Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ssang Yong postaví rivala Nissanu Juke, v Ženevě představí prototyp
4.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncept Ssang Yong XIV-1, představený před dvěma lety ve Frankfurtu, vyústí v sériový model. Předprodukční verzi uvidíme příští rok v Ženevě.
Korejská automobilka Ssang Yong, která byla v posledních letech známa zejména diskutabilním designem (říkejte nám diplomati...) svých modelů, míří pod nadvládou indického koncernu Mahindra & Mahindra nahoru; například modelu Korando facelift prospěl. V září roku 2011 ve Frankfurtu představila koncept XIV-1 a nedlouho na to přišla informace, že míří do výroby. To nyní můžeme potvrdit a přihodit pár informací navrch.
Již bylo známo, že pod kapotou budou zájemci moci mít buď naftový, nebo benzínový motor, oba o objemu 1,6 litru, pocházející právě od indického vlastníka. Designem by se nový vůz měl držet konceptu, ale patrně bude mít obyčejná světla, normální otevírání zavazadelníku, bude vybaven B-sloupkem a zadní dveře budou uchyceny na něm.
Cenově se totiž nový malý Ssang Yong má vejít do 12 tisíc liber, tedy asi 355 tisíc korun. Oficiální odhalení předprodukčního modelu by se mělo odehrát v Ženevě v březnu 2014 a do prodeje by měl jít o rok později. Korejci s novým malým SUV chtějí konkurovat zejména Nissanu Juke, který cenově začíná na 369 tisících korun. Nejspíš nabídnou pohon buď přední, nebo obou náprav, podobně jako u Juku.
Ssang Yong se chce profilovat jako výrobce zejména aut s pohonem všech kol a zavedený značkám chtějí konkurovat zejména cenami. Právě model, který má vzniknout z konceptu XIV-1, by měl pomoci automobilce konečně začít dosahovat zisků. Má být první ze čtyř modelů, které automobilka do roku 2016 uvede na trh.
Právě poměrně agresivní cenová politika je jedním z důvodů, proč výrobce sází na Evropu jako na jedno z hlavních odbytišť. Jestli je to krok správným směrem, ukáže budoucnost, avšak v současnosti zde malé crossovery docela bodují.
















Ssang Yong XIV-1 skutečně bude, s protisměrnými dveřmi však raději nepočítejte
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
První elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před hodinouLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 4 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva