Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi
27.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Studie dostala motor 1,4 TSI se 110 koňmi na zemní plyn. Uvnitř nabídne čtyři sedadla a velký kufr.
Tip: Přečtěte si již podrobné představení konceptu Vision C s řadou skutečných fotek včetně záběrů interiéru.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. A je nutné říci, že Škoda nám při zveřejnění první oficiální ilustrace studie Vision C zazpívala opravdu pěkně. Také my jsme hned začali přemýšlet o tom, co udělat, aby chystaná Octavia CC co nejdříve zakotvila v naší garáži, nakonec to ale s její designovou nápaditostí nebude tak horké. Přesně to naznačují nové fotky, či spíše obrázky hliněného modelu. Ten totiž oproti původní kresbě „vyměkl a zprodukčněl“. Stále sice vizuální dravostí převyšuje současné modely značky o několik tříd, průlomově ale už nevypadá.
Než ovšem kdokoliv začne Škodu odsuzovat kvůli nedostatku kuráže, musíme poukázat na zcela shodné rysy mezi ilustrací a hliněným modelem. Zatímco však v prvním případě se studie Vision C tvářila opravdu extrémně dynamicky a působila jako velmi nízké kupé s dopředu vystrčenou přídí, reálná podoba zase vrací sklon čelního okna o pár stupňů blíže k pravému úhlu. Samotný předek pak nikterak nepřesahuje čelní partie standardních mladoboleslavských modelů. Samozřejmě až na trojúhelníková světla.
Se zádí již takový problém nemáme, i když zejména při pohledu z boku připomíná Volkswagen Passat CC, zezadu pak silně evokuje Audi A7 Sportback. To ale nutně není na škodu, zvláště, když i zde najdeme nově profilované světlomety, které navíc výrazně zasahují i do pátých dveří. Pod nimi se pak má skrývat rozměrný zavazadlový prostor, uvnitř ovšem studie Vision C nabízí (stejně jako zmíněný německý kolega) místo jen pro čtveřici cestujících.
Pod kapotou se pak máme dočkat motoru 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 koní), který je konstruován pro spalování benzinu i zemního plynu. Jde tak o stejný agregát, jaký najdeme také v motorovém prostoru Škody Octavia G-TEC. V tomto případě je ale spárován s nižší hmotností a lepší aerodynamikou, díky čemuž spotřeba poklesla na 3,4 kilogramu (5,1 m3) na 100 kilometrů.
Dojezd samozřejmě bude záviset na velikosti palivových nádrží, jisté jsou ovšem momentálně emise CO2 ve výši pouhých 91 gramů na km. Škoda tak dokazuje, že i s dynamicky střiženým vozem je již připravena na regulace Evropské unie, které začnou platit od roku 2022 (nově jsou totiž poupravené po intervencích německé kancléřky Angely Merkelové). Ale to už je trochu jiný příběh...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
V reálu již Škoda Vision C nepůsobí tak dynamicky jako na původní ilustraci. Stále však překonává standardní modely značky o několik tříd
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva