Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision C: budoucí Octavia CC na nových záběrech vypadá jako Audi
27.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Studie dostala motor 1,4 TSI se 110 koňmi na zemní plyn. Uvnitř nabídne čtyři sedadla a velký kufr.
Tip: Přečtěte si již podrobné představení konceptu Vision C s řadou skutečných fotek včetně záběrů interiéru.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. A je nutné říci, že Škoda nám při zveřejnění první oficiální ilustrace studie Vision C zazpívala opravdu pěkně. Také my jsme hned začali přemýšlet o tom, co udělat, aby chystaná Octavia CC co nejdříve zakotvila v naší garáži, nakonec to ale s její designovou nápaditostí nebude tak horké. Přesně to naznačují nové fotky, či spíše obrázky hliněného modelu. Ten totiž oproti původní kresbě „vyměkl a zprodukčněl“. Stále sice vizuální dravostí převyšuje současné modely značky o několik tříd, průlomově ale už nevypadá.
Než ovšem kdokoliv začne Škodu odsuzovat kvůli nedostatku kuráže, musíme poukázat na zcela shodné rysy mezi ilustrací a hliněným modelem. Zatímco však v prvním případě se studie Vision C tvářila opravdu extrémně dynamicky a působila jako velmi nízké kupé s dopředu vystrčenou přídí, reálná podoba zase vrací sklon čelního okna o pár stupňů blíže k pravému úhlu. Samotný předek pak nikterak nepřesahuje čelní partie standardních mladoboleslavských modelů. Samozřejmě až na trojúhelníková světla.
Se zádí již takový problém nemáme, i když zejména při pohledu z boku připomíná Volkswagen Passat CC, zezadu pak silně evokuje Audi A7 Sportback. To ale nutně není na škodu, zvláště, když i zde najdeme nově profilované světlomety, které navíc výrazně zasahují i do pátých dveří. Pod nimi se pak má skrývat rozměrný zavazadlový prostor, uvnitř ovšem studie Vision C nabízí (stejně jako zmíněný německý kolega) místo jen pro čtveřici cestujících.
Pod kapotou se pak máme dočkat motoru 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 koní), který je konstruován pro spalování benzinu i zemního plynu. Jde tak o stejný agregát, jaký najdeme také v motorovém prostoru Škody Octavia G-TEC. V tomto případě je ale spárován s nižší hmotností a lepší aerodynamikou, díky čemuž spotřeba poklesla na 3,4 kilogramu (5,1 m3) na 100 kilometrů.
Dojezd samozřejmě bude záviset na velikosti palivových nádrží, jisté jsou ovšem momentálně emise CO2 ve výši pouhých 91 gramů na km. Škoda tak dokazuje, že i s dynamicky střiženým vozem je již připravena na regulace Evropské unie, které začnou platit od roku 2022 (nově jsou totiž poupravené po intervencích německé kancléřky Angely Merkelové). Ale to už je trochu jiný příběh...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
V reálu již Škoda Vision C nepůsobí tak dynamicky jako na původní ilustraci. Stále však překonává standardní modely značky o několik tříd
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva