Spyker jede. Přepřáhl na novou V8 bez turba a s manuálem, od Koenigseggu

Zadní kola nizozemských sporťáků nyní bude roztáčet 600 atmosférických koní. Jejich přenos navíc zajistí šestistupňová manuální převodovka, možná výlučně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Spyker jede. Přepřáhl na novou V8 bez turba a s manuálem, od Koenigseggu

8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Spyker jede. Přepřáhl na novou V8 bez turba a s manuálem, od Koenigseggu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zadní kola nizozemských sporťáků nyní bude roztáčet 600 atmosférických koní. Jejich přenos navíc zajistí šestistupňová manuální převodovka, možná výlučně.

Ještě předloni se zdálo, že nizozemský Spyker opět půjde pod hladinu. Nad firmou se vznášela hrozba bankrotu, tu ovšem její zakladatel Victor Muller nakonec dokázal zvrátit. A co více, sliboval, že se vrátí a bude silnější než kdy předtím. Ještě loni v Ženevě to tak nevypadalo, tehdy odhalený model C8 Preliator byl jen evolucí již stokrát viděného. Pod kapotou navíc užíval letitý 4,2litrový osmiválec od Audi.

Letos nám ovšem Spyker dokazuje, že jeho návrat je reálný a že bychom s ním měli počítat na delší dobu než na pár měsíců či let. Automobilka na výstavišti Palexpo oznámila dohodu s dalším výrobcem supersportů, se švédským Koenigseggem. Tato značka bude nově dodávat „Bludným Holanďanům“ atmosférický pětilitrový osmiválec, který výše zmiňovanou jednotku se čtyřmi kruhy ve znaku vytlačí i zpod kapoty kupé.

„Znám Victora a Spyker již déle než dekádu, přičemž je očividné, že oba sdílíme vášeň pro ručně vyráběné zakázkové automobily,“ uvedl v Ženevě Christian von Koenigsegg. „Proto můžeme s velkou vášní pracovat se Spykerem a navrhovat a produkovat motory, které půjdou ruku v ruce s řemeslným zpracováním, luxusem a sportovní náturou jeho vozů. Náš lehký a výkonný motor přitom zcela změní jízdní vlastnosti modelu Preliator.“

Aby bylo jasné, o čem zakladatel Koenigseggu mluví, musíme zmínit technické parametry motoru. Mezi ně patří výkon 600 koní a točivý moment 600 Nm, který bude u kupé i Spyderu přenášet na zadní kola šestistupňový manuál. Spyker je spolu s Rufem jednou z mála firem na trhu, které nabízí vozy s tak vysokým výkonem v kombinaci s „fofrklackem“ - celkově je takových sportovních aut na trhu jako šafránu. O automatu se přitom v tiskové zprávě vůbec nemluví.

Nizozemská značka říká, že tuto volbu si vyžádali samotní zákazníci, což znamená, že manuál minimálně pro hrstku bohatých není definitivně mrtev. Spojena s ním navíc není ani špatná jízdní dynamika, stovku 1 390 kilogramů vážící Spyder zvládne za 3,6 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 322 km/h. Kupé by mělo být o pár kilo lehčí, počítat lze tedy s ještě působivějšími daty - ta ale oznámena nebyla.

Obě varianty používají kované komponenty podvozku, za kterými stojí další slavné jméno v oboru, a sice firma Lotus. Vše ostatní ale již spadá na konto Spykeru, který vyvinul prostorový hliníkový rám i karbonovou karoserii. Tu lze nechat nalakovat 34 standardními barvami, včetně nového odstínu Ascot Bronze, který se představil v Ženevě na novém Spyderu.

Standardem jsou u obou vozů 19palcová litá kola s designem turbíny, rozdíly lze ale hledat v oblasti střechy. Ta je semi-automatická, což znamená, že nejprve musíte manuálně uvolnit centrální upínák, pak zaúřadují elektromotory a stáhnou ji pod hliníkový kryt. Jeho část je přitom čalouněna prošívanou kůží Litano, která pokrývá také zbytek interiéru. Samotné plátno je pak k dispozici v osmi barvách.

V případě kabiny je pro změnu možné vybírat z 15 odstínů čalounění, standardem je vždy 300wattový audio systém s příjmem digitálního rádia a nástavbou Apple CarPlay. Dále tu máme gesty ovládaný head-up displej či pětikusovou sadu zavazadel Louis Vuitton, za příplatek je možné sáhnout také po audio aparatuře s výkonem 1 000 wattů.

V základu Spyker C8 Preliator Spyde vychází na 403 500 Eur (cca 10 903 500 Kč) bez daně z přidané hodnoty. Stejně jako kupé pak bude vyrobeno jen 100 exemplářů, přičemž montážní linky se rozjedou v létě 2018. Verze s pevnými střešními panely se pak dočkala kvůli novému motoru zpoždění, s výrobou se tak začne až letos na podzim.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Spyker jede. Přepřáhl na novou V8 bez turba a s manuálem, od Koenigseggu - 1 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 01Spyker jede. Přepřáhl na novou V8 bez turba a s manuálem, od Koenigseggu - 2 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 02Spyker jede. Přepřáhl na novou V8 bez turba a s manuálem, od Koenigseggu - 3 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 03Spyker jede. Přepřáhl na novou V8 bez turba a s manuálem, od Koenigseggu - 4 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 04Spyker jede. Přepřáhl na novou V8 bez turba a s manuálem, od Koenigseggu - 5 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 05
Na ženevském autosalonu Spyker odhalil nejen nový model C8 Preliator Spyder, ale také spolupráci s Koenigseggem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.