Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi

Studie dostala motor 1,4 TSI se 110 koňmi na zemní plyn. Uvnitř nabídne čtyři sedadla a velký kufr.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi

27.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Studie dostala motor 1,4 TSI se 110 koňmi na zemní plyn. Uvnitř nabídne čtyři sedadla a velký kufr.

Tip: Přečtěte si již podrobné představení konceptu Vision C s řadou skutečných fotek včetně záběrů interiéru.

Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. A je nutné říci, že Škoda nám při zveřejnění první oficiální ilustrace studie Vision C zazpívala opravdu pěkně. Také my jsme hned začali přemýšlet o tom, co udělat, aby chystaná Octavia CC co nejdříve zakotvila v naší garáži, nakonec to ale s její designovou nápaditostí nebude tak horké. Přesně to naznačují nové fotky, či spíše obrázky hliněného modelu. Ten totiž oproti původní kresbě „vyměkl a zprodukčněl“. Stále sice vizuální dravostí převyšuje současné modely značky o několik tříd, průlomově ale už nevypadá.

Než ovšem kdokoliv začne Škodu odsuzovat kvůli nedostatku kuráže, musíme poukázat na zcela shodné rysy mezi ilustrací a hliněným modelem. Zatímco však v prvním případě se studie Vision C tvářila opravdu extrémně dynamicky a působila jako velmi nízké kupé s dopředu vystrčenou přídí, reálná podoba zase vrací sklon čelního okna o pár stupňů blíže k pravému úhlu. Samotný předek pak nikterak nepřesahuje čelní partie standardních mladoboleslavských modelů. Samozřejmě až na trojúhelníková světla.

Se zádí již takový problém nemáme, i když zejména při pohledu z boku připomíná Volkswagen Passat CC, zezadu pak silně evokuje Audi A7 Sportback. To ale nutně není na škodu, zvláště, když i zde najdeme nově profilované světlomety, které navíc výrazně zasahují i do pátých dveří. Pod nimi se pak má skrývat rozměrný zavazadlový prostor, uvnitř ovšem studie Vision C nabízí (stejně jako zmíněný německý kolega) místo jen pro čtveřici cestujících.

Pod kapotou se pak máme dočkat motoru 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 koní), který je konstruován pro spalování benzinu i zemního plynu. Jde tak o stejný agregát, jaký najdeme také v motorovém prostoru Škody Octavia G-TEC. V tomto případě je ale spárován s nižší hmotností a lepší aerodynamikou, díky čemuž spotřeba poklesla na 3,4 kilogramu (5,1 m3) na 100 kilometrů.

Dojezd samozřejmě bude záviset na velikosti palivových nádrží, jisté jsou ovšem momentálně emise CO2 ve výši pouhých 91 gramů na km. Škoda tak dokazuje, že i s dynamicky střiženým vozem je již připravena na regulace Evropské unie, které začnou platit od roku 2022 (nově jsou totiž poupravené po intervencích německé kancléřky Angely Merkelové). Ale to už je trochu jiný příběh...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi - 1 - Skoda Vision C nove foto 01Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi - 2 - Skoda Vision C nove foto 02Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi - 3 - Skoda Vision C nove foto 03Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi - 4 - Skoda Vision C nove foto 04Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi - 5 - Skoda Vision C nove foto 05Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi - 6 - Skoda Vision C nove foto 06Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi - 7 - Skoda Vision C nove foto 07Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi - 8 - Skoda Vision C nove foto 08Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi - 9 - Skoda Vision C nove foto 09
V reálu již Škoda Vision C nepůsobí tak dynamicky jako na původní ilustraci. Stále však překonává standardní modely značky o několik tříd

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.