Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb 2013: všechny fotky a detaily k faceliftu
19.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Škoda zveřejnila snad již vše důležité k faceliftovanému Superbu. Na nových fotkách navíc můžeme vidět i bi-xenony s LED či nové typy kol.
Doplněno 20.4. Přidali jsme všechny známé technické specifikace a další detaily, které Škoda zveřejnila při večerní premiéře faceliftovaného Superbu v Šanghaji. Aktualizovaný text vám poví vše podstatné.
Modernizovaný Superb druhé generace, který se svým designem podle očekávání vzhlédl ve stylu nové Octavie III a Rapidu, jsme vám z dostupných informací a obrázků představili zepředu i zezadu a ukázali vám jej i v akci na silnici. Na zveřejnění kompletních technických dat jsme si museli počkat až do Šanghaje. Právě tam si faceliftovaný vůz v předvečer otevření bran výstaviště odbývá svou světovou premiéru, což je poměrně logické rozhodnutí i vzhledem k tomu, že ze všech 109 100 Superbů vyrobených v loňském roce putovalo až čtyřicet procent produkce čínským zákazníkům.
Specifika inovovaného vzhledu jsme probrali už v předchozím článku a i kdybychom to neudělali, bylo by už z fotek každému jasné, jakým směrem zamířil. Superb vyměnil část svých oblin za více hran vlastních novějším modelům značky a je jen na vás posoudit, jestli mu to prospělo, nebo nikoli. My po shlédnutí též už zmíněného videa máme pocit, že Superb pozbyl svého poněkud smutného výrazu, který byl vlastní přídi i zádi předfaceliftovaného modelu, je ale pochopitelně znát, že jeho designové základy zůstaly blízké původnímu provedení a nepředstavuje tak ladný celek jako nová Octavie. To je ale zkrátka daň za dílčí modernizaci, která je vlastní každému výraznějšímu faceliftu.
Trochu více se při šanghajské premiéře škodovka rozpovídala i o interiéru, o mnoho delší čtení než prve to ale nebude. Jeho základní design totiž zůstal prakticky beze změn a automobilky hovoří pouze o „nové svěžesti”, kterou se vyznačuje díky novým tří- a čtyřramenným volantům, potahovým látkám a dekorům přístrojové desky. Pro nejvyšší výbavu Laurin a Klement je navíc k dispozici nová barevná kombinace interiéru hnědá/Ivory. Tedy zůstala modernizace Superbu při zemi, k vnitřním partiím se ale ještě částečně vrátíme při pozdějším shrnutí nových výbavových prvků.
Zajímavější by mohly být informace o technice, i tady ale bude o velké novinky nouze. Jde zjevně o menší mezigenerační oživení, a tak Superb nepřekvapuje novou pohonnou jednotkou nebo radikálně jinými dynamickými parametry. Škoda především upozorňuje na průměrné snížení papírové spotřeby o 19 procent, dosahuje jej ale hlavně montáží systému stop-start a odpojování alternátoru (ve skutečnosti tedy úspora asi nebude až tak žhavá).
Pokud se podíváme na konkrétní data, pak budou náležet dosavadním čtyřem benzinovým motorům s výkony od 92 kW do 191 kW a naftovým jednotkám disponujícím 77 až 125 kW.
Začneme-li u benzinů, pak základní jednotkou zůstává nadále motor 1,4 TSI s výkonem 92 kW (125 koní). Díky standardnímu nasazení systému start-stop a rekuperace brzdné energie má vůz zhruba o 13 % nižší spotřebu než doposud - s pohonem předních kol a ručně řazenou šestistupňovou převodovkou si řekne o 5,9 l benzinu na 100 km jako liftbacko-sedan a 6,1 l jako Combi. Dynamické parametry automobilka u tohoto ani jiných motorů neuvádí, takže budou očividně stejné jako u stávajícího provedení vozu - ostatně žádný z motorů nezměnil své výkonové parametry a změnu řešení převodovky registrujeme jen u základního dieselu.
Výkonově druhým benzinovým motorem v pořadí je 1,8 TSI se 118 kW (160 koní). Spotřeba s pohonem přední nápravy a ručně řazenou šestistupňovou převodovkou je 6,8 l/100 km, u kombíku 6,9 l/100 km. Tento agregát je ale k dispozici také se sedmistupňovým automatem DSG a ve verzi 4x4. U ní si však musíte vystačit s manuálem.
Motor 2,0 TSI se 147 kW (200 koní) se dodává pouze ve spojení s šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG a pohonem předních kol. Maximálního točivého momentu 280 Nm dosahuje v rozmezí od 1 700 do 5 000 ot/min. Kombinovaná spotřeba paliva činí 7,9 l/100 km u polosedanu a 8,0 litru u kombi.
Vrcholem nabídky benzinových motorů Superbu zůstává šestiválec 3,6 FSI V6 se 191 kW (260 koní). Spotřeba a emise byly zlepšeny zhruba o 9 %, konkrétní řešení zde automobilka neuvádí, ale půjde zřejmě o stejné softwarové změny jako u jiných provedení. Kombinovaná spotřeba je nyní pro Superb i Superb Combi 9,3 l/100 km, standardem je dvouspojková automatická převodovka DSG a pohon všech kol.
U dieselů najdeme podobné novinky - start-stop jako standard, dílčí rekuperace přes alternátor a sem tam nová možnost kombinace motoru s tou či onou převodovkou. Konkrétně jde v tomto případě o jednotku 1,6 TDI se 77 kW (105 koní), která je nově k dispozici také se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, ručně řazená převodovka má nově šest stupňů (doposud jen pět). Superb 2,0 TDI se 103 kW (140 koní) a pohonem všech kol je nyní dostupný s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, naopak jednotka 2,0 TDI/125 kW (170 koní) je u pohonu všech kol spřažena výlučně se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Pokud jde o konkrétní data jednotlivých motorizací, základní dieselový Superb s agregátem 1,6 TDI a 77 kW (105 koní) jezdí zhruba o 11 % úsporněji než dosud. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol spokojí se 4,5 litry nafty na 100 km jako jezevčík a se 4,6 l/100 km jako jezevčík s batohem. S dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG pak tytéž hodnoty mají podobu 4,6 l/100 km a 4,7 l/100 km.
Se stejným motorem je nadále dodáván i nejúspornější model Superb GreenLine, který zejména změnou světlé výšky, převodů a aerodynamického odporu dosahuje s šestistupňovou manuální převodovkou spotřeby 4,2 l nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 na 109 g/km.
Střed spektra nabídky vznětových motorů Superbu představuje čtyřválec 2,0 TDI se 103 kW (140 koní). U této motorizace byla spotřeba snížena o více než 16 %, a tak se vůz s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou spokojí s 4,6 l/100 km ve výchozím provedení i jako kombík. K dispozici je manuální šestistupňová převodovka i dvouspojkové DSG a zatímco dosud byl tento motor s Superbu 4x4 k dispozici pouze s automatem DSG, nyní je kombinovatelný výhradně s manuální převodovkou. Jak moc tyto prvky ovlivní spotřebu, Škoda neříká, ale asi si to dovedeme představit i bez ní.
Vrchol nabídky vznětových pohonných jednotek nadále představuje agregát 2,0 TDI se 125 kW (170 koní). Převodovka je buď manuální nebo automatická dvouspojková DSG, obě se šesti stupni. Spotřeba motoru 2,0 TDI/125 kW v kombinaci s pohonem předních kol činí 4,6 litru, což představuje zlepšení o 19 %. Tato verze je nyní k mání také v kombinaci s pohonem všech kol a převodovkou DSG, ani u té bližší data o spotřebě automobilky neuvádí.
Z nových prvků výbavy Superbu stojí za zmínku vylepšený parkovací asistent (prý ve verzi 2.0, snad ne beta). Jeho výhodou je, že kromě zaparkování/vyparkování rovnoběžně s okrajem vozovky umožňuje také parkování kolmo ke krajnici, což je možnost, kterou například nová Octavie disponuje od začátku výroby. Kromě toho může být přepracovaný Superb (jen liftbacko-sedan) vybaven elektricky ovládaným střešním oknem s integrovanými fotovolatickými články. Pokud je vůz zaparkován na slunci, produkují články elektrický proud pro pohon ventilace. V porovnání s vozem bez střešního okna se solárními články lze takto v létě snížit teplotu v interiéru až o 25 stupňů Celsia. Pro Superb Combi je pak k dispozici velká dvoudílná otevíratelná panoramatická střecha s integrovanou roletkou.
Velkou předností vozu nadále zůstává vnitřní prostor, podle škodovky nejlepší ve třídě. Známá je velkorysost vozu směrem k cestujícím vzadu (před koleny mají mít k dispozici 157 milimetrů) a nově jim cestování má zpříjemnit dosud nedodávaný prvek - na přání je možné sedadlo předního spolujezdce elektricky posouvat ze zadního sedadla seřizovacími tlačítky na vnitřní straně předního opěradla. Suverénní pak je vůz i z hlediska objemu zavazadlového prostoru - liftback/sedan pojme 595 litrů, kombi pak 633 litrů. Obě hodnoty je možné po sklopení zadního opěradla posunout až k 1 700 resp. 1 865 litrům.
To je asi vše důležité o faceliftovaném Superbu, jeho ceny zatím neznáme. Do jejich zveřejnění se můžete prozatím podívat na další, větší várku nových fotografií, které zveřejnila samotná automobilka. Více než původní sada asi neprozrazují, detailněji však zachycují vnitřní konstrukci světel lépe vybavených modelů s pásy LED a díky nim máte možnost podívat se také na některé nové typy hliníkových kol či původní designové návrhy, které vozu předcházely.
Faceliftovaný Superb na koncernovém „večírku” v Šanghaji
Až čtyřicet procent produkce Superbu směruje do Číny, ptát se proto na smysl prezentace v Šanghaji proto jaksi pozbývá smyslu
Pro úplnost také původně uvolněné snímky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch