Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XLV: koncept malého hybridního SUV má uvézt sedm lidí
4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Korejci přivezli do Ženevy studii XLV, který naznačuje směr designu pro příští roky. Sériovka bude v prodeji za rok ve verzi pro 5 i 7.
Ženeva uvítala také koncept korejské značky SsangYong, označený jako XLV. Přestože vypadá poměrně robustně a na snímcích vidíme sedm sedadel, je označen jako malé SUV. Pod jeho kapotou najdeme hybridní pohonné ústrojí. Přestože se díváme na koncept, výroba je téměř jistá.
Hybridní pohonný systém XLV sestává ze vznětové šestnáctistovky a elektromotoru napájeném lithium-ionovými bateriemi. Zda bude pohánět všechna kola a jakým způsobem, příp. s jakou převodovkou, zatím známo není. Vzhledem k faktu, že sedmimístná verze s délkou 4 430 mm chce konkurovat Nissanu Qashqai a menší pětimístná Nissanu Juke, pravděpodobně v nabídce nějaká čtyřkolka bude.
Prodejním tahákem sériové verze XLV má být podle všeho interiér. SsangYong jej označuje jako 2+2+2+1, kdy dvojky znamenají tři řady sedadel a jednička na konci sedmé posuvné sedadlo, které je možno stěhovat mezi druhou a třetí řadou sedadel. Výhodami tohoto řešení si nejsme zcela jisti, jelikož zejména úplně vzadu mezi podběhy bývá méně místa do šířky, vnější sedadla třetí řady ale dost možná půjde posunout o kousek k sobě, když mezi nimi to neposedné nebude.
Při pohledu na design konceptu XLV se nelze ubránit pozvednutí obočí - SsangYong dlouho platil za výrobce těch nejošklivějších aut na světě. Už nový Rodius a také faceliftované Korando se od tohoto trendu odvrátily a XLV vypadá ještě lépe. Podle informací z automobilky naznačuje směr, kam se budou modely SsangYongu designově ubírat v následujících letech.
Sériovou verzi XLV očekávejme v prodeji v polovině příštího roku jak s pěti, tak i se sedmi sedadly. Ceny zatím pochopitelně nejsou známy, stejně jako nabídka motorů - hybrid určitě nebude jedinou dostupnou verzí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.















Na ženevském autosalonu jsme mohli blíže prozkoumat kabinu, která chce svézt až sedm cestujících
SsangYong XLV Concept uveze sedm lidí a není dlouhý ani 4,5 metru. Pod kapotou pracuje hybridní ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před hodinouRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 4 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva