Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb 2015: oficiální informace a fotky odhalují design přídě i cenu
11.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Superb III naroste do délky i šířky, přesto zhubne 75 kg. Dostane až 280 koní a cenu od 570 tisíc Kč.
Tip: Přečtěte si již nejpodrobnější možné představení nové generace Škody Superb doplněné o kompletní technická data, více než dvě stovky i živých fotek a trojici videí.
O nové Škodě Superb se v posledních dnech zmiňujeme poměrně často, což má samozřejmě svůj důvod. Na silnice totiž vyrazily testovací prototypy, díky čemuž špionážní fotografové mají pohotovost. Záhy po nich ale pořádnou sadu snímků poslala do světa i samotná automobilka, která k tomu přihodila i slušnou várku informací. Kromě toho Škoda několika lidem umožnila krátké svezení s prototypy, pročež známe budoucí vlajkovou loď mladoboleslavské značky pomalu od hlavy až k patě.
Začít můžeme platformou MQB, kterou Superb sdílí s novým Volkswagenem Passat. Torzní tuhost díky tomu narostla o 12 procent, na čemž má značnou zásluhu 45procentní využití vysokopevnostní oceli. Celková délka pak narostla o 20 milimetrů na 4,86 metru, zatímco v případě 2,84metrového rozvoru lze počítat s nárůstem o 80 mm. Zkrácen byl navíc přední převis, zatímco šířka narostla o 50 milimetrů. Výsledkem má být mnohem vyváženější postoj.
Zvenčí se můžeme přesunout do kabiny, kde lze počítat s mnohem kvalitnějšími materiály. Rozměrný displej má počítat s technologií MirrorLink, kromě toho ovšem dorazí i bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Bezpečnostní technologie počítají s monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, mimo to nebude chybět ani adaptivní tempomat. Zavazadlový prostor pak naroste na 625 litrů v normálu, respektive na 1 760 litrů při sklopených sedadlech.
Vůbec poprvé pak dorazí i adaptivní tlumiče, které počítají se třemi režimy Comfort, Normal a Sport. Zatímco přitom první zmíněný má zcela vyhladit veškeré silniční nerovnosti, v případě třetího zejména němečtí kolegové přirovnávají jízdní kvality k BMW řady 5. To je samozřejmě odvážné tvrzení, zvláště v kontextu s britským reportem, který jako ideál popisuje spíše režim Normal. Sport je tak očividně příliš necitlivý vůči vašemu pozadí.
Adaptivní tlumiče ovšem nebudou součástí standardní výbavy, dopřát si je budete moci za příplatek 1 500 Eur (cca 41 250 Kč). Základní cena novinky na německém trhu pak má startovat okolo 25 000 Eur (687 500 Kč), což oproti stávajícímu provedení představuje nárůst o 710 Eur (19 525 Kč). Pokud obdobný rozdíl připočteme ke stávající české ceně, pak se dostáváme na nějakých 570 tisíc korun, což s ohledem na onen nárůst nezní špatně.
Za dané peníze lze přitom počítat se základním 1,4litrovým benzinovým motorem, jehož výkon by měl činit 125 koní. Kromě toho ovšem automobilka nabídne také přeplňovanou jedna-osmu a hlavně dvoulitr TSI naladěný až na 280 koní. V rámci dieselů je potvrzen 1,6litrový a dvoulitrový objem, přičemž výkony mají činit 120, 150 a 190 koní. Tím ovšem selekce pohonných jednotek nekončí, celkově bude na výběr hned osm agregátů.
Spřáhnout s nimi bude možné šestistupňový manuál či dvouspojkový automat DSG, přičemž výkon bude přenášen na přední nebo všechna čtyři kola. Otázkou je pak hybridní provedení, o kterém se prozatím jen spekuluje v kuloárech. O něm se však zdroje prozatím jednoznačně nezmiňují, přičemž aktuálně není jisté, zda dané spekulace budou potvrzeny či vyvráceny během premiéry na ženevském autosalonu.
V únoru 2015 v Praze resp. v březnu v Ženevě přitom bude debutovat pouze liftback, který se zbaví komplikovaného dvojitého otevírání zavazadelníku Twindoor. Na kombík si pak budeme muset počkat do podzimu, neboť jeho premiéra byla naplánována na frankfurtský autosalon. To je ale pro dnešek skutečně vše.
Nová Škoda Superb se již ukázala na první oficiální ilustraci, která minimálně design přídě odhaluje celkem jasně
Nová řada záběrů s notným maskováním nebrání ani pohledu do kabiny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva