Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision S: toto jsou první obrázky konceptu SUV Kodiaq
2.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda odhalila první oficiální obrázky studie Vision S, která je předobrazem budoucího SUV Kodiaq. A naznačují též spřízněnost s modelem Seatu.
Letos se dočkáme dvou nových SUV od koncernu VW, které k sobě zřejmě budou mít blíže, než se zprvu mohlo zdát. Jak asi tušíte, řeč je o novinkách Seatu a Škody. Obě se objeví již za měsíc na autosalonu v Ženevě, v prvním případě však půjde o produkční model, zatímco ve druhém prozatím jen o koncept. Pokud vám ovšem včera neunikl článek první o španělském zástupci v tomto segmentu, pak asi velmi dobře víte, že ani Vision S nebude zrovna futuristickou studií.
Podobenství mezi oběma novinkami pochopitelně není překvapením, neboť španělská novinka i Škoda Kodiaq budou podobně spřízněné jako Rapid a Toledo. Zda ovšem dojde na větší odlišnosti než u dvou malých liftbacků, to si budeme moci říci až na podzim v Paříži, kde se objeví produkční verze českého modelu. Prozatím se tedy budeme věnovat pouze samotné studii Vision S, která počítá s 4,7metrovou délkou, 1,91metrovou šířkou a 1,68metrovou výškou.
Při pohledu na venkovní rozměry je zjevné, že naplnění se dočkají spekulace, dle kterých SUV z Mladé Boleslavi (respektive z Kvasin, abychom byli přesní) překoná dárcovský Volkswagen Tiguan. Důvodem je nutnost usadit v alespoň relativním komfortu cestující až ve třech řadách sedadel. Koncepční provedení přitom dostane šest sedadel, produkční model by ale měl pobrat pasažérů sedm. V základu však bude pětimístný, sedmimístná varianta bude za příplatek
I přes nemalé rozměry je ale patrné, že se designový tým okolo Jozefa Kabaně snažil o alespoň nějakou vizuální dynamiku. Máme tu tedy klesající linii střechy s výrazným spoilerem, přičemž víko zavazadelníku je „rozbito“ nejen odtrhovou hranou, ale také vykrojením pro registrační značku. Vše pak rámují koncovky výfuku usazené po stranách nárazníku s integrovaným difuzorem.
Bočním partiím zcela logicky dominují mohutná litá kola, jejichž blatníky se chlubí „off-roadově“ hranatými výřezy, a dnes již klasická linie zvaná Tornado. Ta nepochybně dorazí také do série, v případě oněch podběhů si ale zatím nejsme jisti. Ráfky se ovšem zmenší zcela určitě, zejména u nejníže postavených verzí v nabídce. Ty vrcholné by pak mohly počítat s devatenáctipalcovým provedením.
Zmínit musíme ještě příď, která je zajímavá hned dvěma aspekty. Jednak jsou tu světlomety osazené diodami společně s logem značky a vertikálními lamelami čelní masky, které opět skládají hold českému křišťálu. Ve stejném duchu již byla vyvedena letní studie Superb Black Crystal, Škoda tak evidentně dále jede na patriotistické vlně. Zajímavější je ale použití dvou oddělených světelných zdrojů.
Už dříve se hovořilo o tom, že se šéfdesignér Škody do tohoto řešení zahleděl a že by podobná světla měl přinést i facelift Octavie. Je pochopitelně zatím otázkou, jak konkrétně se tento přístup na jiných modelech projeví, však jsme zatím neviděli ani sériové SUV, které ponese jméno Kodiaq. I z tohoto důvodu ale má smysl věnovat premiéře vozu pozornost, i když vás SUV příliš nezajímají - jeho design může být předobrazem ztvárnění několika dalších škodovek.
Závěrem dodejme, že se podoba konceptu Vision S a sériového Kodiaqu nemají příliš lišit-. V Ženevě zkrátka neuvidíme žádnou futuristickou vizi, ale předobraz toho, co o pár měsíců později dorazí do výroby. Výrazně lišit se má pouze podoba interiéru vozu, do toho nás ale zatím Škoda nahlédnout nenechává...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Škoda Vision S byla prozatím na oficiálních ilustracích odhalena pouze zvenčí, na pohled do kabiny musíme ještě nějakou tu chvíli počkat
Leccos o sériové verzi naznačí včerejší uniklé obrázky prvního SUV Seatu nejspíše jménem Aran či Tecta - některé partie budou zřejmě totožné
Použití oddělených předních světel naznačuje, že dřívější spekulace o možné aplikaci stejného řešení na přídi faceliftované Škody Octavia nemusí být úplně nemístné. Třebaže tak podivně jako na těchto ilustracích výsledek vypadat nemusí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 56 minutami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus