Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision E odhalila svůj vzhled. Míří směr Kodiaq Coupe, elektricky, bez řidiče
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Předobraz Škody Kodiaq Coupe dostal do vínku dva elektromotory o celkovém výkonu 306 koní. A také autonomní řízení úrovně SAE 3.
O čem jsme ještě před několika málo dny mohli mluvit pouze v nejistotě, se nyní stává skutečností. Škoda blíže popsala studii Vision E, která se ukáže na autosalonu v Šanghaji. Pod kapotou zaměstná elektrické pohonné ústrojí, což je dle tiskové zprávy historický milník. Možná automobilka tak trochu schválně zapomněla na Škodu Octavia Green E Line, se kterou vyrukovala v roce 2010 v Paříži. Dá se to ale pochopit, tehdy se o žádný převrat nejednalo.
ElektroOctavie disponovala maximálním výkonem 85 kW/116 koní, přičemž zvládala na jedno dobití překlenout vzdálenost 140 kilometrů. Studie Vision E, která je vzhledovou předzvěstí Škody Kodiaq Coupe, je na tom výrazně lépe. Její pohonná soustava disponuje výkonem 225 kW/306 koní, krmena je lithium-iontovými akumulátory s kapacitou na dojezd 500 km.
Více detailů o pohonu Škodovka neprozradila, neznáme reálnou kapacitu baterií ani dobu potřebnou k jejich dobití. Stejně tak nevíme nic o celkové hmotnosti, ani jak rychlý tento koncept reálně je. Pomalý jistě nebude, každá z náprav má vlastní elektromotor, jde tak o elektrickou čtyřkolku. Jediným číslem, které jsme se v souvislosti s dynamikou ještě dozvěděli, je maximální rychlost. Ta je omezena na 180 km/h a těžko ji lze považovat za ohromující.
Od pohonné jednotky se tedy můžeme přesunout k další technice, a tou je autonomní řízení úrovně SAE 3. Studie tedy zvládá automatický pohyb v kolonách, v režimu autopilot projede i některé úseky dálnic, umí se držet v jízdním pruhu, vyhýbat překážkám, předjíždět či automaticky vyhledávat volná parkovací místa a zároveň do nich zajíždět či z nich naopak autonomně opět vyjíždět.
Daná technologie spoléhá na senzory či kamery různého druhu a dosahu, jež monitorují okolí vozu. Nejde samozřejmě o nic světoborného, stejnými prvky již disponuje celá řada konkurenčních vozů. U Škody se ale objevují poprvé - i když otázkou je, kdy je můžeme čekat u sériového modelu. V tomto ohledu napoví snad jen příchod produkčního elektromobilu, který má přijít v roce 2020.
Není jisté, zda jím bude právě Kodiaq Coupe. Nicméně elektromobilita je pro mladoboleslavskou automobilku prioritou, neboť již v roce 2019 můžeme očekávat plug-in hybridní Superb. Do půlky příští dekády se pak objeví pět čistě elektricky poháněných automobilů z různých segmentů, všechny nejspíše použijí specifickou koncernovou modulární platformu MEB.
Studie Vision E měří 4 645 milimetrů na délku, 1 917 mm na šířku a 1 550 mm na výšku. Zároveň se chlubí poměrně dlouhým rozvorem 2 850 mm a krátkými převisy, což jí dodává dynamické vzezření. V souladu se škodováckou tradicí má mít mimořádně prostorný interiér. Do něj se snad podíváme v Šanghaji.







Nové obrázky ukazují z vnějšího designu Vision E vše podstatné
Dříve uvolněná ilustrace naznačovala jen boční profil vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva