Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: další koncepty SUV X100 míří do Paříže
11.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Předzvěst produkční verze měří na délku 4,2 metru, přičemž pod kapotou nabídne 1,6litrový benzin či diesel. Startovat bude pod půl milionem korun.
Korejská automobilka SsangYong měla po příchodu ekonomické krize v roce 2008 opravdu namále, přičemž v jednu chvíli se bankrot zdál být věci neodvratitelnou. V únoru 2011 však 70 procent firmy převzal indický koncern Mahindra, díky čemuž byla Korejcům vlita nová krev do žil. Jak nám přitom naznačují koncepty z poslední doby, zjevně se jednalo o zkumavku nadepsanou jako SUV, což je vcelku logické. O dané modely je aktuálně velký zájem a pokud chce SsangYong zpátky do černých čísel, musí jít s davem.
V příštím roce bychom se tedy měli dočkat zcela nového modelu X100, který chce konkurovat Nissanu Juke či Renaultu Captur. Jeho možnou vizáž nám již naznačily studie XIV-1 a XIV-2, nově ovšem hodlá automobilka demonstrovat „styl, praktičnost a pohodlí“ novinky dvěma dalšími koncepty určenými pro pařížský autosalon. Příznivci značky se tedy ve městě nad Seinou mohou těšit na XIV-Air a XIV-Adventure.
V obou případech se dočkáme délky 4 195 milimetrů a 2,6metrového rozvoru, v rámci zaměření jsou však oba modely výrazně odlišné. XIV-Air totiž dostalo otevřenou kabinu, zatímco XIV-Adventure naznačuje terénní ambice. Jelikož přitom produkční verze by měla dostat pohon předních kol i systém 4x4, mohlo by na vyjížďky mimo zpevněný asfalt skutečně dojít.
Pod kapotou konceptů se objeví 1,6litrový čtyřválec v benzinovém a dieselovém provedení, mimo ně ovšem SsangYong pro produkční model zvažuje také hybridní verzi poháněnou kombinací dieselu, elektromotoru a lithium-iontových baterií. Jelikož ovšem toto ústrojí nemá ukončený vývoj, dá se jen stěží počítat s jeho příchodem během zahájení prodeje.
Do showroomů by přitom produkční model X100 měl zamířit někdy po ženevském autosalonu, na který je naplánována jeho premiéra. V hierarchii firmy se zařadí pod Korando, jenž v kombinaci s dvoulitrovým dieselem a pohonem předních kol startuje na půl milionu korun.


Otevřená verze SsangYongu X100 zřejmě nikdy nevznikne...
...koncept XIV-Adventure by však do produkce dorazit mohl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva