Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda začala vyrábět kontroverzně faceliftovanou Octavii, tak „levně” jako dřív už ji nekoupíte
10.4.2024 | Petr Prokopec
Škoda Octavii znovu „sáhla do světel” a znovu tím vyvolala poprask, byť ne tak velký jako minule. Nyní auto už vyrábí a prodává v prakticky všech relevantních verzích. Připravit si musíte o dost peněz víc, zdražení je ale dáno jen tím, že levnější verze nyní nejde koupit.
Největší tuzemská automobilka bezmezně věří elektromobilitě a nepokouší se ani vymlouvat na to, že by šlo o „příkaz shora”, spousta lidí z vedení firmy elektrickou budoucností upřímně žije podobně jako kdysi šéfové Hertzu. Nyní si dokonce začala připravovat prostor pro to, aby mohla bateriových aut chrlit na trh opravdu velké množství. Vše odstartoval přesun výroby Superbu čtvrté generace na Slovensko, za čímž nestála možnost navýšit výrobu modelů Karoq a Kodiaq, jak jsme původně předpokládali, neboť manažeři značky dříve mluvili o tom, kterak nezvládají uspokojit enormní poptávku.
Škoda místo toho rozjela větší škatulata. Aktuálně oznámila, že v Mladé Boleslavi odstartovala výroba kontroverzně modernizované Octavie, která nyní připomíná jeden nepovedený Mercedes. Probíhat zde ovšem bude jen pár měsíců, než se největší bestseller značky přesune právě do Kvasin na linky uvolněné Superbem. Z jejího bývalého rodiště se totiž evidentně stává elektrické centrum, které bude zaměřené na Enyaq, Enyaq Coupe a chystaný Epiq. Dá se ale předpokládat, že vyrábět se tam budou i další z celkem šesti elektromobilů, které chce Škoda do roku 2026 nabízet.
Koncernoví manažeři tedy evidentně jedou dle původní strategie, která elektromobilům věští 70procentní podíl na celkových prodejích už za pár let. Karoq, Kodiaq či Octavia tedy mají hrát druhé housle i proto, že celá trojice bude doplněna bateriovým sourozencem. Taková auta mají mít budoucnost, na rozdíl od těch spalovacích. Zda ale skutečně vše takto dopadne, ukáže jen čas.
Soustředit se tedy nyní budeme již jen na to, co skutečně známe, a to jsou ceny modernizované Octavie. Čtvrtá generace po faceliftu přitom startuje na 629 900 Kč, což je u úplného základu zdražení oproti dřívějšku o 10 tisíc korun. Nicméně daná částka je spjata s verzí 1,5litrového benzinového motoru o výkonu 115 koní, základem byl o 35 koní silnější agregát stejného objemu a koncepce.
Reálné zdražení je tedy ještě větší, neboť dříve základní Octavii 1,5 TSI se 150 koňmi koupíte místo 619 900 Kč za za 679 900 Kč, bez 60 tisíc navíc prostě technicky srovnatelný vůz nedostanete. Jenže je třeba dodat, že vůz se dosud nabízela v trochu jinak pojmenovaných úrovních výbavy, kterých navíc bylo o něco víc. Ke skutečnému srovnání tak lze přistoupit až u té verze motoru 1,5 TSI, jenž posílá dopředu 150 koní, a sice na úrovní Selection, která nahrazuje původní stupeň Ambition. V takové chvíli cena činí 679 900 Kč, což je přesně tolik, co dříve. Platí to i v případě dvoulitrového turbodieselu naladěného na stejný výkon, za který je třeba dát minimálně 779 900 Kč - tak „levně” jako dřív už tedy Octavii IV nekoupíte, pokud jste ale mířili pro vyšší verze, zaplatíte stejně.
Zmíněné sumy jsou spojené s liftbackem, příplatek za kombi činí u všech motorů a úrovní výbavy 40 tisíc korun. Standardem jsou přitom vždy alespoň 16palcová litá kola a dvouzónová klimatizace, původní stupeň Active s ocelovými ráfky a manuální klimatizací nejspíše čeká stejný osud, jaký kdysi potkal litrový tříválec. A jakému by za pár let měla spalovací Octavia čelit jako taková spolu s dalšími spalovacími modely.
Faceliftovaná Octavia se již začala vyrábět, zatím jsou nicméně v nabídce pouze základní verze s benzinovou jedna-pětkou a dieselovým dvoulitrem. Ceny jsou pak v podstatě stejné jako dříve, byť v důsledku vyřazení nižších stupňů výbavy startují všechny verze cenově výš. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 19 minutami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 20 minutami - Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
před hodinou - Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 3 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1)
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva