Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XIV-1: Korejci odtajnili svůj Countryman
14.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) SsangYong, zdá se, nadobro utekl hrobníkovi z lopaty a momentálně žádá Frankfurt o pozornost při představování studie XIV-1.
Věnujme ji tedy chvíli času, neboť doposud jsme tuto novinku mohli vidět jen na hodně zastřených snímcích a později i na sice méně zastřených, ale stále jen idealizovaných ilustracích. Pro jistotu zopakujme, že si opravdu říká XIV-1 a ne XUV-1, jak jsme si zprvu mysleli, co tato zkratka značí ale stále netušíme.
Automobilka byla při odhalování tohoto vozu docela skoupá na informace. Pokud vás zajímají exaktní hodnoty, k mání jsou pouze rozměry (4 140 x 1 830 x 1590 mm) a předpokládané motory - zážehový čtyřválec a přeplňovaný naftový agregát, oba o stejném objemu 1,6 litru.
Pohonné jednotky budou standardně spárované se šestistupňovou manuální převodovkou, alternativně pak se šestistupňovým automatem. O pohonu všech kol se mluví také, oficiálně to ale potvrzeno nemáme.
Kompaktní crossover by si měl vzít na mušku vozy jako Mini Countryman, Škoda Yeti, Nissan Juke, ale svými rozměry příliš nezaostává ani za Range Roverem Evoque. Pokud se XIV-1 dostane do sériové výroby, pak asi nedostane „autosalonové, sebevražedné“ dveře otevírané proti sobě a rovněž lze jen těžko předpokládat, že by se tam dostalo pouťové osvětlení palubní desky celou baterií LED.
Úspěšně můžeme pochybovat také o obrovském tabletu nahrazujícím středový tunel nebo předních sedadlech schopných otáčet se o 360 stupňů. Nicméně design automobilu, vzdáleně připomínající další korejský crossover Kia Soul, vypadá velmi reálně a evropsky. A vhledem k tomu, jak rychle se koncept pick-upu SUT-1 dostal ze stádia konceptu do výroby, možná ani nebudeme dlouho čekat. Přesnější informace o tom, kdy bychom sériový vůz vycházející z této studie mohli vidět ve výrobě, ale automobilka ani nenaznačila.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
SsangYong XIV-1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 52 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 51 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva