Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové BMW řady 5 s tím starším, udiví vás, jak se jeví jedno vedle druhého
28.5.2023 | Petr Miler
Nové pětkové BMW opět způsobilo rozruch, i když se zdá, že se jej bavorská značka snažila dělat tak, aby přesně k tomu nedošlo. I proto je přímé srovnání s předchozí generací udivující, obě auta působí velmi podobně. Tedy až na jejich výšku.
Mnichovská automobilka tento týden představila novou generaci stále klíčové pětkové řady a znovu rozjitřila vášně. Z novinky je sice patrné, že BMW zůstalo věrné svému slibu a vozu střihla na o poznání konzervativněji pojatý šat, možná se ale držela při zemi až příliš. Novinka působí poněkud lacině a nenápaditě, navíc překvapuje svou výškou, která se vůbec nedrží tradic bavorské značky.
Proč? Protože v případě novinky slouží stejná základ pro spalovací verze i elektrickou alternativu i5. A výsledek je tak trochu půl vola, půl včely, což nejlépe vynikne při pohledu na úplně základní provedení. Neříkáme, že nová pětka je ošklivá nebo nepovedená, na rozdíl od nevtíravé elegance dosavadního provedení ale nepřináší smířlivé reakce publika, což zrovna v případě tohoto vozu může být problém.
I proto jsme si dosavadní a nové provedení vozu postavili vedle sebe bok po boku. Pochopitelně elektronicky, jinou šanci nám BMW zatím samozřejmě nedalo, ale protože Němci pořád pořizují oficiální fotky „přesně podle síťového grafu”, není žádný problém najít prakticky do puntíku stejné pohledy na úplně jiná auta, jejichž příchod na trh dělí řada let. A tak vám níže nabízíme virtuální srovnání pětky G60 s pětkou G30 ve skoro dokonalé podobě.
Čekali jsme, že auta vedle sebe budou jako den a noc, jako Vémolova pěst proti Bondově vodce s Martini, i nás ale nakonec udivilo, jako jsou si obě auta podobná. Řada 5 G30 po faceliftu je střižená velmi podobně jako čerstvá novinka a zvenčí vozy oba vozy bok po boku nepůsobí dramaticky jinak. Musí to tedy být výška a celková mohutnost nového provedení, která způsobuje rozruch, jinak si to nedovedeme vysvětlit.
Jinou kapitolou je interiér, ten se změnil skoro k nepoznání. Zda k lepšímu nebo k horšímu, to posuďte sami, pohled konzervativců si ale dokážete představit - uvítali bychom více tlačítek jako v předchozím provedení, modernější architektura novinky ale není k zahození. Nicméně podívejte se na to všechno svou optikou, více než kdy jindy tady platí otřepané „kolik lidí, tolik chutí”.
Nové a předchozí BMW řady 5 nakonec udivují hlavně svou podobností. Až na tu výšku, až na tu výšku... Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 37 minutami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 2 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 14:30 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB