Škoda ukázala svůj nejnovější policejní speciál. Je to nejrychlejší a nejpraktičtější Octavia, jaká kdy dostala majáky

Jestli si policie taková auta pořídí, je jiná otázka, toto je ale nabídka škodovky. Speciálně upravený liftback či kombík vzešlý z Octavie RS si navíc bude moci objednat nejen policie, ale i záchranáři nebo hasiči.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda ukázala svůj nejnovější policejní speciál. Je to nejrychlejší a nejpraktičtější Octavia, jaká kdy dostala majáky

7.3.2025 | Petr Prokopec

Škoda ukázala svůj nejnovější policejní speciál. Je to nejrychlejší a nejpraktičtější Octavia, jaká kdy dostala majáky

/

Foto: Škoda Auto

Jestli si policie taková auta pořídí, je jiná otázka, toto je ale nabídka škodovky. Speciálně upravený liftback či kombík vzešlý z Octavie RS si navíc bude moci objednat nejen policie, ale i záchranáři nebo hasiči.

Bývaly doby, kdy Škoda byla lidem hlavně v západní Evropě pouze pro smích. Od té doby se ale mnohé změnilo, v současné době mnoha řidičům při spatření mladoboleslavských aut spíš zamrzá úsměv na rtech, neboť modely jako Octavia, Superb či Kodiaq nezřídka používá i policie. Kromě toho, že prodloužené ruce českého státu, je používají také Rakušané, Italové, Francouzi či Španělé. Nemluvě o Australanech, Srbech, Finech, Lotyších, Litevcích nebo třeba Bulharech.

Blízko k českým vozům má také britská policie, i proto česká automobilka v Anglii provozuje dokonce speciální divizi, která se stará o konverzi aut nejen pro ni, ale také pro hasiče, zdravotníky a další záchranné složky. Jejím nejnovějším počinem je pak Octavia RS čtvrté generace, která po faceliftu produkuje 265 koní, a stává se tak nejrychlejší Octavií, jaká kdy dostala majáky. Za těmi stojí přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který je spojen s předními koly sedmistupňovým automatem. Jiné pohonné ústrojí už ostatně ani není k dispozici, pestrostí dnešní automobilový svět zkrátka neoplývá.

Po stránce motorické zůstávají tato auta u standardní techniky, což ostatně platí také v případě podvozku sníženého o 15 milimetrů. K dispozici budou mít záchranné složky výkonný liftback i kombíku, přičemž druhá zmíněná verze může být osazena speciální klecí pro služební psy, kteří mají k dispozici i separátní okruh klimatizace ovládaný řidičem či spolujezdcem z kabiny.

Mimo tuto úpravu, která naplno využívá 1 700litrovou kapacitu kombíku, s nímž je tento vůz pro změnu i historicky nejpraktičtější Octavií s majáky, se policejní provedení uvnitř pyšní také speciálním komunikačním modulem či integrovanou kamerou pomáhající odhalit řidiče bez pojištění. Nechybí pochopitelně ani ovládání střešní světelné lampy, stejně jako dalších výstražných a informačních diod zasazených hlavně do předního nárazníku. Součástí úprav je pak logicky také modro-žlutý barevný polep a nápisy „Police“ vpředu či na bocích.

Více informací britské zastoupení Škody o konverzi již neuvedlo, dodává však, že policejní verze se dočkaly prakticky všech prvků, které lze objednat. Uvnitř tedy nechybí nejen 10,25palcový digitální přístrojový štít, ale rovněž 13palcová obrazovka multimédií a head-up displej. Výčet bezpečnostních prvků pak zahrnuje jak autonomní brzdy, tak i monitoring jízdních pruhů a stejně tak i asistenční systém detekující případnou únavu řidičů, kteří měli projít zvláštním školením. Zda britská policie zařadí tyto vozy do svého parku, ukáže až čas, něco nám ale říká, že se jim ani tentokrát nevyhne.


Škoda ukázala svůj nejnovější policejní speciál. Je to nejrychlejší a nejpraktičtější Octavia, jaká kdy dostala majáky - 1 - Skoda Octavia RS 2025 britska policie 01Škoda ukázala svůj nejnovější policejní speciál. Je to nejrychlejší a nejpraktičtější Octavia, jaká kdy dostala majáky - 2 - Skoda Octavia RS 2025 britska policie 02Škoda ukázala svůj nejnovější policejní speciál. Je to nejrychlejší a nejpraktičtější Octavia, jaká kdy dostala majáky - 3 - Skoda Octavia RS 2025 britska policie 03
Do přízně britské policie se pokouší vetřít faceliftovaná Octavia RS. Pokud po této škodovce tamní represivní aparát sáhne, může počítat s 265 koňmi na předních kolech a s až 1 700 litry nad těmi zadními. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.