SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge

Lehký ústup ze slávy má být kompenzován větším množstvím nových sporťáků. Již v příštím roce tak můžeme očekávat modernizovaný Viper.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge

7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lehký ústup ze slávy má být kompenzován větším množstvím nových sporťáků. Již v příštím roce tak můžeme očekávat modernizovaný Viper.

Tak, a je to tu, velké plány Sergia Marchionneho byly včera oficiální cestou představeny investorům i novinářům z celého světa. Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles přitom rozhodně nemluvil krátce, nýbrž velmi dlouze. Očekávat proto můžete obsáhlý článek, jenž se na značky jako Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Jeep nebo Maserati podívá do detailu. Než vám jím ovšem zahltíme monitor, rádi bychom veškeré tyto novinky uvedli jednou zásadní změnou, která se týká značky SRT.

Tato tři písmena (značící Street and Racing Technology) byla již nějakou dobu součástí automobilek Chrysler a Dodge, kde vždy odkazovala na vrcholné exempláře. Před pár lety se ovšem Američané rozhodli, že souběžně s příchodem nového Viperu tuto divizi povýší na samostatného výrobce. Tím však zjevně šláply vedle. Marchionne proto nyní s okamžitou platností vrací divizi SRT pod křídla značky Dodge, což bude mít samozřejmě vliv i na zmiňovanou Zmiji.

Právě Viper by totiž měl být prvním modelem, na kterém se v rámci nového pětiletého plánu začne pracovat. Jeho modernizované provedení by tak mělo dorazit již v příštím roce, přičemž cílem nebude nic jiného než pořádné nakopnutí skomírajících prodejů. Ty pak zřejmě stojí i za rošádou na vedoucím postu, kdy divizi SRT bude nově velet stávající CEO Dodge Tim Kuniskis. Bývalý šéf Ralph Gilles pak bude zodpovědný za divizi motorsportu.

Vraťme se ale zpátky k samotnému plánu, jež pro rok 2016 počítá s omlazením Dodge Dart. Ten se navíc v daném období objeví konečně i jako verze SRT, přičemž ta by měla spojit přeplňovaný motor s pohonem všech kol. Mimo to pak ve stejném roce dorazí i nové Journey, to však své provedení SRT dostane až o rok později. Tedy ve stejnou chvíli, ve kterou by se mělo objevit i faceliftované Durango.

Přesunout se můžeme do roku 2018, který bude pro Dodge nejpernější. Značka by totiž měla představit dosud nepojmenovaný nový sedan a hatchback. Kromě toho ovšem v červnu daného roku odhalí i nové generace modelů Challenger a Charge, které pak následně v prosinci dorazí ve vrcholné formě jako verze SRT. Obě by přitom pod kapotu měly dostat přeplňovaný 6,2litrový motor Hemi V8.

To je ale v rámci modelové ofenzivy vše, poinformovat tak již můžeme snad jen o „defenzivě“. Kromě končící značky SRT totiž Marchionne naplánoval důchod také pro modely Avenger a Grand Caravan. První z nich do něj přitom odejde ještě letos, na druhý přijde řada v roce 2016. I přesto by ovšem Dodge chtěl o dva roky později prodávat 600 000 nových vozů ročně. Povede se mu to, když ve svém portfoliu bude nabízet především sporťáky?


SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 1 - 2014 srt viper ta 01SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 2 - 2014 srt viper ta 02SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 3 - 2014 srt viper ta 03SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 4 - 2014 srt viper ta 04SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 5 - 2014 srt viper ta 05SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 6 - 2014 srt viper ta 06SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 7 - 2014 srt viper ta 07SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 8 - 2014 srt viper ta 08SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 9 - 2014 srt viper ta 09SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 10 - 2014 srt viper ta 10SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 11 - 2014 srt viper ta 11SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 12 - 2014 srt viper ta 12SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 13 - 2014 srt viper ta 13SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 14 - 2014 srt viper ta 14SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 15 - 2014 srt viper ta 15SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 16 - 2014 srt viper ta 16SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 17 - 2014 srt viper ta 17SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 18 - 2014 srt viper ta 18SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 19 - 2014 srt viper ta 19SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge - 20 - 2014 srt viper ta 20
Viper pod logem SRT zrovna netáhnul. Sergion Marchionne nyní doufá, že lépe se supersportu povede pod hlavičkou Dodge

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.