Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnání s Porsche 911 teprve ukazuje obludnost nového pick-upu Tesly
23.11.2019 | Petr Miler
Ne snad, že by se z jiných úhlů jevil být střídmým, ale až když ho postavíte vedle elegantního auta nepřebujelých rozměrů, ukáže se, jaké neforemné monstrum to ve skutečnosti je.
Tesla včera odhalila svůj Cybertruck a bez přehánění šokovala svět. Nečekalo se nic všedního, z čeho ale Elon Musk nad ránem našeho času strhl plachtu, bylo ještě o několik úrovní bláznivější, než si mohl kdokoli rozumně představovat.
Komentovali jsme to tím, že auto vypadá jako vtip, po kterém měla následovat skutečná prezentace a osobně patřím mezi ty, kteří se této myšlenky tak úplně nezbavili. Pořád ve mně hoří plamínek naděje, že se Tesla vytáhne s oznámením, ve kterém řekne, že toto samozřejmě není předobraz produkčního modelu, ale pouhá snaha na sebe upozornit a skutečné auto bude vypadat tak a nebo onak.
Asi se to nestane, stejný pohled na věc ale očividně mají investoři firmy, kteří v reakci na odhalení novinky poslali akcie firmy citelně dolů. Pokles asi o 21 dolarů a necelých 7 % za jediný den je i na volatilitu cenných papírů Tesly hodně a nejlépe to svědčí o tom, co si většinové publikum myslí: Je to šílenost, která si jistě najde své zákazníky, zaplní ale leda malou mezírku na trhu. Tohle se od pick-upu Tesly nečekalo, mělo jít spíše o vůz, který zaujme početné americké zákazníky tohoto typu aut. A to Cybertruck - přes veškeré své faktické přednosti - s designem kombinující DeLorean se zarážkou dveří nemá šanci svést.
O designu novinky bylo napsáno už mnohé, její obludnost ale nejlépe ukazuje video samotné Tesly. Ta jej postavila vedle blíže neupřesněné verze současného Porsche 911 (čekejme ale něco základního), aby předvedla dynamiku vrcholného provedení se třemi motory, které má zvládnout stovku za 2,9 sekundy. To nepochybně předvedla, současně ale ukázala, jak neforemná obluda to je.
Když se auto při startu postaví na zadní, vypadá vedle ladné 911 jako cihla potápějící se v bažinách, která nepadá jen na záď, ale i na levý bok. Svou asi 17krát větší velikostí brzy 911 zcela vymaže ze záběrů a přivlastní si jen pro sebe pohled na design připomínající práce dětí z mateřské školy. I kvalita zpracování vozu je zjevně mizerná a nakonec se nepovedla ani samotná prezentace tohoto videa - Musk při něm stojí na pódiu před rozbitými bočními skly, které měly původně odolat vrhu zřejmě kulečníkových koulí, ale neodolala.
Je to celkově absurdní a než nás osočíte z nepochopení originality Tesly, dovolíme si připomenou, že ani originální tohle auto moc není. Takto si automobiloví designéři představovali vozy budoucnosti v 70. letech minulého století a jeden z nich, věčně progresivní Curtis Brubaker, dokonce stvořil i pick-up, který má k Cybertrucku celkově blízko. Jen ani Brubakera nenapadlo udělat mu špičatou střechu, to je jeden z největších nesmyslů.
Pochopitelně je otázkou, co s tím vším udělá přerod vozu do produkční podoby, neboť věci jako absence zrcátek není v USA přípustná, řešení některých světel nebude přípustné, volant jak z KITTu není přípustný a problém může mít i samotný hranatý design v některých crash testech (minimálně Spojené státy ovšem legislativně nevyžadují jakoukoli ohleduplnost k chodcům - EU ano, ale tady se Cybertruck ani nemusí prodávat). Je tu tedy pořád ještě šance, že se dočkáme o trochu normálnějšího auta, pokud se tak ale nestane, zapíše se Tesla do historie jako stvořitel jedné z největších automobilových ohavností historie, ať už fakticky nabídne cokoli.
Na sprintující Cybertruck vedle elegantní 911 je teprve tristní pohled
A ne, není to zase tak originální auto, v 70. letech (scénu z filmu Total Recall zřejmě poznáte) si auta budoucnosti představovali velmi podobně. Elon Musk si je tak představuje nyní
Zdroje: Future Lab@Youtube, Jalopnik
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva