Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda zbaví své nové modely chromu, přístupem k designu napodobí Audi
22.11.2018 | Petr Prokopec
Pokud vám chrom na autech příliš nevoní, u Škody brzy naleznete zastání, z jejích vozů má zcela zmizet. Náhradu dostane, ovšem ne v podobě jiného blyštivého kovu, novým chromem jsou pro Škodu světla.
Ambice mladoboleslavské automobilky nejsou malé, do roku 2025 by ráda prodávala dva miliony aut ročně. To oproti loňským prodejům v podobě 1,2 milionu vozů představuje více jak poloviční nárůst, o tolik nahoru nechce vystřelit snad žádná jiná masová značka. Realizovatelný ale cíl Škody být může, zvláště když značka kvůli oslovení širšího spektra zákazníků hodlá pozměnit svůj designový jazyk. „Dosud byl důraz kladen na funkcionalitu, praktičnost a uživatelskou přívětivost. Nyní bychom velmi rádi přidali také více emocí,“ uvedl nový šéfdesignér značky Oliver Stefani.
Jakým směrem se přitom Škoda v příštích letech vydá, zjistíme již velmi brzy. Prvním vozem z nové vlny bude totiž nová Scala, která bude odhalena 6. prosince na slavnostní akci v izraelském Tel Avivu. Nicméně velkou nápovědou je koncept Vision RS, který se ukázal na autosalonu v Paříži a jenž nepředznamenává pouze nástupce modelu Rapid, ale veškeré další novinky automobilky. Byť v takovém případě je pouze jejich designovým předobrazem.
Zároveň je třeba dodat, že jde o relativně malý odklon od stávajícího designového směru. Stefani k tomu uvádí, že „mým prvním úkolem u Škody byla nová strategie a způsob, kterak změnit design, aniž by došlo na odstřižení aut, se kterými značka přišla v minulých letech. Není totiž důvod, proč přijít s něčím kompletně odlišným.“ I proto tedy Vision RS vypadá familiárně, i když výrazněji než stávající vozy.
Zajímavější jsou tak v tuto chvíli dílčí změny stylu, které nové škodovky čekají. Prodejní a marketingový šéf Alain Favey dodává, že stěžejním prvkem se pro značku stávají světlomety. To ostatně naznačoval i Stefaniho předchůdce Jozef Kabaň, kterému se ale právě tato oblast velmi pravděpodobně stala osudnou. Poté co bylo u faceliftu Škody Octavia velmi kritizováno uspořádání čelních partií se dvěma separovanými světly na každé straně, totiž designér slovenského původu odešel k BMW.
Zpět ale k Faveymu, dle kterého se pro značku „světla stávají novým chromem“. Na škodovkách tedy čekejme další hrátky se světly, na jejichž úkor bude postupně umenšeno použití chromu. Už koncept Vision RS se tak daným materiálem chlubí pouze na lamelách masky chladiče, a to navíc menší měrou, než je tomu u současných modelů značky - do budoucna má použití chromu zamířit k nule.
„To je směr, jakým se naše značka bude v budoucnu ubírat. V tomto duchu bude vyvedena většina modelů, ať se již jedná o Škodu Scala, očekávaný crossover nebo příští generaci Octavie,“ dodává Favey. Dle Stefaniho přitom takového jazyka bude dosaženo pomocí třech klíčových elementů, jimiž jsou elegance, komfort a dynamika. Pod pojmem „elegance“ si přitom nemáme představovat luxus či prémiovost, nýbrž nadčasovou krásu.
Jen u přídě se ale nový designový směr nezastavuje, novinky máme očekávat rovněž na zádi. Scala je totiž prvním evropským modelem značky, který počítá s nápisem „Škoda“ táhnoucím se napříč celou šířkou víka zavazadelníku. I tento prvek dostanou další novinky. Stefani však dodává, že zapomenout máme na obdobu ruských bábušek.
Škoda chce tímto přístupem následovat Audi, které tvrdí, že jeho vozy jsou sice vyvedeny v podobném duchu, každý dostává unikátní charakter. Platit to má už o nových generacích modelů A6, A7 a A8 a sami posuďte, jak moc v tomto ohledu bylo Audi úspěšné. Škoda má za to, že velmi, a tak se vydává na stejnou cestu - další modely ukáží, jak moc v tom bude úspěšná ona.
Oliver Stefani říká, že Škoda sice chystá nový designový směr, na minulost ale zanevřít nehodlá. Jakkoliv tak koncept Vision RS budí mnohem větší emoce, jeho vzhled je stále jen evolucí, nikoliv revolucí
Nejinak tomu pak bude i u produkční Škody Scala, která se ukázala oficiálně s maskováním...
...i bez něj, byť pouze v detailech
Zdroje: Motoring, Škoda Auto
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva