Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Rodius 2014: korejská verze má po faceliftu, evropská české ceny
5.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco v Koreji modernizují, na český trh nedávno dorazila původní evropská verze. Ta je k mání s dieselem a automatem za 820 tisíc Kč.
Ačkoliv nová generace SsangYongu Rodius debutovala již loni v únoru, na českém trhu po ní můžete sáhnout teprve od letošního dubna. K mání je přitom pouze v jediném provedení Premium, které počítá se sedmi sedadly, dvoulitrovým turbodieselem a pětistupňovým automatem. Ve výbavě přitom nabízí vše, po čem byste mohli zatoužit - tedy 17palcová litá kola, redukční převodovku, zadní parkovací asistent, duální klimatizaci nebo vyhřívaná přední sedadla. Za to si přitom SsangYong podle oficiálního ceníku (PDF 230 kB) účtuje 819 900 Kč.
O evropské verzi však dnes více mluvit nebudeme, místo toho se zaměříme na tu korejskou, která má po drobném faceliftu. Ten přitom na palubu přihodil ještě více luxusních prvků, opomenut však nebyl ani zevnějšek. Nově se tak rozšířila paleta barev karoserie, stejně jako se objevila i jinak stylizovaná 16palcová a 17palcová litá kola.
Uvnitř pak trůní komfortnější sedadla, která lze navíc posunovat snad všemi myslitelnými směry. Sáhnout přitom můžete až po jedenáctimístné konfiguraci, vyhřívání se však nadále omezuje jen na přední kousky. Nově je ovšem k mání také topná spirála pro volant. Mimo to pak nechybí i schopnější multimediální systém s navigací a přístupem k internetu.
Z dalších prvků základní výbavy pak můžeme jmenovat vylepšené ovládání klimatizace nebo dešťový senzor, zatímco vrcholné provedení Chateau nabízí vnitřní diodové osvětlení, zábavní systém s rozměrnou obrazovkou pro zadní sedadla či kvalitnější kožené čalounění. To je ale víceméně v rámci kosmetiky a výbavy vše.
Přesunout se můžeme k mechanickým komponentům, které v případě motoru, převodovek a pohonů (v Koreji je k dispozici i benzinový agregát, manuál a striktní pohon zadní nápravy) zůstávají nezměněny. SsangYong ovšem poladil řízení, které prý nyní mnohem lépe reaguje na podněty řidiče.
Tím ale již skutečně končíme, přičemž je otázkou, kdy a zda vůbec tyto změny dorazí také do Evropy. Korejská automobilka se totiž na Starém kontinentu momentálně příliš neangažuje. Je tak možná až zázrak, že vlastně můžete sáhnout po modelu, který jsme zmínili v úvodu.











































Zatímco na korejském trhu má SsangYong Rodius (zvaný Korando Tourismo) po faceliftu, na tom českém se teprve začala prodávat verze před modernizací
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB