Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Rodius 2013: korejské MLV oficiálně, může i do pruhu pro autobusy
6.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Obří korejský stěhovák dorazí do Evropy s turbodieselem, jehož výkon zamíří na všechna kola. Okouzlit chce ale hlavně prostorem.
O korejské novince jsme se již několikrát zmínili. Až doposud jsme však neuvedli, že nový Rodius se profiluje jako MLV. Co to je? Prý multi-leisure vehicle neboli vůz určený k rozličnému odreagování od všedních starostí. Proto nová generace SsangYong dostala vzhled SUV, jízdní komfort sedanu a praktičnost MPV, alespoň podle automobilky. Jak tuto propagaci přijmou samotní zákazníci, je otázkou, dá se však očekávat, že někteří s ohledem na vnitřní koncepci snadno přehlédnou i design, který sice není nejošklivější na zemi, mezi krasavce ale také nepatří.
Řeč je samozřejmě o počtu sedadel, v novém SsangYongu Rodius totiž můžete sáhnout po sedmi, devíti nebo jedenáctimístné konfiguraci. Při obsazení alespoň šesti z nich přitom máte v některých zemích právo na využití jízdního pruhu určeného pouze autobusům. V České republice zřejmě toto bude „překladatelským oříškem“, neboť do vyhrazeného pruhu smějí pouze busy MHD a v některých případech vozy taxislužby a cyklisté.
I když tedy tento bonus asi nebude možné v ČR využít, nabízejí sedadla SsangYongu řadu výhod. Ta ve druhé a třetí řadě totiž mohou být přetransformována do podoby stolků, různým skládáním pak lze vytvořit i postel. Pokud navíc řady dva až čtyři kompletně zaklapnete do podlahy, dostanete zavazadlový prostor o celkovém objemu 3 240 litrů. Cestující v první řadě pak ještě mimo jiné profitují z elektrického ovládání a vyhřívání.
Mimo to vůz bude již ve standardu profitovat z vodu odpuzujících bočních skel, solárního pásu na čelním okně, protimrznoucího systému pro přední stěrače nebo bezklíčového zamykání a odemykání, které nereaguje pouze na řidiče, ale také na spolujezdce. Chybět nebudou ani systémy jako ESP a BAS, čelní a boční airbagy pro první řadu pasažérů nebo elektronicky přerozdělovaný pohon všech kol.
Dále pak nový Rodius dostane audio aparaturu s technologií Bluetooth, za příplatek je ovšem v nabídce také multimediální systém s navigací a sedmipalcovým dotykovým displejem. Výbavy pak budou k mání tři - Luxury Touring (LT), Grand Touring (GT) a Royal Touring (RT), přičemž ceny v Koreji se budou pohybovat od 432 000 Kč do 620 000 Kč.
Po stránce motorické druhá generace obřího SsangYongu dostane dvoulitrový turbodiesel známý z modelu Korando, který bude možné spřáhnout s šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem od Mercedesu. Pro domácí nebo ruský trh, kde se vůz prodává jako Korando Turismo či Stavic, pak bude k mání i 3,2litrový benzinový šestiválec.
Další informace značka zřejmě odhalí až v souvislosti s evropskou premiérou, jejíž místo zatím není známo - dosud se vůz odhalil jen jako korejské Korando Turimo. V případě prodeje ale SsangYong do budoucna počítá s odbytem 10 tisíc kusů tohoto modelu ve světě a 10 tisíc na domácím trhu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Z některých úhlů se na nový SsangYong Rodius dá dívat i se zalíbením v oku. Zvláště, pokud je vůz vybaven příslušenstvím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 5 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před hodinou - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 3 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 6 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien