Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové BMW řady 5 s tím starším, udiví vás, jak se jeví jedno vedle druhého
28.5.2023 | Petr Miler
Nové pětkové BMW opět způsobilo rozruch, i když se zdá, že se jej bavorská značka snažila dělat tak, aby přesně k tomu nedošlo. I proto je přímé srovnání s předchozí generací udivující, obě auta působí velmi podobně. Tedy až na jejich výšku.
Mnichovská automobilka tento týden představila novou generaci stále klíčové pětkové řady a znovu rozjitřila vášně. Z novinky je sice patrné, že BMW zůstalo věrné svému slibu a vozu střihla na o poznání konzervativněji pojatý šat, možná se ale držela při zemi až příliš. Novinka působí poněkud lacině a nenápaditě, navíc překvapuje svou výškou, která se vůbec nedrží tradic bavorské značky.
Proč? Protože v případě novinky slouží stejná základ pro spalovací verze i elektrickou alternativu i5. A výsledek je tak trochu půl vola, půl včely, což nejlépe vynikne při pohledu na úplně základní provedení. Neříkáme, že nová pětka je ošklivá nebo nepovedená, na rozdíl od nevtíravé elegance dosavadního provedení ale nepřináší smířlivé reakce publika, což zrovna v případě tohoto vozu může být problém.
I proto jsme si dosavadní a nové provedení vozu postavili vedle sebe bok po boku. Pochopitelně elektronicky, jinou šanci nám BMW zatím samozřejmě nedalo, ale protože Němci pořád pořizují oficiální fotky „přesně podle síťového grafu”, není žádný problém najít prakticky do puntíku stejné pohledy na úplně jiná auta, jejichž příchod na trh dělí řada let. A tak vám níže nabízíme virtuální srovnání pětky G60 s pětkou G30 ve skoro dokonalé podobě.
Čekali jsme, že auta vedle sebe budou jako den a noc, jako Vémolova pěst proti Bondově vodce s Martini, i nás ale nakonec udivilo, jako jsou si obě auta podobná. Řada 5 G30 po faceliftu je střižená velmi podobně jako čerstvá novinka a zvenčí vozy oba vozy bok po boku nepůsobí dramaticky jinak. Musí to tedy být výška a celková mohutnost nového provedení, která způsobuje rozruch, jinak si to nedovedeme vysvětlit.
Jinou kapitolou je interiér, ten se změnil skoro k nepoznání. Zda k lepšímu nebo k horšímu, to posuďte sami, pohled konzervativců si ale dokážete představit - uvítali bychom více tlačítek jako v předchozím provedení, modernější architektura novinky ale není k zahození. Nicméně podívejte se na to všechno svou optikou, více než kdy jindy tady platí otřepané „kolik lidí, tolik chutí”.
Nové a předchozí BMW řady 5 nakonec udivují hlavně svou podobností. Až na tu výšku, až na tu výšku... Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 3 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch