Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnání VW Polo a Seatu Ibiza 2017 dobře ukazuje, s čím přijde nová Škoda Fabia
19.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už známe dvě části koncernového trojlístku postaveného na platformě MQB A0. Víme tedy, co jistě dostane a co může dostat český hatchback.
Nová generace Volkswagenu Polo je druhým z trojice koncernových sourozenců stojících na platformě MQB A0. Jako první přišel Seat Ibiza, posledním bude čtvrtá generace Škody Fabia. Ze srovnání prvních dvou vozů lze odvodit řadu společných prvků a tím i bez větších spekulací odhadnout, jak na tom bude Fabia.
Jak už zaznělo, společným jmenovatelem všech vozů je platforma MQB A0. Víceméně se tak dá počítat s rozvorem 2 564 milimetrů i rozchodem kol 1 525 mm vpředu a 1 505 mm vzadu, neboť stejná čísla najdeme i u VW a Seat. Nové Polo je s délkou 4 053 mm asi bude nejkratší, Ibiza měří 4 059 mm. Fabia rovněž překročí čtyři metry a velmi pravděpodobně přeroste, byť o pár milimetrů, i Ibizu.
Menší rozdíl v délce i výšce (španělský i německý hatchback se liší o zhruba 2 mm) se nepatrně projevil na objemu zavazadelníku, kde Ibiza je o něco málo větším praktikem (355 versus 351 litrů). Právě zde očekáváme, že na vrchol zamíří Škoda. Nová Fabia by tedy z celé trojice mohla být nejdelší, nejvyšší a možná dorazí se vzpřímenějším zadním oknem, což vše logicky povede k největšímu zavazadelníku.
Volkswagen bude dominovat ve sportovní části trhu, neboť představen byl rovnou i jako verze GTI osazená přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 200 koní. Ten ale jistě nedostane ani Ibiza, ani Fabia. Pro značku jsou nyní prioritou crossovery a SUV, navíc Fabia RS by se na trhu podle automobilky těžko prosazovala
Zpět ale k základním verzím koncernového trojlístku, jež budou pohánět litrové tříválce, 1,5litrové čtyřválce a 1,6litrový turbodiesel opět o čtyřech válcích. Vybírat lze mezi manuálními a automatickými převodovkami (od 70 kW), pohon 4x4 ovšem VW Group zavrhl kvůli vysoké ceně. Ze stejného důvodu nevznikne ani hybridní či elektrická verze, a to ani u německého, ani u španělského či českého vozu. Model 1,0 TGI spalující plyn ale realitou je.
S motory jsme hotovi, nikoliv však s technikou. Zde se aktuálně zdá být lídrem nové Polo, které má k dispozici automatické parkování či třeba adaptivní tempomat fungující až do rychlosti 210 km/h. Pravda, v obou případech jsou systémy za příplatek, nicméně část klientely si je jistě bude moci dovolit. Stejně jako třeba virtuální přístrojový štít, který Ibiza dostane k dispozici od roku 2018 a který dostane i Fabia (ze škodovek ho zatím má jen Karoq).
Přesunout se můžeme k samotnému vzhledu, kde příbuznost obou modelů připomene snad jen shodná střešní linie, sklon čelního okna či boční prahy. Vše ostatní se ale již liší, přičemž Polo se vzhlédlo ve stylizaci Volkswagenu Golf, zatímco Ibiza je takový malý Seat Leon. Zda ovšem Fabia bude připomínat třeba Škodu Octavia, to je otázkou. Kontroverzních dvojitých čelních světlometů se ale nejspíše nedočkáme.
Dá se navíc předpokládat, že český model bude mít blíže k tomu německému, respektive k jistému konzervativismu, v jakém je střižen. Ibiza přece jen koketuje s nemalým množstvím křivek a záhybů, které se u Škody nenosí. Kromě toho, mladoboleslavská značka momentálně hledá inspiraci u českých sklářů či u geometrických tvarů, na emoce tedy bude cílit hlavně na pomoci světel a čelní masky, nikoliv pomocí dalších záhybů.
Je pak otázkou, jakým směrem se Škoda vydá uvnitř, neboť interiéry Volkswagenu Polo a Seatu Ibiza jsou střižené dost rozdílně. Nejviditelnější jsou výdechy klimatizace u Pola pod obrazovkou multimediálního systému, španělský je má nad ním. Tento způsob se zdá být praktičtějším, nicméně pojetí Volkswagenu vypadá přitažlivěji - i díky oranžově lakovaným detailům.
Škoda již příliš možností k odlišnostem nemá, s ohledem na maximální snahu o redukci nákladů navíc opravdu půjde jen o detaily. Na ty si ovšem posvítíme až za pár měsíců. Prozatím je možno koupit jen Ibizu, německé objednávkové knihy se otevřou až na podzim. První exempláře by pak k zákazníkům měly dorazit až na počátku příštího roku.
Jak moc se liší Volkswagen Polo od Seatu Ibiza? Vizuálně docela dost, i shodné prvky jsou ale zjevné. Že je dostane i Škoda Fabia, nelze pochybovat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejčtenější články
- V Evropě nepochopitelně zaříznuté dostupné ostré Hyundai jinde jede dál, ukázalo se v novém
5.10.2024 - Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva