Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda zbaví své nové modely chromu, přístupem k designu napodobí Audi
22.11.2018 | Petr Prokopec
Pokud vám chrom na autech příliš nevoní, u Škody brzy naleznete zastání, z jejích vozů má zcela zmizet. Náhradu dostane, ovšem ne v podobě jiného blyštivého kovu, novým chromem jsou pro Škodu světla.
Ambice mladoboleslavské automobilky nejsou malé, do roku 2025 by ráda prodávala dva miliony aut ročně. To oproti loňským prodejům v podobě 1,2 milionu vozů představuje více jak poloviční nárůst, o tolik nahoru nechce vystřelit snad žádná jiná masová značka. Realizovatelný ale cíl Škody být může, zvláště když značka kvůli oslovení širšího spektra zákazníků hodlá pozměnit svůj designový jazyk. „Dosud byl důraz kladen na funkcionalitu, praktičnost a uživatelskou přívětivost. Nyní bychom velmi rádi přidali také více emocí,“ uvedl nový šéfdesignér značky Oliver Stefani.
Jakým směrem se přitom Škoda v příštích letech vydá, zjistíme již velmi brzy. Prvním vozem z nové vlny bude totiž nová Scala, která bude odhalena 6. prosince na slavnostní akci v izraelském Tel Avivu. Nicméně velkou nápovědou je koncept Vision RS, který se ukázal na autosalonu v Paříži a jenž nepředznamenává pouze nástupce modelu Rapid, ale veškeré další novinky automobilky. Byť v takovém případě je pouze jejich designovým předobrazem.
Zároveň je třeba dodat, že jde o relativně malý odklon od stávajícího designového směru. Stefani k tomu uvádí, že „mým prvním úkolem u Škody byla nová strategie a způsob, kterak změnit design, aniž by došlo na odstřižení aut, se kterými značka přišla v minulých letech. Není totiž důvod, proč přijít s něčím kompletně odlišným.“ I proto tedy Vision RS vypadá familiárně, i když výrazněji než stávající vozy.
Zajímavější jsou tak v tuto chvíli dílčí změny stylu, které nové škodovky čekají. Prodejní a marketingový šéf Alain Favey dodává, že stěžejním prvkem se pro značku stávají světlomety. To ostatně naznačoval i Stefaniho předchůdce Jozef Kabaň, kterému se ale právě tato oblast velmi pravděpodobně stala osudnou. Poté co bylo u faceliftu Škody Octavia velmi kritizováno uspořádání čelních partií se dvěma separovanými světly na každé straně, totiž designér slovenského původu odešel k BMW.
Zpět ale k Faveymu, dle kterého se pro značku „světla stávají novým chromem“. Na škodovkách tedy čekejme další hrátky se světly, na jejichž úkor bude postupně umenšeno použití chromu. Už koncept Vision RS se tak daným materiálem chlubí pouze na lamelách masky chladiče, a to navíc menší měrou, než je tomu u současných modelů značky - do budoucna má použití chromu zamířit k nule.
„To je směr, jakým se naše značka bude v budoucnu ubírat. V tomto duchu bude vyvedena většina modelů, ať se již jedná o Škodu Scala, očekávaný crossover nebo příští generaci Octavie,“ dodává Favey. Dle Stefaniho přitom takového jazyka bude dosaženo pomocí třech klíčových elementů, jimiž jsou elegance, komfort a dynamika. Pod pojmem „elegance“ si přitom nemáme představovat luxus či prémiovost, nýbrž nadčasovou krásu.
Jen u přídě se ale nový designový směr nezastavuje, novinky máme očekávat rovněž na zádi. Scala je totiž prvním evropským modelem značky, který počítá s nápisem „Škoda“ táhnoucím se napříč celou šířkou víka zavazadelníku. I tento prvek dostanou další novinky. Stefani však dodává, že zapomenout máme na obdobu ruských bábušek.
Škoda chce tímto přístupem následovat Audi, které tvrdí, že jeho vozy jsou sice vyvedeny v podobném duchu, každý dostává unikátní charakter. Platit to má už o nových generacích modelů A6, A7 a A8 a sami posuďte, jak moc v tomto ohledu bylo Audi úspěšné. Škoda má za to, že velmi, a tak se vydává na stejnou cestu - další modely ukáží, jak moc v tom bude úspěšná ona.















Oliver Stefani říká, že Škoda sice chystá nový designový směr, na minulost ale zanevřít nehodlá. Jakkoliv tak koncept Vision RS budí mnohem větší emoce, jeho vzhled je stále jen evolucí, nikoliv revolucí
Nejinak tomu pak bude i u produkční Škody Scala, která se ukázala oficiálně s maskováním...
...i bez něj, byť pouze v detailech
Zdroje: Motoring, Škoda Auto
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 9 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 10 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom