Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: další koncepty SUV X100 míří do Paříže
11.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Předzvěst produkční verze měří na délku 4,2 metru, přičemž pod kapotou nabídne 1,6litrový benzin či diesel. Startovat bude pod půl milionem korun.
Korejská automobilka SsangYong měla po příchodu ekonomické krize v roce 2008 opravdu namále, přičemž v jednu chvíli se bankrot zdál být věci neodvratitelnou. V únoru 2011 však 70 procent firmy převzal indický koncern Mahindra, díky čemuž byla Korejcům vlita nová krev do žil. Jak nám přitom naznačují koncepty z poslední doby, zjevně se jednalo o zkumavku nadepsanou jako SUV, což je vcelku logické. O dané modely je aktuálně velký zájem a pokud chce SsangYong zpátky do černých čísel, musí jít s davem.
V příštím roce bychom se tedy měli dočkat zcela nového modelu X100, který chce konkurovat Nissanu Juke či Renaultu Captur. Jeho možnou vizáž nám již naznačily studie XIV-1 a XIV-2, nově ovšem hodlá automobilka demonstrovat „styl, praktičnost a pohodlí“ novinky dvěma dalšími koncepty určenými pro pařížský autosalon. Příznivci značky se tedy ve městě nad Seinou mohou těšit na XIV-Air a XIV-Adventure.
V obou případech se dočkáme délky 4 195 milimetrů a 2,6metrového rozvoru, v rámci zaměření jsou však oba modely výrazně odlišné. XIV-Air totiž dostalo otevřenou kabinu, zatímco XIV-Adventure naznačuje terénní ambice. Jelikož přitom produkční verze by měla dostat pohon předních kol i systém 4x4, mohlo by na vyjížďky mimo zpevněný asfalt skutečně dojít.
Pod kapotou konceptů se objeví 1,6litrový čtyřválec v benzinovém a dieselovém provedení, mimo ně ovšem SsangYong pro produkční model zvažuje také hybridní verzi poháněnou kombinací dieselu, elektromotoru a lithium-iontových baterií. Jelikož ovšem toto ústrojí nemá ukončený vývoj, dá se jen stěží počítat s jeho příchodem během zahájení prodeje.
Do showroomů by přitom produkční model X100 měl zamířit někdy po ženevském autosalonu, na který je naplánována jeho premiéra. V hierarchii firmy se zařadí pod Korando, jenž v kombinaci s dvoulitrovým dieselem a pohonem předních kol startuje na půl milionu korun.


Otevřená verze SsangYongu X100 zřejmě nikdy nevznikne...
...koncept XIV-Adventure by však do produkce dorazit mohl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 07:00 - Brus
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus