Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge
7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lehký ústup ze slávy má být kompenzován větším množstvím nových sporťáků. Již v příštím roce tak můžeme očekávat modernizovaný Viper.
Tak, a je to tu, velké plány Sergia Marchionneho byly včera oficiální cestou představeny investorům i novinářům z celého světa. Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles přitom rozhodně nemluvil krátce, nýbrž velmi dlouze. Očekávat proto můžete obsáhlý článek, jenž se na značky jako Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Jeep nebo Maserati podívá do detailu. Než vám jím ovšem zahltíme monitor, rádi bychom veškeré tyto novinky uvedli jednou zásadní změnou, která se týká značky SRT.
Tato tři písmena (značící Street and Racing Technology) byla již nějakou dobu součástí automobilek Chrysler a Dodge, kde vždy odkazovala na vrcholné exempláře. Před pár lety se ovšem Američané rozhodli, že souběžně s příchodem nového Viperu tuto divizi povýší na samostatného výrobce. Tím však zjevně šláply vedle. Marchionne proto nyní s okamžitou platností vrací divizi SRT pod křídla značky Dodge, což bude mít samozřejmě vliv i na zmiňovanou Zmiji.
Právě Viper by totiž měl být prvním modelem, na kterém se v rámci nového pětiletého plánu začne pracovat. Jeho modernizované provedení by tak mělo dorazit již v příštím roce, přičemž cílem nebude nic jiného než pořádné nakopnutí skomírajících prodejů. Ty pak zřejmě stojí i za rošádou na vedoucím postu, kdy divizi SRT bude nově velet stávající CEO Dodge Tim Kuniskis. Bývalý šéf Ralph Gilles pak bude zodpovědný za divizi motorsportu.
Vraťme se ale zpátky k samotnému plánu, jež pro rok 2016 počítá s omlazením Dodge Dart. Ten se navíc v daném období objeví konečně i jako verze SRT, přičemž ta by měla spojit přeplňovaný motor s pohonem všech kol. Mimo to pak ve stejném roce dorazí i nové Journey, to však své provedení SRT dostane až o rok později. Tedy ve stejnou chvíli, ve kterou by se mělo objevit i faceliftované Durango.
Přesunout se můžeme do roku 2018, který bude pro Dodge nejpernější. Značka by totiž měla představit dosud nepojmenovaný nový sedan a hatchback. Kromě toho ovšem v červnu daného roku odhalí i nové generace modelů Challenger a Charge, které pak následně v prosinci dorazí ve vrcholné formě jako verze SRT. Obě by přitom pod kapotu měly dostat přeplňovaný 6,2litrový motor Hemi V8.
To je ale v rámci modelové ofenzivy vše, poinformovat tak již můžeme snad jen o „defenzivě“. Kromě končící značky SRT totiž Marchionne naplánoval důchod také pro modely Avenger a Grand Caravan. První z nich do něj přitom odejde ještě letos, na druhý přijde řada v roce 2016. I přesto by ovšem Dodge chtěl o dva roky později prodávat 600 000 nových vozů ročně. Povede se mu to, když ve svém portfoliu bude nabízet především sporťáky?
Viper pod logem SRT zrovna netáhnul. Sergion Marchionne nyní doufá, že lépe se supersportu povede pod hlavičkou Dodge
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva