Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Specifikace Tesly Model 3 odhaleny. Musk říká, že v jejím případě nebude znovu idiot
25.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odhalení Tesly Model 3 je na spadnutí a Elon Musk nešetří sebekritikou. Říká, že v případě Model X udělal idiotskou chybu, kterou u trojky nezopakuje.
Upřímnost nebyla zrovna vlastností, kterou by Elon Musk překypoval. Tedy alespoň jsme si to do nedávna mysleli. Před pár dny ale překvapil, když zmínil, že nechápe, jak mohla tržní kapitalizace Tesly narůst na takřka 1,2 bilionu korun. „Jsme ztrátová firma,“ řekl bez okolků šéf značky. Nyní si nasypal další popel na hlavu, neboť přiznal, že „byl idiot“.
Tato slova přitom nejsou nikterak vytržena z kontextu, i když je třeba je zasadit do celého Muskova prohlášení. Šéfa automobilky se totiž nedávno na jeho účtu na Twitteru zeptal fanoušek značky, kdy dorazí Model 3 s pohonem všech kol. Podle Muska se tak stane „na počátku příštího roku. Nejprve vyrukujeme s nejjednodušším Modelem 3, jako jsme tak učinili u S. Neudělali jsme tak u X, protože jsem byl idiot.“
Zapravdu Muskovi (tedy nikoliv v rámci onoho idiotství, na mysli teď máme zmiňovanou jednoduchost) dává únik specifikací, s jakými Tesla Model 3 zamíří na trh. Ty novinku srovnávají s již nabízeným sedanem, který na délku měří 4 978 milimetrů. Snadno tak dokáže pobrat až sedm osob, zatímco 4 694 milimetrů dlouhá Trojka bude striktně pětimístná. V rámci dojezdu se pak počítá s 345 kilometry (oproti až 540 km).
Kromě toho se můžeme podívat na objem zavazadelníku, který pobere „jen“ 396 litrů namísto 850. Vystačit si navíc musí s manuálně ovládaným víkem, zatímco u Tesly Model S vám pomocnou ruku podává elektřina. Tím nám však rozdíly nekončí, další se logicky budou týkat pohonného ústrojí. V tomto ohledu jsme již zmínili dojezd, dodat lze ještě akceleraci z klidu na stovku, která proběhne za 5,6 sekundy (místo 2,3 s).
Již z těchto údajů je tedy jasné, že Model 3 není nástupcem dosud vyráběného sedanu, ale bude koexistovat vedle něj jako základní vstupenka do klubu Tesly. I proto by jeho cena měla startovat na relativně dostupných 30 000 USD (cca 707 500 Kč). Jde přitom o sumu, do které je již započítána vládní dotace ve výši 7 500 USD (177 tisíc korun). Ta ovšem platí jen do konce letošního roku, poté se možná zájem poněkud zredukuje.
Tesla samozřejmě bude žít zejména z již existujících objednávek, kterých se sešlo na 400 tisíc. To je ovšem nemilá zpráva pro kohokoliv, kdo by se rozhodl pro koupi novinky nyní. Zatímco totiž Model S vám může říkat pane (tedy v Americe) do maximálně 30 dní, v případě Tesly Model 3 se na vás řada dostane nejdříve v polovině příštího roku. A to ještě za předpokladu, že automobilce půjde vše jako na drátkách.
Zpět ale ke specifikacím, kde kupříkladu míra individualizace také potvrzuje v úvodu zmíněná Muskova slova o jednoduchosti. Zatímco pro Model S je aktuálně v nabídce více než 1 500 konfigurací, u novinky je třeba vystačit s necelou stovkou. Zároveň uvnitř dostanete pouze jeden centrální 15palcový dotykový displej, který je stylizován horizontálně. Větší model oproti tomu užívá dva, kdy ten středový je 17palcový vertikální.
Můžeme ještě něco dodat? Snad jen delší dobu známou zmínku o nutnosti placení u firemních Superchargerů, které mohou majitelé větších modelů užívat zdarma. Tím nám ale únikem odhalené specifikace končí, závěrem tak jen přihodíme snímek prototypu se „zahrádkou“, jenž naznačuje, že výrazně menší objem zavazadelníku půjde kompenzovat. Byť za cenu dalšího příplatku a navíc sníženého dojezdu kvůli horší aerodynamice.
Specifikace Tesly Model 3 jsou venku, byť prozatím nejsou úplné a online zamířily bez zapřičinění automobilky
Uniklá data přitom potvrzují překvapivá slova šéfa firmy
Menší zavazadelník pak značka bude suplovat i „zahrádkou“
Přihodit pak můžeme ještě nedávné špionážní snímky prototypu Tesly Model 3, který je shodou okolností zachycen ve společnosti porovnávaného Modelu S
Zdroj: Inside EVs, Elon Musk@Twitter, Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus