Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda zvolí při odhalování nové Octavie neobvyklý postup, potvrdil manažer značky
29.9.2019 | Petr Prokopec
Zatímco dosud bylo u Škody Octavia obvyklé, že na trh přišel ze všeho nejdříve liftback, který pak následoval kombík jako alternativa, u čtvrté generace tomu bude přesně naopak. A Jan Procházka řekl i další zajímavé věci.
Pro mladoboleslavskou automobilku je ruský trh nadmíru důležitý. Jakkoliv totiž celkové prodeje nových aut v zemi klesají, Škoda je na vzestupu. Letos tak již má na kontě 54 tisíc registrací, což je velká část její celkové produkce, navíc v případě Ruska představuje osmiprocentní meziroční posun. Jan Procházka, šéf tamního zastoupení, přitom věří, že značka má potenciál růst i nadále. Zvláště proto, že portfolio dosud tvoří pouze čtveřice modelů, a sice Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq.
Právě velké SUV je důvodem, proč registrace míří nahoru. Škoda tak pevně věří v úspěch dalšího modelu Karoq, který sice v evropském prodeji již je, ovšem na ruský debut teprve čeká. Důvodem tohoto otálení jsou dle Procházky emisní limity. Na starém kontinentu totiž menší SUV počítá s litrovým tříválcem a 1,5litrovým čtyřválcem, přičemž obě pohonné jednotky odpovídají normě Euro 6d-TEMP. Nicméně ta není v Rusku vyžadována, na trh tedy vůz zamíří s jiným agregátem.
Procházka již potvrdil, že Karoq dostane mimo jiné přeplňovanou jedna-čtyřku, se kterou bude moci zamířit cenově dolů, což by u ekologičtějších jednotek nešlo. „Doufáme, že nám Karoq pomůže a že zároveň nebude zabijákem Kodiaqu. Momentálně připravujeme výrobu v Nižnym Novgorodu, přičemž očekáváme, že zákazníci obdrží své vozy v první polovině příštího roku. Více vám ale nyní nemůžu říci, neboť v zásobě máme ještě nějaká překvapení,“ uvádí Procházka.
Přesunout se tedy můžeme k nové generaci Škody Octavia, která se v Rusku objeví až ve druhé polovině příštího roku. Opětovně za tím stojí hlavně motorový prostor, neboť vůz má být kvůli odlišným emisním normám k dispozici se stejnými agregáty, jaké jej pohání nyní. Znamená to tedy, že vracet se bude i atmosférická jedna-šestka. Procházka nicméně zároveň dodává, že zpoždění připadá také na vrub strategie značky při odhalování novinky.
Šéf ruského zastoupení potvrdil, že Octavia čtvrté generace skutečně dorazí nejprve jako kombík, přičemž liftback bude přidán do nabídky později, což je skutečně neobvyklý postup, o kterém se dosud jen spekulovalo. Rusové si ovšem budou moci koupit pouze méně praktické provedení, proto ono delší zpoždění. Kromě toho přijdou rovněž o varianty RS a Scout, neboť jejich pohon měly na starosti modernější agregáty. Ty ovšem byly přepracovány, aby plnily onu normu Euro 6d-TEMP, díky čemuž by pro ruský trh aktuálně i do budoucna byly příliš drahé.
Procházka však zároveň dodává, že zdražení bude s příští Octavií v Rusko spojené tak jako tak, neboť se kvůli zpoždění zkrátí životní cyklus a zároveň bude omezenější produkce. To logicky povede k vzestupu ceny. I na to by ale Škoda měla mít odpověď, neboť na trh se chystá Rapid druhé generace. Ten dostane vzhled modelu Scala jako v Číně, pod kapotou však vsadí na postarší techniku, cenově by se tedy nadále měl držet při zemi.

Šéf ruského zastoupení Škody Jan Procházka potvrdil...
...že nová Octavia dorazí zprvu jen jako kombík
Rusové se ale dočkají pouze liftbacku, který navíc zůstane u atmosférické jedna-šestky
Mimo to dorazí také Rapid druhé generace s designem Škody Scala
Zdroje: Auto.Mail.ru, Archiv Autoforum
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321