Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund
23.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciál odkazující na svět rallye má pod kapotou motor 1,8 TSI, uvnitř čtyři samostatná sedadla Recaro.
Hvězdná sestava koncernu VW Group pro tuningový sraz GTI u rakouského jezera Wörthersee se začíná dávat pěkně dohromady. Po představení Seatu Ibiza Cupster, Škody CitiJet a Volkswagenu GTI Roadster tu totiž máme dalšího „pána na holení“. Ten opětovně pochází z Mladé Boleslavi, na skalpování střechy však tentokráte můžeme zapomenout. Místo toho se automobilka zaměřila na Škodu Yeti, která dostala přízvisko Xtreme a kombinuje pohon všech kol s vizáží rallyového vozu.
Pod kapotou speciálu se objeví motor 1,8 TSI o výkonu 112 kW/152 koní a točivém momentu 250 Nm, se kterým Yeti Xtreme zrychlí z klidu na stovku za 9 sekund. Nejvyšší rychlost pak vrcholí na 192 km/h, zatímco o bezpečné zastavení vozu se starají brzdy ze Škody Octavia RS. Mechanickou partičku pak doplňuje šestistupňový dvouspojkový automat DSG či výškově stavitelný podvozek. Samotnou světlou výšku však značka nezmínila.
Po stránce vizuální pak Yeti dostal matně šedý lak, který je kombinován se žluto-zelenou střechou a středy kol. Mimo to se pak vpředu objevuje robustní nástavec nárazníku nebo LED světlomety, zatímco dozadu se nastěhovaly dvě velké koncovky výfuku. Ani zde nechybí modifikovaný nárazník, zatímco v zavazadelníku se nachází náhradní kolo a tzv. Recovery Tracks, tedy speciální podložky usnadňující vyproštění vozu při zapadnutí.
Interiéru pak dále dominuje čtveřice sedadel Recaro, která je opatřená čtyřbodovými závodními pásy. Mimo to nechybí sportovní volant s pádly řazení, zatímco paket Color&Trim zahrnuje karbonové doplňky, čalounění Alcantarou nebo hliníkové pedály a speciální prahové lišty. A přepracována byla rovněž středové konzole, jež hostí třeba hasicí přístroj.
Opravdovou specialitkou je ale zakomponování nože na řezání bezpečnostních pásů, jež je obvyklý v soutěžních vozech, ve schránce před spolujezdcem pak najdeme soupravu pro poskytnutí první pomoci. Zmínit pak ještě můžeme držák iPadu na palubní desce, tím ale dostupné informace o extrémním Yeti skutečně končí. Více vám prozradíme příští týdne přímo od „jezera tuningu”...






Škoda Yeti Xtreme kombinuje sportovní vzhled s terénními schopnostmi a výbavou závodního speciálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins