Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XIV-1: Korejci odtajnili svůj Countryman
14.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) SsangYong, zdá se, nadobro utekl hrobníkovi z lopaty a momentálně žádá Frankfurt o pozornost při představování studie XIV-1.
Věnujme ji tedy chvíli času, neboť doposud jsme tuto novinku mohli vidět jen na hodně zastřených snímcích a později i na sice méně zastřených, ale stále jen idealizovaných ilustracích. Pro jistotu zopakujme, že si opravdu říká XIV-1 a ne XUV-1, jak jsme si zprvu mysleli, co tato zkratka značí ale stále netušíme.
Automobilka byla při odhalování tohoto vozu docela skoupá na informace. Pokud vás zajímají exaktní hodnoty, k mání jsou pouze rozměry (4 140 x 1 830 x 1590 mm) a předpokládané motory - zážehový čtyřválec a přeplňovaný naftový agregát, oba o stejném objemu 1,6 litru.
Pohonné jednotky budou standardně spárované se šestistupňovou manuální převodovkou, alternativně pak se šestistupňovým automatem. O pohonu všech kol se mluví také, oficiálně to ale potvrzeno nemáme.
Kompaktní crossover by si měl vzít na mušku vozy jako Mini Countryman, Škoda Yeti, Nissan Juke, ale svými rozměry příliš nezaostává ani za Range Roverem Evoque. Pokud se XIV-1 dostane do sériové výroby, pak asi nedostane „autosalonové, sebevražedné“ dveře otevírané proti sobě a rovněž lze jen těžko předpokládat, že by se tam dostalo pouťové osvětlení palubní desky celou baterií LED.
Úspěšně můžeme pochybovat také o obrovském tabletu nahrazujícím středový tunel nebo předních sedadlech schopných otáčet se o 360 stupňů. Nicméně design automobilu, vzdáleně připomínající další korejský crossover Kia Soul, vypadá velmi reálně a evropsky. A vhledem k tomu, jak rychle se koncept pick-upu SUT-1 dostal ze stádia konceptu do výroby, možná ani nebudeme dlouho čekat. Přesnější informace o tom, kdy bychom sériový vůz vycházející z této studie mohli vidět ve výrobě, ale automobilka ani nenaznačila.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
SsangYong XIV-1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 2 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejčtenější články
- Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus