Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové Audi A8 s předchozím. Jak moc se toho opravdu změnilo?
12.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová vlajková loď čtyř kruhů byla včera zbavena tajemství, a je tak na čase si říci, jak velký posun oproti předchůdci představuje. Ne vždy je bez debat.
Nová, už čtvrtá generace Audi A8 je předmětem diskuzí od včerejška. Někteří ji velebí, jiní kritizují, přičemž ti druzí nejčastěji narážejí na prakticky beztlačítkový kokpit, kde je vše ovládáno přes displeje. Takový je sice trend prosazovaný hlavně výrobci, ono je totiž levnější napsat program než vyrobit tlačítko, ovšem zákazníci z něj vždy nadšeni nejsou. Na druhou stranu, jednoduchost interiéru je na pohled velice atraktivní.
Pokud ji srovnáme s předchozí generací, kde se palubní deska okolo posádky obtáčela, jde o daleko konvenčnější provedení, které kontrastuje s širokým použitím plně digitálních rozhraní. Ty zastupuje přístrojový štít s rozlišením obrazovky 1 920 x 720 pixelů před řidičem a dvojice dotykových displejů. Ty jsou na středové konzoli téměř osamoceny, tlačítka lze najít pouze na čtyřramenném volantu, jenž nahrazuje tříramenný. Skrze něj se dá dostat k prakticky všem důležitým funkcím.
Prodloužené Audi A8 L pak navíc dostalo ještě unikátní „relaxační sedadlo“, jež se nachází vzadu za spolujezdcem. Zde sedící cestující má k dispozici další displej zakomponovaný do středové opěrky, skrze který může ovládat nejen polohování, vyhřívání či chlazení, ale rovněž masážní strojek pro záda i nohy.
Pohled na exteriér začneme u přídě, kde najdeme nejvíce změn. Zdobí ji zcela nová čelní maska, která je oproti předchozí širší a nižší. Zároveň se proměnil i její tvar - ten je sice nadále šestiúhelníkový, nicméně na obou stranách dostáváme ostřejší zalomení. V souladu s tím pak dorazily i nové světlomety, které využívají matricové LEDky společně s laserem i odlišnou vnitřní grafiku.
Příď je uspořádána tak, aby vůz vizuálně rozšířila. Ten samý úkol nese na svých bedrech i úzký pásek z diod, který propojuje zadní lampy. Rovněž v jejich případě lze zmínit jinou grafiku, Audi navíc sáhlo po technologii OLED. Jinak se ale zadní partie až tak moc oproti minulé generaci neliší, také u novinky je totiž patrná snaha o maximální designovou čistotu.
V případě boků není prakticky o čem mluvit, na první pohled jde o ryzí evoluci. Rozdíly nalezneme až při bližším zkoumání, přičemž odlišný design litých kol je nejmarkantnější z nich. Mimo to ale byla také zmenšena zpětná zrcátka, odlišný je prolis ve dveřích a v případě klik došlo k posunutí směrem vzhůru. Větší je třetí boční okno, což zesvětluje kabinu.
Změn je tedy ve výsledku hodně, a přestože žádná není extrémní, dohromady zvládají odlišit nové Audi A8 od jejího předchůdce. Na druhou stranu, nadčasová sportovní elegance druhé generace D3 z let 2002 až 2009 je pryč, její místo zaujala lehce přemrštěná snaha o čelní agresivitu.
To samozřejmě někoho oslovit může, nicméně i přes opticky i reálně širší čelní masku působí čtvrtá generace spíše dojmem úzkého a vysokého vozu - stejný problém měla třeba Škoda Fabia druhé generace. Ve srovnání třeba s BMW řady 7 či Mercedesem třídy S tak značka se čtyřmi kruhy prohrává pomalu již na startu.
Je přitom možné, že automobilka z Ingolstadtu si je vědoma toho, že její novinka lehce ztrácí na kráse. Proto Audi vůz osadilo celou řadou moderních prvků, mezi něž kromě výše zmíněného spadá i 48voltový elektrický okruh či systém semi-autonomního řízení. Ten má umožnit i naprosté sejmutí rukou z volantu a třebas i spánek.
Na německém trhu pak nové Audi A8 startuje na sumě 90 600 Eur (cca 2 363 500 Kč), je tak levnější než BMW řady 7. To je ve verzi 730d k dispozici od 2 401 100 Kč, kromě toho jeho třílitrový turbodiesel nabízí „pouze“ 265 koní. Od šestiválcového TDI se čtyřmi kruhy na krytu jich dostanete 286.
Vizuální srovnání nového Audi A8 D5 s předchozí generací D4












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva