jak vidíte, neznámých je stále dost, je ale vcelku pochopitelné, že si je automobilka schovává pro tokijskou premiéru. Chytřejší bychom tedy měli být za nějaké tři týdny, kdy by nám Subaru mohlo s menším předstihem odhalit vše důležité.




Subaru Advanced Tourer Concept zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12.2.2025Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.