Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision C detailně: Octavia CC bude elegantní praktik
3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Pětidveřové kupé z Boleslavi neudivuje pouze vzhledem, ale i aerodynamikou a spotřebou. K dokonalosti mu chybí jen výkon.
Doplněno 4.3.: Přidali jsme na 70 živých fotek Vision C přímo z ženevské večerní předpremiéry. Prohlédněte si nejnovější koncept Škody do detailu i zevnitř.
Pokud byste se nás zhruba před dvěma týdny zeptali, jaké auto tipujeme na největší hvězdu letošního ženevského autosalonu, byla by jedním z nich Škoda Vision C. Tedy dynamické pětidveřové kupé, z jehož ilustrace agresivita čišela na všechny strany. Provedení z masa a kostí, respektive ze železa, skla a plastů (dokonce těch vyztužených uhlíkovým vláknem), sice tyto tvary lehce umírnilo, stále však jde o nejdynamičtěji střižený mladoboleslavský model nového věku. A to nikoliv jen v rámci karoserie, ale také v případě interiéru, jehož snímky byly nově zveřejněny.
Než se ovšem podíváme do kabiny, znovu se podívejme na exteriér. Během slavnostní premiéry Škoda zmínila celou řadu dříve neznámých detailů. Víme tak, že ona výrazná boční linie byla pojmenována Tornádo a tvar zadního bočního okna designéři Škody označili jako ploutev. Poprvé byl přitom tento prvek představen na Octavii třetí generace. Celková silueta vozu má evokovat rychlost, dynamický dojem mají umocnit bezrámové dveře.
Působivým detailem jsou pak skryté kliky dveří, které automaticky při přiblížení ruky (a po odemčení vozu) vyskakují do dlaně. Zrovna tento prvek ale asi do prodeje nedorazí. V případě nových světel je tomu přesně naopak. Ty čelní navíc mají evokovat národní hrdost, neboť inspirací jim byl český krystal. Zadní pak pro změnu opětovně formují tvar písmene „C“, rozděleny ovšem byly na dvě části.
Vizuální přehlídku pak můžeme uzavřít zmínkou o nízkém aerodynamickém odporu karoserie, jehož koeficient i díky výše zmíněným finesám typu zapuštěných klik dosáhl hodnoty 0,26. Kromě nízkého odporu se tak dá - i s ohledem na zmiňovaná použitá uhlíková vlákna - očekávat i nízká hmotnost, přesné hodnoty však značka nezveřejnila. Podvozek studie vychází z modulární platformy MQB, kola mají průměr 19".
Více víme o motorovém prostoru, kde pracuje 1,4litrový motor schopný spalování benzinu i zemního plynu. Jeho výkon činí 81 kW/110 koní, zatímco spotřeba byla vyčíslena na 3,4 kg, respektive 5,1 metru krychlového. Emise CO2 mají pro změnu dosahovat hodnoty pouhých 91 g/km, po stránce jízdní dynamiky ovšem byla zveřejněna pouze maximálka 214 km/h. Je tedy zřejmé, že pár koní navíc by vozu jen prospělo.
Nyní již můžeme nastoupit do kabiny, která nakonec počítá jen se čtyřmi cestujícími. Každý z nich má k dispozici samostatné sedadlo, přičemž vzadu nechybí dva výsuvné displeje pro přehrávání multimédií, čtecí lampičky po stranách dveří a individuálně nastavitelné výdechy klimatizace. Hlavové opěrky jsou pak integrovány do opěradel, aby řidiči nebránily ve výhledu vzad.
Samotný šofér má pro změnu k dispozici volně programovatelný přístrojový štít s velkým displejem a 3D grafikou. Druhou, tentokráte již dotykovou, obrazovku najdeme na vrcholku středové konzole, pod ní nošlo své místo ovládání klimatizace zakomponované do dekorační plochy z jednoho kusu skla. Působivě zpracovaný je ostatně i volič automatické převodovky.
Naše poslední zmínka pak bude patřit praktičnosti, na kterou nebylo ani přes důraz na vzhled zapomenuto. Dveře pojmou litrové lahve, široké páté dveře se kvůli jednodušší manipulaci s nákladem vyklápějí opravdu vysoko. Mimo to nechybí ani síťový program nebo boční uzavíratelné schránky na drobnosti.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Škoda Vision C - živé fotografie ze Ženevy
Škoda Vision C - oficiální studiové fotografie
Škoda Vision C předznamenává nejen budoucí Octavii CC, ale všechny chystané modely značky. A to především detaily typu boční linie Tornádo, tvarem zadních oken zvaných ploutev nebo světlomety formujícími podobu tradičního písmene „C“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch