Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnání s Porsche 911 teprve ukazuje obludnost nového pick-upu Tesly
23.11.2019 | Petr Miler
Ne snad, že by se z jiných úhlů jevil být střídmým, ale až když ho postavíte vedle elegantního auta nepřebujelých rozměrů, ukáže se, jaké neforemné monstrum to ve skutečnosti je.
Tesla včera odhalila svůj Cybertruck a bez přehánění šokovala svět. Nečekalo se nic všedního, z čeho ale Elon Musk nad ránem našeho času strhl plachtu, bylo ještě o několik úrovní bláznivější, než si mohl kdokoli rozumně představovat.
Komentovali jsme to tím, že auto vypadá jako vtip, po kterém měla následovat skutečná prezentace a osobně patřím mezi ty, kteří se této myšlenky tak úplně nezbavili. Pořád ve mně hoří plamínek naděje, že se Tesla vytáhne s oznámením, ve kterém řekne, že toto samozřejmě není předobraz produkčního modelu, ale pouhá snaha na sebe upozornit a skutečné auto bude vypadat tak a nebo onak.
Asi se to nestane, stejný pohled na věc ale očividně mají investoři firmy, kteří v reakci na odhalení novinky poslali akcie firmy citelně dolů. Pokles asi o 21 dolarů a necelých 7 % za jediný den je i na volatilitu cenných papírů Tesly hodně a nejlépe to svědčí o tom, co si většinové publikum myslí: Je to šílenost, která si jistě najde své zákazníky, zaplní ale leda malou mezírku na trhu. Tohle se od pick-upu Tesly nečekalo, mělo jít spíše o vůz, který zaujme početné americké zákazníky tohoto typu aut. A to Cybertruck - přes veškeré své faktické přednosti - s designem kombinující DeLorean se zarážkou dveří nemá šanci svést.
O designu novinky bylo napsáno už mnohé, její obludnost ale nejlépe ukazuje video samotné Tesly. Ta jej postavila vedle blíže neupřesněné verze současného Porsche 911 (čekejme ale něco základního), aby předvedla dynamiku vrcholného provedení se třemi motory, které má zvládnout stovku za 2,9 sekundy. To nepochybně předvedla, současně ale ukázala, jak neforemná obluda to je.
Když se auto při startu postaví na zadní, vypadá vedle ladné 911 jako cihla potápějící se v bažinách, která nepadá jen na záď, ale i na levý bok. Svou asi 17krát větší velikostí brzy 911 zcela vymaže ze záběrů a přivlastní si jen pro sebe pohled na design připomínající práce dětí z mateřské školy. I kvalita zpracování vozu je zjevně mizerná a nakonec se nepovedla ani samotná prezentace tohoto videa - Musk při něm stojí na pódiu před rozbitými bočními skly, které měly původně odolat vrhu zřejmě kulečníkových koulí, ale neodolala.
Je to celkově absurdní a než nás osočíte z nepochopení originality Tesly, dovolíme si připomenou, že ani originální tohle auto moc není. Takto si automobiloví designéři představovali vozy budoucnosti v 70. letech minulého století a jeden z nich, věčně progresivní Curtis Brubaker, dokonce stvořil i pick-up, který má k Cybertrucku celkově blízko. Jen ani Brubakera nenapadlo udělat mu špičatou střechu, to je jeden z největších nesmyslů.
Pochopitelně je otázkou, co s tím vším udělá přerod vozu do produkční podoby, neboť věci jako absence zrcátek není v USA přípustná, řešení některých světel nebude přípustné, volant jak z KITTu není přípustný a problém může mít i samotný hranatý design v některých crash testech (minimálně Spojené státy ovšem legislativně nevyžadují jakoukoli ohleduplnost k chodcům - EU ano, ale tady se Cybertruck ani nemusí prodávat). Je tu tedy pořád ještě šance, že se dočkáme o trochu normálnějšího auta, pokud se tak ale nestane, zapíše se Tesla do historie jako stvořitel jedné z největších automobilových ohavností historie, ať už fakticky nabídne cokoli.
Na sprintující Cybertruck vedle elegantní 911 je teprve tristní pohled
A ne, není to zase tak originální auto, v 70. letech (scénu z filmu Total Recall zřejmě poznáte) si auta budoucnosti představovali velmi podobně. Elon Musk si je tak představuje nyní
Zdroje: Future Lab@Youtube, Jalopnik
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva