Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XAV: nový koncept dává vzpomenout podivné designy minulosti
3.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Korejci chtějí být spojováni hlavně s výrobou SUV a off-roadů. Ty budou poháněné jedna-šestkou v kombinaci s až třemi elektromotory.
O korejský autosalon jsme se otřeli již včera, kdy jsme představili koncepty HND-12 Enduro a RM15 značky Hyundai. Nyní se podíváme na stánek další domácí automobilky, a sice SsangYongu, který se pro změnu prezentoval studií XAV. Za danou zkratkou se skrývá eXciting Authentic Vehicle neboli vzrušující originální vůz. Zatímco ovšem s první částí tohoto označení lze víceméně souhlasit, ta druhá až tak pravdivá není.
Důvodů je několik, přičemž začít můžeme tím, že XAV trůní na platformě modelu Tivoli. Jeho vzhled pak připomíná hlavně první generace SUV Korando, zvláště v oblasti přídě, a to není zrovna dechberoucí podívaná. Prohlédnout si tak můžeme především zajímavě stylizované blatníky, které přecházejí do bočních prahů a blatníků zadních. Výrazné nárazníky na obou koncích vozu pak mají reflektovat tradiční mohutné off-roady.
Kromě toho si můžeme povšimnout jakéhosi „batohu“ na zadních dveřích, který pro změnu odkazuje na kdysi tradiční umístění rezervních kol. To zde ovšem nenajdeme, místo toho schránka slouží k uskladnění lékárničky, lepicí sady a výbavy pro outdoorovou zábavu cestujících. Kromě toho samozřejmě máte k dispozici také klasický zavazadlový prostor.
Přesunout se můžeme k pohonnému ústrojí, které je složeno z 1,6litrového čtyřválce a tří elektromotorů. Ten o výkonu 10 kW, který zároveň slouží i jako generátor, najdeme u nápravy přední, zatímco vzadu pracuje dvojice produkující celkově 60 kW. Čest tedy máme s elektrickou čtyřkolkou, která energii skladuje v lithium-iontových bateriích o kapacitě 2,1 kWh.
Jízdní dynamika k dispozici není, to ovšem příliš nevadí. Koncepční XAV totiž do produkční výroby nezamíří, místo toho má naznačit, jakým způsobem se bude vyvíjet budoucnost značky. Ta by se ráda stala významným globálním hráčem na poli SUV, čemuž již odpovídá stávající nabídka. Z té vystupují pouze sedany Chairman W a Chairman H.
Vraťme se ale ještě na chvíli zpátky k samotnému konceptu, který do vínku dostal rovněž elektricky ovládaný vzduchový podvozek a stereo vizi. Ta používá senzory a kamery k monitorování povrchu vozovky, kterému dokáže uzpůsobit nastavení šasí. I na ostrých kamenech by tak měl být zachován dostatečný komfort. To je ale pro dnešek vše.



















Koncepční SsangYong XAV do sériové výroby nezamíří, pouze předznamenává budoucnost značky
Zdroje: SsangYong, IndianAutosBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins