Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spyker B6 Venator odhalen: ukrývá nizozemský Lovec britský Lotus Evora?
5.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Technická data i konstrukce nového Spykeru Venator jsou až podezřele blízké Lotusu Evora. Existuje mezi nimi nějaká spojitost?
Šedivý dvoudveřový koncept sportovního vozu se má stát příští výkladní skříní konstruktérských dovedností a řemeslného fortele nizozemsko-čínské automobilky Spyker. Projekt „Lovce“, jak zní překlad jeho latinského jména Venator, jsme vám mohli předběžně představit díky úniku první fotografie a pár základních dat již o víkendu, teď nabízíme ten zbytek.
Předem musíme přiznat, že pro vás kromě spousty nových fotek mnoho podrobnějších informací k B6 Venator nemáme. Jak se po přečtení ženevské tiskové zprávy ukázalo, původní stručná fakta zveřejněná mimo oficiální kanály společnosti Spykeru byla téměř vyčerpávající.
V rámci povinné rekapitulace tedy platí, že studie údajného konkurenta Porsche 991 je poháněná napříč uloženým vidlicovým šestiválcem o výkonu „přes 380 koní“ ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou, která přenáší sílu na zadní kola. Poměrně neobvyklá koncepce opět vyvolává otázku, zdali se náhodou nejedná o překarosovaný britský Lotus Evora S IPS s automatem a popravdě musíme říci, že ani tuto možnost nelze vyloučit.
Rozměrově auta zcela stejná nejsou - Venator má rozvor „kratší než 2 500 mm“ a délku 4 347 mm, kdežto vzdálenost náprav Evory je 2 575 mm a karoserie měří 4 361 mm, o diametrálně odlišná čísla se však také nejedná. Navíc britský stroj byl postaven na modulární hliníkové platformě, která by podobné úpravy rozhodně nečinila neřešitelnými. Šasi B6 je rovněž z hliníku, jeho karoserie je však vyrobena z karbonu.
Také výkony by docela odpovídaly. Lotus využívá kompresorem přeplňovanou jednotku Toyota V6 (2GR-FZE) a vyladit ji z 350 na více než 380 koní by taky nemohl být neřešitelný problém. Hmotnosti? Evora s automatem má 1 442 kg, pro B6 Spyker udává cifru nižší než 1 400 kg.
Rozetnout tento spekulativní gordický uzel bude muset Spyker, ale za Venatorem zkrátka čicháme pomocnou ruku britských konstruktérů. Tím samozřejmě neříkáme, že to je pravda, nebo by to mělo automobilce ublížit. Naopak Evora již dokázala, že je skvěle ovladatelným sportovním strojem trpícím akorát drobnými, i když někdy neomluvitelnými nedostatky v kvalitě či naladění manuálu od Toyoty.
Ať už je ale technika jakákoli, design Spykeru zůstává svébytný jako u všech jeho předchozích aut. Firma opět zdůrazňuje svou minulost spojenou s letadly či avionikou obecně, takže tu máme spoustu kartáčovaného hliníku, zadní světla připomínající trysky stíhaček, kola imitující lopatky proudových motorů, prosklenou střechu, mohutné nasávání v přídi nebo klasické přepínače na středové konzole.
Pokud B6 Venator u potenciální klientely projde a Spyker na ženevském autosalonu zaznamená patřičný zájem, produkci již nic nebude stát v cestě. Automobilka slibuje zahájení výroby přibližně za rok, zákazníkům pak za částku kolem 125 až 150 tisíc dolarů doručí první kusy Lovce na podzim téhož roku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Samozvaný lovec sportovních Porsche naživo v Ženevě
Venator má uprostřed napříč umístěný vidlicový šestiválec o výkonu přes 380 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva