Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Roomster poprvé nafocena při testech, bude to český VW Caddy
10.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Roomster přijde o rozměrná zadní okna, nahradí je obřím kufrem. S tím dorazí i koncernový vzhled.
Třetí generace Volkswagenu Caddy nedávno prošla větší modernizací. Marketingové oddělení se nám sice snaží vsugerovat, že jde o nástupce současného provedení, s ohledem na stejný mechanický základ je ale zmínka o faceliftu daleko trefnější. Tedy pokud je řeč o německém modelu. Stejný základ ovšem dostane do vínku také Škoda Roomster. Dosud to byla spekulace, teď se to zdá být jisté, neboť první přistižení prototypu vozu při testech v Alpách k jinému scénáři prostor nedává.
V případě Roomsteru tedy již o nové generaci můžeme mluvit stoprocentně. Stávající provedení totiž používá v rámci podvozku kombinace komponentů Fabie a Octavie. Můžeme tedy očekávat, že nový Roomster bude postaven na vylepšené architektuře PQ35, což je možná poněkud zpátečnický krok. Přeci jen, tento základ zamířil do služby ještě v době, kdy na trhu byl Volkswagen Golf páté generace. Nyní se však již prodává sedmá, a přestože šestka byla spíše jen vylepšením svého předchůdce, stále tu mluvíme o architektuře staré více než desetiletí. To ale nejspíše vadit nebude, neboť nový Roomster se vydá zcela jinou cestou než ten stávající.
Zatímco první generace byla spíše klasickým osobákem s přidaným prostorem a originálním vzhledem daným rozměrnějšími zadními okny, novinka naroste ve všech směrech. Zavděčit se bude chtít spíše manažerům fleetových parků než třeba rodinám s dětmi, pročež se tu na vrcholnou sofistikovanost hrát nemusí. Místo toho bude důraz kladen na objem zavazadelníku, který u Volkswagenu Caddy nabízí až 3 880 litrů. Současný Roomster však pobere maximálně 1 810 l.
Pravda, v těchto ohledech se pohybujeme spíše ve spekulativní rovině, ta ale od reality příliš vzdálená nebude. Pokud tedy vůbec. Ze zavazadelníku se ovšem můžeme přesunout do motorového prostoru, v jehož rámci bude Roomster stoprocentně kopírovat nabídku německého vozu. Počítat tedy můžeme s maloobjemovými agregáty, u nichž základem se stane přeplňovaná jedna-dvojka TSI naladěná na 84 koní.
Vyjma toho lze počítat rovněž se silnějším motorem 1,4 TSI, který bude přední kola zásobovat výkonem 125 koní, zatímco dvoulitrový diesel v několika naladěních pokryje škálu od 75 do 150 koní. Mimo to se v zákulisí mluví o příchodu litrového tříválce TSI, který by dával k dobru koní 102. To je sice větší síla než v případě zmiňované jedna-dvojky, v kombinaci s oním obřím zavazadelníkem však tato jednotka působí směšně.
Nový Caddy navíc prozatím s tímto tříválcem prozatím nabízen není, pročež je vskutku sporné, kdy a zda s ním dorazí Roomster. K vyřešení tohoto rébusu se ale nejspíše hned tak nedostaneme, místo toho tedy přikročíme k designu, který se zřejmě bude lišit pouze v detailech. Očekávat tedy můžeme jiné světlomety, čelní masku, nárazníky či litá kola, zadní okna ale přijdou o svou originalitu a budou ryze konvenční.
Druhá generace Škody Roomster tedy najede na styl udávaný faceliftovaným Yeti, kdy již nebude vyčuhovat z davu. Tento krok by pak sice mohl nahnat do showroomů větší množství zákazníků, na druhou stranu tu ovšem budeme mít jen další poněkud tuctový koncernový vůz. A to je škoda, s malým š, stávající provedení bylo - když už nic jiného - alespoň svébytným autem.
Více vám zatím nepovíme. Než se to změní můžete si prohlédnout šest špionážních fotografií, zbytek zkoukněte v galerii na Worldcarfans.com.
Nový Roomster byl již nafocen při testech v Alpách. Že jde o převlečený Caddy, je z nich více než zřejmé
Neoficiální ilustrace naznačuje, co očekávat od výsledku - o mnoho jiný asi ani být nemůže
Foto: WorldCarFans, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva