Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong LIV-2: nový Rexton vystrkuje růžky, setrvá u žebřinového rámu
12.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská novinka počítá nejen se staromilskou konstrukcí, ale také s větším množstvím tlačítek v kabině. A rovněž s technikou od Mercedesu.
O korejské automobilce SsangYong jsme se v poslední době zmiňovali pouze v souvislosti s novými koncepty. Nejinak je tomu i dnes, byť tu máme podstatný rozdíl. Novinka zvaná LIV-2 je totiž velmi blízká sériovému provedení, které by do prodeje mělo dorazit v příštím roce. Svědčí o tom i fakt, že značka koncept, jenž je předzvěstí nové generace modelu Rexton, osadila hned dvojím pohonným ústrojím, a sice dvoulitrovým benzinem a 2,2litrovým turbodieselem.
Jako první bude v případě produkčního modelu k dispozici druhý zmiňovaný agregát, který má kořeny u Mercedesu. Zákazníci přitom v jeho případě mohou počítat se 180 koňmi a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Také benzinový motor pochází od třícípé hvězdy, nicméně výkon v jeho případě zmíněn nebyl. Jelikož však jde o přeplňovanou jednotku, dá se počítat až s 211 koňmi. Ty poté dostane na starosti automat osmistupňový.
Pokaždé lze počítat s pohonem všech kol, a co bude pro řadu zákazníků nejdůležitější, také s žebřinovým rámem. Prezident společnosti Johng-Sik Choi přitom věří, že díky tomu bude mít Rexton výhodu nad řadou moderních SUV, jenž počítají s modernější samonosnou karoserií. „Je to možná tradiční typ, ale my jsme do tohoto modelu vložili velké množství nových technologií. Hlavními trhy pak budou Rusko, Čína a Jižní Amerika, kde je po takovém řešení nemalá poptávka.“
Je tedy evidentní, že na takovou Evropu se SsangYong nehodlá příliš zaměřovat, byť třeba v takové Velké Británii nový Rexton k mání bude. Ač se přitom počítá s oním žebřinovým rámem, vůči stávající generaci bude ta příští o minimálně 50 kilogramů lehčí. Navíc má počítat s aerodynamičtější karoserií, což s onou dietou sníží spotřebu. V tom pak bude nápomocen i zmiňovaný systém 4x4, který počítá s elektronickou mezinápravovou spojkou.
Po stránce designové lze u novinky očekávat důraz na výrazné linie, jak nám to ostatně předvádí již samotný koncept (označení LIV odkazuje na Limitless Interface Vehicle druhé generace), přičemž mnohou inspiraci značka čerpala také u modelu Tivoli. Při pohledu na čelní partie je pak patrné i ovlivnění Volvem, konkrétně novou generací SUV XC90. Dále pak značka přiznává, že jí modelem stáli se svou silou také lední medvědi.
Také uvnitř bude nový Rexton zastávat poněkud staromilskou strategii, na rozdíl od mnoha konkurentů totiž nehodlá většinu ovládacích prvků schovat do palubního menu. Místo toho se počítá s větším množstvím tlačítek, než je na dnešní dobu obvyklé, i když velký dotykový displej tu zůstane. S částečnou digitalizací se ovšem počítá rovněž v případě přístrojového štítu, kde však taktéž zůstanou dva analogové budíky.
Dále lze zmínit selekci koženého čalounění a dřevěných dekorů, jenž mají Rexton povýšit na prémiovější úroveň. V tomto směru jsou ovšem proti poněkud horší plasty ve spodní části palubní desky. Zákazníci pak dostanou na výběr pětimístné či sedmimístné provedení, stejně jako řadu bezpečnostních systémů, jenž budou zahrnovat monitoring jízdních pruhů či detekci vozů ve slepém úhlu.
Příští SsangYong Rexton, momentálně prezentovaný jako koncept LIV-2, chce zaujmout robustním designem i staromilským přístupem k technice či interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva