Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Chairman W 2015: více LEDek a méně chromu pro korejský Mercedes
23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Korejská limuzína dostala rovněž odlišná 19palcová kola či dvoubarevné čalounění. Pod kapotou však i nadále najdeme postarší agregáty.
Korejskou automobilku SsangYong máme v českých luzích a hájích spojenou především s modelem Korando. Její portfolio je ovšem mnohem širší, přičemž na vrcholu stojí limuzína Chairman W. Ta vychází především z technologie Mercedesu třídy S (W220), která je na evropském kontinentu již téměř deset let překonaná. V Asii to ale zjevně nevadí, neboť ani nejnovější facelift si nebere na paškál techniku - místo toho se zaměřuje z menší části na exteriér, z té větší pak na interiér.
Zvenčí se tedy novinka pyšní odlišným designem 19palcových kol, se kterými dorazilo méně chromových dekorací (přestože na čelní masce nebo v okolí oken tento materiál najdeme). Po stránce diodové naopak můžete počítat s větším než malým množstvím, neboť přepracovány byly přední i zadní světlomety. Kromě toho se rozšířila paleta barev, tím jsou ovšem venkovní změny u konce.
Zamířit můžeme do kabiny, která se dočkala hlavně nového dvoubarevného koženého čalounění. Mimo to se multimediální systém, který byl dříve vyhrazen vrcholné variantě Summit, rozšířil do standardní výbavy všech modelů. Součástí základu je ovšem také připojení k internetu nebo přední kamera s „rybím okem“, která v úhlu 180 stupňů monitoruje prostor před vozem.
Mimo to ve výbavě nechybí vyhřívaná či klimatizovaná sedadla, vícezónová klimatizace, stavitelný volant i pedály nebo elektrické otevírání zavazadelníku. Tyto prvky ovšem byly k mání již dříve, stejně jako elektronická parkovací brzda, deset airbagů, dřevěné obložení, zpětná kamera, laminovaná boční skla (ta zadní mají roletku) nebo třeba minibar u výbavy Summit.
Jak jsme již zmínili, nemění se ani pohonné ústrojí. Základem je tak benzinový 3,2litrový šestiválec o výkonu 225 koní,zatímco střed nabídky tvoří 3,6litrový šestiválec produkující koní 250. V obou případech je možné volit z pohonu zadních kol nebo systému 4Matic, standardem je rovněž sedmistupňový automat 7G-Tronic.
Tuto převodovku pak můžete spřáhnout taktéž s vrcholnou osmiválcovou pohonnou jednotkou, v případě pětilitru však výkon 306 koní míří pouze na zadní kola. Cena takové verze s plnou výbavou přitom činí 113,28 milionu Wonů (cca 2 247 000 Kč), zatímco základní model je k mání od 56,31 milionu Wonů (1 117 000 Kč).
Vlajková loď Samsungu dostala do nového modelového roku 19palcová litá kola či dvoubarevný interiér. Po stránce motorové se ovšem již nic nemění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 10 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva