Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Tivoli XLV plně odhalen, je to korejský Kodiaq se 720 litry v kufru
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
SsangYong už nevyrábí ošklivá auta a Tivoli je důkazem, že mohou být i praktické. Pokud běžně převážíte dceři klavír, mohl by se vám hodit.
Dnes už je jasné, korejský SsangYong přestál globální finanční krizi díky indické firmě Mahindra. A co víc, déle už se nechce profilovat jako výrobce velice podivných aut, která bylo složité popisovat bez použití slova ošklivé. Díky tomu teď můžeme pozorovat jeho rozlet v té nejlepší podobě a ženevský autosalon mu za to tleská. Ostatně právě tam teď představuje oficiálně dříve avizovaný model Tivoli XLV, o 238 milimetrů prodloužený základní crossover.
Říkáme mu korejský Kodiaq, protože se 720 litry zavazadlového prostoru hraje na podobnou notu. A ukazuje elegantní návod, jak se lze vypořádat s dost možná nedostatečným základním 423litrovým objemem, respektive jak z už docela vzdušného kufru Hondy CR-V udělat chudáka na víkendové nákupy (dodám, že ta vládne o 130 litrů nižší hodnotou). Kufromilci by mohli zabrečet snad jen kvůli absenci sedmimístného provedení, které by se při takové hodnotě přímo nabízelo.
Od základní verze se tak či onak XLV neliší ani pod kapotou, kde lze nadále vybírat mezi dvěma šestnáctistovkami. V prvním případě lze přitom počítat se 128 koňmi a 160 Nm, ve druhém pak se 115 koňmi a 300 Nm. Oba agregáty můžete doplnit manuálem či automatem od firmy Aisin a na výběr bude rovněž pohon předních nebo všech čtyř kol. O jízdní dynamice automobilka zatím mlčí, ale udává, že prodloužená verze emituje do ovzduší o 10 g CO2 na kilometr a v případě nafty o 5 g na kilometr více CO2 než vůz se standardní karoserií.
Automobilka si od novinky navzdory nezměněné palubní desce slibuje zájemce o ta nejprostornější a nejuniverzálněji použitelná auta segmentu, cenu však nadále nepustila do éteru. Hovoří se poměrně hlasitě i o sumě, kterou bude uvádět v ceníku. Navýšení o tisíc Euro (cca 27 tisíc oproti základu se stejnou technickou výbavou se zatím nedá oficiálně potvrdit. Jakmile se v květnu začne prodávat, očekávat můžete další podrobnosti.
SUV s obřím kufrem v Ženevě nechybělo
SsangYong Tivoli je takovým korejským Kodiakem určeným všem, co chtějí mít crossovery na stěhování pořádného množství harampádí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 4 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nejnovější články
- Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před hodinou - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 3 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 4 hodinami - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před 5 hodinami - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 14:29 - honziss
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.