Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ssangyong Rexton W a Chairman W: dvě korejské novinky míří i do Evropy
15.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Korejský Ssangyong vstoupí se svým modernizovaným Rextonem do Evropu od východu. Bude mu dělat garde limuzína Chairman W?
Do účetnictví automobilky Ssangyong Motor Company sice nevidíme, ale po převzetí indickou skupinou Mahindra a její finanční injekci se zdá, že se základy stabilizovat podařilo. To korejské značce sice nezajišťuje automatický odbyt, ale i v tomto směru je patrná snaha udělat nápravu. Ssangyong již má na některých evropských trzích novou generaci pickupu Actyon Sports, v dohledné době by se měl objevit modernizovaný Rexton W a obecně se očekává, že se brzy dočká výroby také koncept kompaktního crossoveru Ssangyong XIV.
K posledně jmenovanému automobilu nové zprávy nemáme, ale k Rextonu W Korejci už vše podstatné prozradili - pokud vás zajímají podrobnosti, najdete je v samostatném článku. Co nám chybělo, byl akorát termín uvedení do prodeje a vzájemné kombinace motorů, převodovek a pohonu. Pravdou je, že do tajů techniky evropské verze se nám zatím proniknout nepodařilo, ale datum veřejného odhalení a s tím spojeného začátku prodeje už známe. Rexton W se ukáže na moskevském autosalonu, který startuje přesně za dva týdny, 29. srpna a předpokládáme, že se o měsíc poté představí také na pařížské výstavě.
S jistotou dnes víme také to, že v hlavním městě ruské federace se kromě Rextonu W představí také mírně omlazená limuzína Chairman W. Aktuální čtyřdveřový sedan je v prodeji od roku 2008 a stejně jako jeho předchůdci využívá licenční motory i převodovky Mercedesu.
Základní verze nese označení CW600. Pohání ji agregát s objemem 2,8 litru, výkonem 197 koní a točivým momentem 270 Nm. Stejný štítek nosí rovněž model s motorem 3,2 l. Ten disponuje 225 koňmi a 296 Nm. Nejsilnější řadová šestka o objemu 3,6 litru se montuje do verze CW700, případně (z 5 135 na 5 435 mm) prodloužené varianty CW700L. Ta nabízí 250 koní a 343 Nm. Všechny tři agregáty se bez výjimky párují pouze se sedmistupňovým automatem T-Tronic, což je opět licenční technika 7G-Tronic Mercedesu.
Před faceliftem se dal pod přední kapotou najít i pětilitrový vidlicový osmiválec M113, ale v aktuálních tabulkách korejské internetové stránky Ssangyongu jej už nenajdete. Samozřejmě to nemusí znamenat, že se už nevyrábí, ale tím pádem nám chybí technické detaily a můžeme sloužit pouze původním výkonem 306 koní.
Jestli se Ssangyoung pokusí exportovat modernizovaný Chairman W také dále na západ od Moskvy, není v tuto chvíli známé, ale pokud by se tak stalo, mohlo by vás zajímat, že vůz má v základní výbavě deset airbagů (včetně dvou kolenních), stabilizaci, elektro-mechanickou parkovací brzdu, elektronicky aktivované bezpečnostní hlavové opěrky na předních sedadlech a najdete tu i takové prvky jako audio Harman Kardon se sedmnácti reproduktory, elektrické dovírání dveří a víka zavazadlového prostoru nebo osmipalcovou dotykovou obrazovku.
Podobnost s třídou S není jistě náhodná, ačkoli Chairman spíše využívá techniku menších a starších Mercedesů
V Moskvě se kromě Chairmanu W představí také modernizovaný Rexton
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.