SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény

SsangYong představil na bruselském autosalonu evropskou verzi terénního pickupu SUT-1. Říká si i Korando, u nás by ale měl nést jméno Actyon.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény

16.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

SsangYong představil na bruselském autosalonu evropskou verzi terénního pickupu SUT-1. Říká si i Korando, u nás by ale měl nést jméno Actyon.

Tento vůz nepotřebuje na našich stránkách dlouze představovat. Píšeme o něm již od února minulého roku, kdy se jako studie velmi blízká sériovému provedení objevil na ženevském autosalonu s označením SUT-1. Už tehdy jsme předpokládali, že čtyřdveřový pětisedadlový pickup se jednou stane náhradou za současný model Actyon Sports, což se aktuálně potvrdilo na autosalonu v Bruselu.

Než se dostaneme k vozu samotnému, je třeba vysvětlit, proč na přiložených snímcích nese jiné jméno než v nadpisu našeho článku. Automobilka totiž i přes bruselskou premiéru uvolnila jen fotografie asijského provedení tohoto modelu s označením Korando Sports CX-7. Nemáme ještě definitivně potvrzeno, že se v celé Evropě bude prodávat jako Actyon Sports, bylo by ale velmi zvláštní, kdyby automobilka zvolila jiné jméno pro země Beneluxu a jiné třeba pro Německo a Českou republiku. Právě pro Benelux již totiž bylo označení Actyon potvrzeno.

Krom toho Korejci v Belgii naznačili, že výběr jejich pickupu nebude náročná záležitost. Pokud vám bude vyhovovat cena, kterou prozatím neznáme, vzhled, popřípadě užitkové vlastnosti v poměru k velikosti nebo potřebné částce, máte možnost zvolit pouze jediný motor. Jedná se dvoulitrový diesel e-XDi200 o výkonu 155 koní při 3 400 až 4 000 otáčkách a nejvyšším točivém momentu 360 newtonmetrů 2 500 do 2 800 ot./min.

Podle SsangYongu má průměrnou spotřebu 7,1 litru na 100 km, což odpovídá emisím 186 g CO2 na kilometr. Auto bude v prodeji ve dvou provedeních. Buď s pohonem zadních kol nebo jako čtyřkolka. O obou případech budete mít možnost vybrat si mezi manuálem a automatickou převodovkou a pokaždé dostanete šest kvaltů.

Krom techniky se musíme krátce pozastavit i u vzhledu vozu. Ne snad, že by byl tak zajímavý, ale s ohledem na to, co byl SsangYong s to v minulosti stvořit je nebývale normální. Záď tedy ještě má jisté mezery a ono negativní prohnutí linií na boku vozu též vypadá trochu zvláštně, ale příď lze označit i za líbivou A toto slovo se v kombinaci s produkty „dvojitého S” opravdu nepoužívá často...

Kdy přesně se o Actyon Sports budete moci začít ucházet, to je momentálně věc neznámá, ale počítá se s tím, že by to nemělo trvat déle než do března nebo dubnu.


SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény - 1 - Ssangyong Actyon Sports 01SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény - 2 - Ssangyong Actyon Sports 02SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény - 3 - Ssangyong Actyon Sports 03SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény - 4 - Ssangyong Actyon Sports 04SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény - 5 - Ssangyong Actyon Sports 05SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény - 6 - Ssangyong Actyon Sports 06SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény - 7 - Ssangyong Actyon Sports 07SsangYong Actyon Sports 2012: sériové SUT-1 se dvěma jmény - 8 - Ssangyong Actyon Sports 08
Na některých trzích bude Actyon Sports v prodeji jako Korando, a co je důležitější, také s motorem o výkonu 170 koní

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše