Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund

Speciál odkazující na svět rallye má pod kapotou motor 1,8 TSI, uvnitř čtyři samostatná sedadla Recaro.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund

23.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Speciál odkazující na svět rallye má pod kapotou motor 1,8 TSI, uvnitř čtyři samostatná sedadla Recaro.

Hvězdná sestava koncernu VW Group pro tuningový sraz GTI u rakouského jezera Wörthersee se začíná dávat pěkně dohromady. Po představení Seatu Ibiza Cupster, Škody CitiJet a Volkswagenu GTI Roadster tu totiž máme dalšího „pána na holení“. Ten opětovně pochází z Mladé Boleslavi, na skalpování střechy však tentokráte můžeme zapomenout. Místo toho se automobilka zaměřila na Škodu Yeti, která dostala přízvisko Xtreme a kombinuje pohon všech kol s vizáží rallyového vozu.

Pod kapotou speciálu se objeví motor 1,8 TSI o výkonu 112 kW/152 koní a točivém momentu 250 Nm, se kterým Yeti Xtreme zrychlí z klidu na stovku za 9 sekund. Nejvyšší rychlost pak vrcholí na 192 km/h, zatímco o bezpečné zastavení vozu se starají brzdy ze Škody Octavia RS. Mechanickou partičku pak doplňuje šestistupňový dvouspojkový automat DSG či výškově stavitelný podvozek. Samotnou světlou výšku však značka nezmínila.

Po stránce vizuální pak Yeti dostal matně šedý lak, který je kombinován se žluto-zelenou střechou a středy kol. Mimo to se pak vpředu objevuje robustní nástavec nárazníku nebo LED světlomety, zatímco dozadu se nastěhovaly dvě velké koncovky výfuku. Ani zde nechybí modifikovaný nárazník, zatímco v zavazadelníku se nachází náhradní kolo a tzv. Recovery Tracks, tedy speciální podložky usnadňující vyproštění vozu při zapadnutí.

Interiéru pak dále dominuje čtveřice sedadel Recaro, která je opatřená čtyřbodovými závodními pásy. Mimo to nechybí sportovní volant s pádly řazení, zatímco paket Color&Trim zahrnuje karbonové doplňky, čalounění Alcantarou nebo hliníkové pedály a speciální prahové lišty. A přepracována byla rovněž středové konzole, jež hostí třeba hasicí přístroj.

Opravdovou specialitkou je ale zakomponování nože na řezání bezpečnostních pásů, jež je obvyklý v soutěžních vozech, ve schránce před spolujezdcem pak najdeme soupravu pro poskytnutí první pomoci. Zmínit pak ještě můžeme držák iPadu na palubní desce, tím ale dostupné informace o extrémním Yeti skutečně končí. Více vám prozradíme příští týdne přímo od „jezera tuningu”...


Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund - 1 - Skoda Yeti Xtreme prvni foto 01Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund - 2 - Skoda Yeti Xtreme prvni foto 02Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund - 3 - Skoda Yeti Xtreme prvni foto 03Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund - 4 - Skoda Yeti Xtreme prvni foto 04Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund - 5 - Skoda Yeti Xtreme prvni foto 05Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund - 6 - Skoda Yeti Xtreme prvni foto 06
Škoda Yeti Xtreme kombinuje sportovní vzhled s terénními schopnostmi a výbavou závodního speciálu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.