Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škodovky vás brzy budou poslouchat na slovo. Napodobí i Teslu, ale jen v něčem
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka chystá novinky pro palubní elektroniku svých aut. Nebude se prý bát vkročit ani do pro ni dosud neprobádaných vod.
Hlasové ovládání dnes nabízí prakticky každá automobilka a výjimkou není ani Škoda. U Superbu je součástí multimediálního systému Columbus s 9,2palcovým displejem, navigací a připojením k internetu. Platí se za něj 40 100 Kč, respektive o devět tisíc korun méně v případě volby výbavy Laurin a Klement. Nicméně i přes relativně vysokou částku je třeba počítat s jistým omezením.
Škoda v uživatelské příručce uvádí, že na mikrofon umístěný ve stropním panelu je třeba mluvit normální intenzitou hlasu bez přízvuku a nadměrných pomlk. Vyvarovat byste se rovněž měli špatné výslovnosti, vnějších hluků či rušení ostatních pasažérů. Při vyšší rychlosti pak musíte mluvit hlasitěji, naopak ve chvílích, kdy vám systém dává pokyny, nemáte hovořit vůbec. Nejde tak sice o nic tragického, kdo ale někdy zkusil hlasové ovládání v autě používat, ví, jak omezující tyto mantinely jsou.
Mladoboleslavská automobilka proto oznámila, že pracuje na integraci hlasového ovládání Alexa od Amazonu. Tento systém je podobný technologii Siri od Applu, přičemž jeho hlavní devizou má být snadnější obsluha a větší přívětivost vůči uživatelům. „V prvních vozech, které byly vybaveny hlasovým ovládáním, systém rozuměl pouze některým větám,“ uvedl k tématu Kai Scheffs, jenž má u Škody na starosti konektivitu.
„V budoucnu budou systémy jako Alexa nebo Siri zaměřeny mnohem více individuálně, takže zákazníci nebudou muset až tak moc přemýšlet o tom, co vlastně říkají. Je to mnohem flexibilnější způsob, jak jim porozumět,“ osvětlil dále Scheffs důvod integrace nového systému. Nejde ovšem o jedinou novinku, jakou Škoda chystá. Dále je v plánu modernizace celé řady elektronických systémů přes internet, po vzoru Tesly.
Tímto způsobem by specifikace vašeho vozu nemusela končit podpisem smlouvy, řadu systémů by bylo možné dokoupit i zpětně. Vše ale samozřejmě bude záviset na přítomnosti potřebného hardwaru. Podrobnosti Škoda prozatím nezmiňuje, stejně jako nebyl zveřejněn konkrétní termín, kdy by hlasové ovládání Alexa i ona modernizace přes internet měly být zákazníkům k dispozici.
V čem naopak Škoda jako Tesla být nechce, je charakter jejích aut. Produktový šéf automobilky Guido Haak k tomu řekl, že Škoda do budoucna se svými elektromobily - které nabídne pod svou vlastní značkou - nechce konkurovat Teslám. Elektrické škodovky budou prý levnější a mají plnit kritéria, která musí plnit každá Škoda - nabízet dobrou hodnotu za peníze, dobrý reálný dojezd, zajímavý design, asistenční systémy řidiče a musí být zábavné je řídit.
Tesla podle něj není konkurencí už proto, že její Model 3 si prý hraje na něco, čím není. „To je prémiové auto, ne vůz pro každého,” řekl s tím, že už základní cena 35 000 dolarů tomu odpovídá. A s daným řešením specifikací, kdy skutečně kupované vozy jsou ještě o hodně dražší, to platí tím spíš. A to není cesta, kterou by se česká automobilka chtěla ubírat...
![Škodovky vás brzy budou poslouchat na slovo. Napodobí i Teslu, ale jen v něčem - 1 - Test Skoda Octavia RS TDI 4x4 rychly 60](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škodovky vás brzy budou poslouchat na slovo. Napodobí i Teslu, ale jen v něčem - 2 - Test Skoda Octavia RS TDI 4x4 rychly 69](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škodovky vás brzy budou poslouchat na slovo. Napodobí i Teslu, ale jen v něčem - 3 - Test Skoda Octavia RS TDI 4x4 rychly 66](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Škoda sice již hlasové ovládání nabízí, systém ovšem má své limity. Nová technologie Alexa od Amazonu má ovšem navýšit uživatelskou přívětivost a zlepšit ovládání
Jednou z elektrických prvotin značky má být sériová verze konceptu Vision E. Navzdory srovnatelnému způsobu pohonu u Tesly ale Škoda nechce s americkou značkou soupeřit o stejnou klientelu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Algarve - test Moto3 1. den včera 21:58
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao včera 19:16
- Převrat v Moto3: Závody ve zbrojení se musí zastavit včera 10:00
- KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura včera 08:00
- Chantra je prvním stabilním jezdcem MotoGP z Thajska 9.2.2025
Nejnovější články
Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
před 9 hodinamiNěmci vyzkoušeli jeden z nejspolehlivějších moderních VW, i s takovou pověstí ho koupíte od 250 tisíc Kč
před 11 hodinamiRýsuje se nový král ztráty hodnoty. Majiteli má prodělat přes 6 milionů Kč za jediný rok a 10 tisíc km
včeraFirma začala nabízet řešení, které vám z Tesly udělá Ferrari, Rolls-Royce nebo Bugatti, co si zrovna zamanete
včeraPorsche má další problém. Jmenuje se jako kačer Donald a stát ho může znovu desítky miliard ročně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva