Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Rexton W: tak si říká facelift pro rok 2012
27.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) SsangYong dělal kolem budoucího představení faceliftovaného Rextonu slušný humbuk, samotné představení ale odbyl suše.
Dost pravděpodobně se tedy ještě dočkáme něčeho lepšího, zatím ale Korejci bez větších tanečků kolem vypustili část oficiálních snímků a informací skrze svůj domácí web pro koncové zákazníky. Že k představení faceliftu brzy dojde, to jsme věděli už podle předchozí upoutávky, že k němu dojde právě tímto způsobem, to nás přece jen trochu zaskočilo. Buď jak buď, to nejpodstatnější víme už teď a nemůžeme si to nechat jen pro sebe.
Jak jsme zmiňovali v již odkazovaném článku, i u nás prodávaný Rexton není žádný mladík. Svou premiéru zažil v roce 2001, navíc už tehdy měl coby interpretace staršího Mercedesu třídy M pár „morálních křížků” na krku. Aby vydržel svěží, dostal první facelift v roce 2006 a stal se Rextonem II, druhý, menší facelift ho potkal v roce 2010, kdy mu zasvěcení začali říkat Y300. Třetí inovace znamená třetí jméno - žádný Rexton III nebo IV, ale rovnou W. Co má toto písmeno značit, to netušíme, ale asi je to jedno.
Bez ohledu na vysvětlení jeho označení neprošel Rexton W až tak dramatickými vizuálními změnami, jak naznačovaly oficiální skici. Na přídi tedy nezůstal kámen na kameni, když vůz dostal nový přední nárazník, masku chladiče, kapotu motoru i světla s výraznými LED pro denní svícení, nakonec ale nepůsobí až tak dramaticky nově. Projev vozu je tedy o poznání svěžejší a řekli bychom i veselejší, ale jinak se drží vcelku konzervativních not.
Svůj podíl na tom jistě mají i minimální změny na zbylých částech Rextonu. Na boku jsou vidět jen nová zpětná zrcátka s integrovanými blikači, nepatrně upravené prolisy ve dveřích a chromovaná, 18" kola v novém designu. Záď pak zdobí znovu nová světla, ale jen s upravenou vnitřní grafikou, nárazník už tak moc jiný není a dojem ze změny ještě umocňuje odlišné řešení začernění zadního a zadních bočních oken, ale to už je znovu jen drobný detail.
Interiér se také změnil spíše mírněji, když si vysloužil novou přístrojovou desku, některé ovladače s jiným podsvícením a pochopitelně i nové možnosti obložení palubní desky, hlavně dřevěného. K dispozici jsou také nové prvky výbavy jako nový informačně-zábavní palubní systém s konektivitou přes Bluetooth, bezklíčový vstup a startování, zadní parkovací kamera nebo systém kontroly tlaku v pneumatikách. SsangYong slibuje i vyšší kvalitu materiálů a zpracování, ale to z dostupných fotografií ověříme jen stěží.
Po technické stránce je novinek vícero. Podle informací SS vůz dostal novou zadní nápravu - nevíme, co to přesně znamená, ale v souvislosti s tím, že nově bude k dispozici také s pohonem pouze předních kol, může být nová zadní osa vlastní právě pouze této verzi. Dále pozbyl zastaralého dieselového motoru o objemu 2,7 litru od Mercedesu a nadále bude k dispozici pouze se dvěma dvoulitrovými čtyřválci - 2,0 XDI s přeplňováním jedním turbodmychadlem a výkonem nejvýše 155 koní (maximum točivého momentu je 365 Nm) a nebo 2,0 XDI Biturbo s až 200 koňmi výkonu a 500 Nm.
Agregáty bude možné standardně kombinovat s automatickou pětistupňovou, nebo manuální šestistupňovou převodovkou, na vrcholu pak stane varianta e-XDI200, která dostane silnější motor spolu s šestistupňovým automatem zvaným E-Tronic a pohonem všech kol.
Přiznáme se, že zatím nemáme úplně jasno v tom, který motor bude možné kombinovat s jakým pohonem a převodovkou a zda třeba zmíněný automatický šestikvalt nebude k mání i s druhým agregátem či předokolkou, ale to jistě brzy upřesníme. Nyní můžeme dodat už jen tolik, že nejslabší verze s motorem 2,0 XDI se 155 koňmi a pohonem předních kol se pochlubí kombinovanou spotřebou 7,2 litru nafty „na sto” s manuální a 7,3 litru s automatickou převodovkou, což je o poznání lepší hodnota než 9 litrů u dosavadního základu. Spolu se 78litrovou nádrží tak Rexton teoreticky ujede na jedno natankování přes 1 000 kilometrů a to se vždy dobře prodává.
Podrobnější technická data a lepší snímky vám snad budeme moci nabídnout již brzy.
Lepší snímky faceliftovaného Rextonu jsme zatím dohromady nedali, to podstatné ale ukazují už tyto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva