Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Rodius 2014: korejská verze má po faceliftu, evropská české ceny
5.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco v Koreji modernizují, na český trh nedávno dorazila původní evropská verze. Ta je k mání s dieselem a automatem za 820 tisíc Kč.
Ačkoliv nová generace SsangYongu Rodius debutovala již loni v únoru, na českém trhu po ní můžete sáhnout teprve od letošního dubna. K mání je přitom pouze v jediném provedení Premium, které počítá se sedmi sedadly, dvoulitrovým turbodieselem a pětistupňovým automatem. Ve výbavě přitom nabízí vše, po čem byste mohli zatoužit - tedy 17palcová litá kola, redukční převodovku, zadní parkovací asistent, duální klimatizaci nebo vyhřívaná přední sedadla. Za to si přitom SsangYong podle oficiálního ceníku (PDF 230 kB) účtuje 819 900 Kč.
O evropské verzi však dnes více mluvit nebudeme, místo toho se zaměříme na tu korejskou, která má po drobném faceliftu. Ten přitom na palubu přihodil ještě více luxusních prvků, opomenut však nebyl ani zevnějšek. Nově se tak rozšířila paleta barev karoserie, stejně jako se objevila i jinak stylizovaná 16palcová a 17palcová litá kola.
Uvnitř pak trůní komfortnější sedadla, která lze navíc posunovat snad všemi myslitelnými směry. Sáhnout přitom můžete až po jedenáctimístné konfiguraci, vyhřívání se však nadále omezuje jen na přední kousky. Nově je ovšem k mání také topná spirála pro volant. Mimo to pak nechybí i schopnější multimediální systém s navigací a přístupem k internetu.
Z dalších prvků základní výbavy pak můžeme jmenovat vylepšené ovládání klimatizace nebo dešťový senzor, zatímco vrcholné provedení Chateau nabízí vnitřní diodové osvětlení, zábavní systém s rozměrnou obrazovkou pro zadní sedadla či kvalitnější kožené čalounění. To je ale víceméně v rámci kosmetiky a výbavy vše.
Přesunout se můžeme k mechanickým komponentům, které v případě motoru, převodovek a pohonů (v Koreji je k dispozici i benzinový agregát, manuál a striktní pohon zadní nápravy) zůstávají nezměněny. SsangYong ovšem poladil řízení, které prý nyní mnohem lépe reaguje na podněty řidiče.
Tím ale již skutečně končíme, přičemž je otázkou, kdy a zda vůbec tyto změny dorazí také do Evropy. Korejská automobilka se totiž na Starém kontinentu momentálně příliš neangažuje. Je tak možná až zázrak, že vlastně můžete sáhnout po modelu, který jsme zmínili v úvodu.
Zatímco na korejském trhu má SsangYong Rodius (zvaný Korando Tourismo) po faceliftu, na tom českém se teprve začala prodávat verze před modernizací
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 48 minutami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 2 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 3 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.