Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Tivoli: korejský Captur plně odhalen, v prodeje bude od června
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka SsangYongu bude zpočátku k mání jen jako předokolka. Posléze však dorazí diesel, systém 4x4 a dokonce i přeplňovaný tříválec.
Příchod korejského crossoveru byl avizován již v loňském roce, přičemž krátce po Vánocích se na internetu objevily první snímky a informace. Ty však byly pouze rámcové a neodhalily, co máme očekávat v motorovém či zavazadlovém prostoru. Nyní ovšem došlo na oficiální představení, pročež si můžeme veškeré neznámé oblasti projít do posledního šroubku. Začít přitom můžeme prohlášením SsangYongu, že nový model Tivoli je „výsledkem 42měsíčního vývoje a investice 350 miliard korejských Wonů (cca 7,55 mld. Kč).
Novinka stojí za zcela nové platformě, která je první svého druhu od chvíle, kdy automobilku převzal indický gigant Mahindra. Na délku vůz měří 4,2 metru, pročež je o pět centimetrů kratší než klíčový rival Nissan Juke. Do zavazadlového prostoru pak pobere 423 litrů, což pro změnu představuje o třicet litrů menší porci, než jakou naložíte do Renaultu Captur. Oba modely chce ovšem SsangYong převálcovat kvalitou interiéru.
Do kabiny ovšem nahlédneme až za malou chvíli, nejprve se zastavíme pod kapotou. Zde bude možné od června sáhnout po 1,6litrovém benzinovém motoru, který produkuje 126 koní. Ty má na přední kola přenášet buď standardní šestistupňový manuál nebo příplatkový šestistupňový automat od Aisinu. Do konce roku by ovšem SsangYong měl nabídku rozšířit také o 1,6litrový diesel a pohon všech kol.
Jízdní dynamika či spotřeba bohužel známy nejsou, podle předchozích informací by však benzinový agregát neměl emitovat více než 160 gramů CO2 na kilometr a u dieselu máme počítat maximálně se 140 g/km. Tím ale informace týkající se motorů končí, zamířit tedy můžeme k podvozku, který vpředu používá vzpěry McPherson a vzadu torzní příčku.
Přesunout se můžeme do kabiny, která by již v základní výbavě měla být působivě vybavená. V rámci bezpečnosti máme očekávat sedm airbagů včetně kolenního, mimo to pak dorazí i dešťový senzor, vyhřívaný volant a sedadla, přední a zadní parkovací senzory či zpětná kamera. Opomenut pak nebude ani tempomat či automatická světla.
S vyššími úrovněmi bude spjat sedmipalcový dotykový displej a také kontrastně lakovaná střecha, kromě toho ovšem má Tivoli nabídnout i celou řadu doplňků, jimiž si budete moci crossover upravit dle své fantazie. S ohledem na zaměření na mladší klientelu pak asi nepřekvapí ani přítomnost portů na USB, HDMI či možné spárování s mobily.
Ceny na britském trhu se mají pohybovat v rozmezí 13 000 a 20 000 GBP (465 000 až 715 000 Kč), přičemž za první cifru dostáváte předokolku s benzinovým motorem a manuálem, zatímco druhá je spojena s dieselem, systémem 4x4, automatem, 18palcovými litými koly, navigací TomTom a koženým čalouněním.
Tím ovšem se SsangYongem Tivoli nekončíme, poslední zmínku můžeme věnovat dalšímu chystanému rozšíření nabídky. Korejci totiž momentálně pracují na 1,2litrovém přeplňovaném tříválci, který je určen zejména pro evropské trhy. Očekávat tedy můžeme razantní - i když jen papírové - snížení emisí.





















SsangYong Tivoli bude k mání s nemalou individualizací
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva