Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Rodius 2013: korejské MLV oficiálně, může i do pruhu pro autobusy
6.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Obří korejský stěhovák dorazí do Evropy s turbodieselem, jehož výkon zamíří na všechna kola. Okouzlit chce ale hlavně prostorem.
O korejské novince jsme se již několikrát zmínili. Až doposud jsme však neuvedli, že nový Rodius se profiluje jako MLV. Co to je? Prý multi-leisure vehicle neboli vůz určený k rozličnému odreagování od všedních starostí. Proto nová generace SsangYong dostala vzhled SUV, jízdní komfort sedanu a praktičnost MPV, alespoň podle automobilky. Jak tuto propagaci přijmou samotní zákazníci, je otázkou, dá se však očekávat, že někteří s ohledem na vnitřní koncepci snadno přehlédnou i design, který sice není nejošklivější na zemi, mezi krasavce ale také nepatří.
Řeč je samozřejmě o počtu sedadel, v novém SsangYongu Rodius totiž můžete sáhnout po sedmi, devíti nebo jedenáctimístné konfiguraci. Při obsazení alespoň šesti z nich přitom máte v některých zemích právo na využití jízdního pruhu určeného pouze autobusům. V České republice zřejmě toto bude „překladatelským oříškem“, neboť do vyhrazeného pruhu smějí pouze busy MHD a v některých případech vozy taxislužby a cyklisté.
I když tedy tento bonus asi nebude možné v ČR využít, nabízejí sedadla SsangYongu řadu výhod. Ta ve druhé a třetí řadě totiž mohou být přetransformována do podoby stolků, různým skládáním pak lze vytvořit i postel. Pokud navíc řady dva až čtyři kompletně zaklapnete do podlahy, dostanete zavazadlový prostor o celkovém objemu 3 240 litrů. Cestující v první řadě pak ještě mimo jiné profitují z elektrického ovládání a vyhřívání.
Mimo to vůz bude již ve standardu profitovat z vodu odpuzujících bočních skel, solárního pásu na čelním okně, protimrznoucího systému pro přední stěrače nebo bezklíčového zamykání a odemykání, které nereaguje pouze na řidiče, ale také na spolujezdce. Chybět nebudou ani systémy jako ESP a BAS, čelní a boční airbagy pro první řadu pasažérů nebo elektronicky přerozdělovaný pohon všech kol.
Dále pak nový Rodius dostane audio aparaturu s technologií Bluetooth, za příplatek je ovšem v nabídce také multimediální systém s navigací a sedmipalcovým dotykovým displejem. Výbavy pak budou k mání tři - Luxury Touring (LT), Grand Touring (GT) a Royal Touring (RT), přičemž ceny v Koreji se budou pohybovat od 432 000 Kč do 620 000 Kč.
Po stránce motorické druhá generace obřího SsangYongu dostane dvoulitrový turbodiesel známý z modelu Korando, který bude možné spřáhnout s šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem od Mercedesu. Pro domácí nebo ruský trh, kde se vůz prodává jako Korando Turismo či Stavic, pak bude k mání i 3,2litrový benzinový šestiválec.
Další informace značka zřejmě odhalí až v souvislosti s evropskou premiérou, jejíž místo zatím není známo - dosud se vůz odhalil jen jako korejské Korando Turimo. V případě prodeje ale SsangYong do budoucna počítá s odbytem 10 tisíc kusů tohoto modelu ve světě a 10 tisíc na domácím trhu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.

































Z některých úhlů se na nový SsangYong Rodius dá dívat i se zalíbením v oku. Zvláště, pokud je vůz vybaven příslušenstvím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva