Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Yeti 2014: facelift všech verzí do posledního šroubku
9.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novinka přiváží více změn, než jen novou karoserii. Rozšířila i paletu motorů, ve výbavě nechybí některé unikáty.
O faceliftu prvního mladoboleslavského SUV jsme se už párkrát zmiňovali, ani jednou jsme vám ale nemohli představit vůz na pořádné sadě fotek, přidat kompletní data o spotřebě, jízdní dynamice i samotných motorech, nebo pořádně projít jeho výbavu. Minimálně jeden návrat ke Škodě Yeti byl tak předem jasný a v předvečer začátku frankfurtského autosalonu snad i očekávaný.
Začít můžeme designem, který nám napodruhé mnoho času nezabere, přece jen jsme si jej mohli důkladně prohlédnout už z dosud prezentovaných fotek. Navíc v Mladé Boleslavi již v prvním oficiálním komuniké prezentovali, že Yeti dorazí ve dvou verzích. Jako „městské SUV“ s přídomkem Urban, které dostalo veškeré panely karoserie lakované jedním odstínem, a pak jako Yeti Outdoor. Ten se i nadále pyšní populárními plastovými lemy a ochrannými prvky zasazenými do čelního a zadního nárazníku.
Oba modely navíc zdobí nové logo mladoboleslavské značky, které již není součástí čelní masky, ale zdobí kapotu. Poprvé v historii Škody Yeti jsou pak k dispozici bi-xenonové světlomety s LEDkami pro denní svícení, diody ovšem najdeme také na nově stylizovaných zadních světlech. Změn dále doznaly střešní ližiny, kdy pro městské provedení jsou k mání černé nebo stříbrné, zatímco Outdoor je dekorován celočernými či stříbrnými s matnými patkami.
V rámci nabídky litých kol je k mání hned jedenáct variant, z nichž šestnáctky Dolomit a sedmnáctky Scudo jsou nově k mání pro městského sněžného muže, zatímco Outdoor má vyhrazeno 16palcové provedení Forest a 17palcové Origami/Origami Black. U tohoto modelu pak navíc jako součást standardu dostanete zpětná zrcátka lakovaná stříbrnou barvou. Co se týče odstínů karoserie, na výběr je nově hned 15 variant.
Kromě různých specifikací exteriéru mají obě verze také rozdílnou délku (4 222 mm versus 4 227 mm u Outdooru), v rámci zbývajících dimenzí však již rozdíly nenajdete. To platí také o interiéru, kde v obou případech lze počítat s výškou 1 027 mm nad zadním sedákem nebo s nízko usazenou hranou zavazadlového prostoru (712 mm nad zemí). Pro kufry je přitom k dispozici až 1 760litrový objem při sklopení sedadel.
Uvnitř kabiny můžete pro změnu počítat s rozšířenou nabídkou potahů sedadel, kdy lze zvolit látkové čalounění i kůži Terracota u výbavy Yeti Ambition. U specifikace Laurin a Klement pak můžete počítat s usní v hnědé barvě. Nové jsou ovšem také dekorační lišty či volanty v sedmi provedeních, přičemž od roku 2014 přibudou ještě dvě sportovní varianty s multifunkčními tlačítky či bez nich.
Rozšířila se i nabídka pohonných jednotek. V rámci benzinových motorů jsou na výběr tři motory, zatímco turbodiesely jsou hned čtyři, ovšem pouze ve dvou objemových variantách. Základem je 1,6litrový čtyřválec o výkonu 77 kW/105 koní. V kombinaci s manuálem a pohonem předních kol u něj můžete počítat se spotřebou 4,6 l/100 km, automat DSG pak žíznivost navyšuje o čtyři decilitry. Verzi Green Line se budeme podrobněji věnovat v samostatném článku.
V případě dieselového dvoulitru je již možné volit ze tří výkonnostních variant, přičemž nejslabší (83 kW/113 koní) je dodávána vždy jen s manuálem. U pohonu je však možné zvolit jak předokolku, tak i systém 4x4. To platí také u silnějšího dieselu (103 kW/140 koní), v jeho případě však můžete kromě manuálu volit také DSG. Pro nejsilnější motor (125 kW/170 koní) je pak k mání pouze pohon všech kol.
Co se týče spotřeby, pak kupříkladu u tohoto motoru můžete počítat s průměrem 5,7 l/100 km u manuálu, zatímco s automatem se budete pohybovat za 6,3 l/100 km. Stovku přitom tento model pokoří za 8,6 sekundy, zatímco u ručně řazené převodovky potřebujete času o dvě desetiny méně. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 201, respektive 197 km/h.
V případě benzinových motorů je startovním agregátem 1,2litrový čtyřválec TSI produkující 77 kW/105 koní. I v jeho případě jde veškerý výkon pouze na přední kola, což u manuálu znamená šestilitrovou spotřebu, automat je pak o desetinku žíznivější. O další tři desetiny litru navíc si řekne motor 1,4 TSI o výkonu 90 kW/122 koní, i v jeho případě ale veškerá síla míří pouze na jednu nápravu.
Systém 4x4 tak můžete spřáhnout pouze s vrcholným agregátem 1,8 TSI, jehož výkon se liší v závislosti na užité převodovce. S manuálem přichází 118 kW/160 koní, díky nimž sprint na stovku zvládnete za 8,4 sekundy při udávané průměrné spotřebě 7,8 l/100 km. S automatem DSG pak dorazí jen 112 kW/152 koní, přičemž zrychlení se odehraje za rovných devět sekund, zatímco spotřeba je na osmi litrech.
Blíže si veškeré agregáty můžete projít v přiložených tabulkách, kdy poskládány jsou dle druhu paliva i zvoleného pohonu. Abychom přitom dostáli kompletnímu představení, musíme zmínit i podrobnosti o zmiňovaném pohonu 4x4. Ten je založen na páté, tedy poslední a relativně nové generaci elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex, která primárně posílá veškerý výkon dopředu. V případě potřeby je však přenos síly zajištěn i na zadní nápravu.
Kompletní technická data všech benzinových i naftových verzí
Stabilitu nadále zvyšuje elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, jinak ovšem podvozek spoléhá na přední vzpěry MacPherson a zadní víceprvkovou nápravu. Nechybí pak ani prvky typu ABS, ESC, ASR či HBA, na přání je možné sáhnout i po monitoringu tlaku v pneumatikách (TPM) nebo systému sledujícím únavu řidiče. Pokud jí ovšem rozpozná, varuje posádku jen optickým nápisem na přístrojovém štítu.
Po stránce pasivní bezpečnosti nová Škoda Yeti spoléhá až na devět airbagů, v rámci zlehčení denního života pak pro změnu jako vůbec první vůz značky nabízí parkovací kameru. Tu lze přitom objednat pouze ve spojení s asistentem Automatic Parking Assistant, který při rychlostech do 40 km/h zvládá ultrazvukovým senzory měřit mezery pro parkování - a pokud je před i za vozem minimálně 30 cm, pak do podélné mezery i sám zajede.
Po stránce výbavy je pak možné Škodu Yeti objednat ve čtyřech úrovních (Active, Ambition, Elegance, Laurin a Klement), s jednotlivými detaily vás však blíže seznámíme po zveřejnění cen. Nyní jen v krátkosti prozradíme, že sáhnout je možné po dvoudílné panoramatické střeše (jejíž přední část je otvírací), vyhřívaném čelním sklu a sedadlech, bezklíčovém odemykání/zamykání a startování Kessy nebo pěti audio systémech, pro které je k mání až dvanáct reproduktorů.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Kompletní fotogalerie Škody Yeti 2014
Živé fotky faceliftovaného Yeti z IAA 2013
Škoda Yeti 2014 v provedení Urban
Škoda Yeti 2014 v provedení Outdoor
Škoda Yeti 2014 v provedení Laurin a Klement
Škoda Yeti 2014 v provedení Green Line
Škoda Yeti 2014, technické pohledy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva