Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V klání ostrých německých SUV zaskočilo soupeře to nejlevnější s nejmenším výkonem
3.12.2020 | Petr Prokopec
Všechna jsou výkonná a všechna jsou svým způsobem drahá, dvě jsou ale od prémiových značek s patřičným příplatkem, zatímco třetí je docela obyčejným Volkswagenem. Přesto si Mercedes-AMG i Porsche podal.
Dnes již pomalu neexistuje automobilka, která by ve svém portfoliu neměla výkonné SUV. Mohlo by se tedy zdát, že nabídka na trhu začíná být poměrně jednotvárná. Jenže jak se říká, když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Kromě toho pak ještě můžeme připomenout, že zdání klame a kdo se směje naposledy, ten se směje nejlépe. Toliko ale výčet přísloví na úvod, která se všechna váží ke srovnání dynamiky Mercedesu-AMG GLE53, Porsche Cayenne Coupe E-Hybrid a Volkswagenu T-Roc R.
Klání německých SUV zorganizoval Mat Watson z Carwow, který si tentokrát přizval poněkud netradiční pomocníky. Zatímco on sám usedl za volant Mercedesu, Porsche uchvátila jeho přítelkyně Jo. Podceňovaný Volkswagen pak zbyl na Matovu matku Sally, která ovšem v jeho menší velikosti či nižším výkonu neviděla žádný problém. Kompaktní rozměry jí naopak přišly vhod, zatímco pro Jo se stalo prioritou logo Porsche a s ním spojené renomé i luxus.
Cayenne Coupe E-Hybrid disponuje třílitrovým šestiválcem a elektromotorem, přičemž celá soustava produkuje 462 koní. To je nejvyšší výkon v rámci celé trojice, nicméně jej doplňuje také nejvyšší hmotnost, a sice 2 425 kilogramů. GLE53 je ovšem lehčí jen o chlup, neboť na kontě má 2 305 kg. A rovněž elektrifikovaný třílitrový šestiválec, ovšem „jen“ 435 koní. Stále je to však více než u Volkswagenu, jehož T-Roc R si musí vystačit s dvoulitrem a 300 koňmi.
Je tu však jedna podstatná věc, a tou je hmotnost Volkswagenu. Nejmenší SUV z celé trojice totiž váží jen 1 575 kg, je tak o 730 kilogramů lehčí než nejbližší soupeř. Díky tomu jsou si soupeři ve výsledku blíže, než by se na první pohled mohlo zdát. Jeden kůň T-Rocu má na starosti 5,25 kilogramu, což je stejný poměr jako u Porsche, zatímco Mercedes je na tom s 5,3 kily o chloupek hůře. A možná právě proto skončil ve sprintu jako poslední.
Jak přitom asi již začínáte tušit, zvláště s ohledem na v úvodu zmiňovaná přísloví, klání nakonec vyhrál Volkswagen, který řídila Matova matka. Ta čtvrtmíli zajela za rovných 13 sekund, tedy o desetinu rychleji než Jo s Porsche. Mercedes pak za koncernovou dvojicí zaostal výrazněji, do cíle dorazil až po 13,9 sekundách. Třetí příčku pak okupoval i během pružného zrychlení, které taktéž vyhrál Volkswagen.
T-Roc R mimo to ještě opanoval soutěž v brzdění, jediné druhé místo na něj tak připadlo v rámci pružné akcelerace při aktivovaném sportovním režimu. Ani tentokrát se Mercedesu soky nepodařilo překonat. Na nejdražší auto v celém testu to není zrovna dobrá vizitka, zatímco Volkswagen nejspíše povyrostl alespoň o dvě třídy. Zvítězil totiž na plné čáře, jakkoliv je nejlevnější. Na druhou stranu, dynamika pro kupce těchto aut jistě není vše.
Volkswagen T-Roc R opanoval závody ve sprintu navzdory nejnižšímu výkonu, je totiž nejlehčí. Foto: Volkswagen
Druhé Porsche má sice nejvyšší výkon, ovšem také nejvyšší hmotnost. Foto: Porsche
Mercedes je sice nejdražším vozem v klání, ovšem to mu v souboji příliš nepomohlo. Foto: Mercedes-AMG
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025 - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Tatsuki Suzuki končí: „Děkuji a sbohem“ včera 18:00
- Jorge Martin byl úspěšně operován 7.2.2025
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem 7.2.2025
- Poločas finále v Sepangu 7.2.2025
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou 7.2.2025
Nejnovější články
- Ani jedno z nejslavnějších Ferrari historie nestačilo na to, aby se v aukci prodalo za tolik jako druhý nejdražší Mercedes
včera - Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včera - Dodge začal v zoufalosti nabízet nechtěný elektrický muscle car za 7 tisíc Kč měsíčně, ani to ho nemusí zachránit
včera - Putinova limuzína válí. Loni oslovila celých 9,6 zákazníků za měsíc, a to většina ani nemohla říct ne
včera - Rýsuje se nový král ztráty hodnoty. Majiteli má prodělat přes 6 milionů Kč za jediný rok a 10 tisíc km
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.08. 23:45 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 02.08. 11:43 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*